• mitchi

skiathos.

hej jag och min pojkvänn ska åka till skiathos och tror att det e helt underbart där. vi ska bo på ett hotel som heter Lenio.
    nu udrar jag om det är någon som varit där och m det är någon som bott på hotelet och hur det är.

• Svar på tråden skiathos.
  • Slowly

Jag älskar Skiathos. Det är en helt fantastisk ö. Känner igen Lenio men tror inte jag bott på just det hotellet.
    Rekommenderar er verkligen att gå till Restaurangen Bonaparte som är svenskägd. Supergod mat :p
    Ön är perfekt att ta sig runt på egen hand med moppe eller fyrhjuling. Finns många små mysiga ställen att hitta.
    En tur till Skopelos kan också rekommenderas :)

• mitchi
    Slowly skrev 2009-05-21 20:28:22 följande:
    Jag älskar Skiathos. Det är en helt fantastisk ö. Känner igen Lenio men tror inte jag bott på just det hotellet.Rekommenderar er verkligen att gå till Restaurangen Bonaparte som är svenskägd. Supergod mat :pÖn är perfekt att ta sig runt på egen hand med moppe eller fyrhjuling. Finns många små mysiga ställen att hitta.En tur till Skopelos kan också rekommenderas :)
    vad kostar det ca att hyra en moppe? och att åka till skopelos?
  • skorpionen80

Annars går ju bussen var tionde minut, väldigt praktiskt!

• mitchi
    skorpionen80 skrev 2009-05-21 22:24:00 följande:
    Annars går ju bussen var tionde minut, väldigt praktiskt!
    det va ju jätte bra att den gör de.
  • Empan81

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Det ÄR helt underbart där!! Så mycket fina stränder, o jag råder er till att hyra Moppe. Vi avverkade 2-3 stränder per dag o hann aldrig bli rastlösa Har för mig att det finns en hemsida för Skiathos (svensk) där allt från stränder till restauranger etc finns med. UNDERBAR Ö!!!!!

• Empan81

När vi var där så var bussen alltid smockad (trots lågsäsong) + att man inte tar sig fram till de finaste stränderna (om man inte vill gå långt)

• skorpionen80
    Empan81 skrev 2009-05-25 13:40:16 följande:
    När vi var där så var bussen alltid smockad (trots lågsäsong) + att man inte tar sig fram till de finaste stränderna (om man inte vill gå långt)
    Vilka stränder menar du?
  • Empan81

´Minns inte namnen. Men det var bla. en strand som man fick gå från bussen in i skogen en braaaa bit för att komma fram. Vi brassade dovk igenom skogen med mopparna. Kom till en stoor fin strand, nästan folktom Vet att bussförbindelserna funkar jättebra. Men vill man ha en lite mer privat strand så är moppe o en karta att rekomendera

• stiletto

Vi betalade 45 euro för en 50cc i fem dagar.

Vi fick punktering vid en strand (Assolinos). Tavernaägaren ringde till uthyraren som kom dit och fixade hjulet. Inga problem

Missa inte båtturen till Lalaria beach, helt underbart klart vatten.

Skiathos är den enda ön i Grekland vi varit på som vi inte har känt något sug efter att åka till igen men våran vecka där var mycket bra och maten är kanon!

Vi vet inte riktigt varför vi inte känner något sug att åka dit igen men lite har att göra med turistmängden. Vi åkte första veckan i Juni och det var packat redan då, undrar hur det är i riktig högsäsong.

Om ni gillar att sitta ute och dricka drinkar så missa inte seven steps. Ligger i en trappa som har kuddar och tända ljus och riktigt schyssta drinkar. En kväll var det champagneafton så vi fick gratis champagne och jordgubbar. En annan kväll fick vi gratis shots och bakverk.

gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00681/Skiathos3_681782a.jpg

Svar på tråden skiathos.