• mitchi

skiathos.

hej jag och min pojkvänn ska åka till skiathos och tror att det e helt underbart där. vi ska bo på ett hotel som heter Lenio.
    nu udrar jag om det är någon som varit där och m det är någon som bott på hotelet och hur det är.

• Svar på tråden skiathos.
  • skorpionen80
    stiletto skrev 2009-05-25 19:06:08 följande:
    Vi åkte första veckan i Juni och det var packat redan då, undrar hur det är i riktig högsäsong.
    Vi var där i mitten på juli. Visst fanns det gott om turister, men det var ändå inga problem att få solstolar eller plats på restaurangerna. Bussen var full ibland, beroende på tidpunkt.
  • stiletto
    skorpionen80 skrev 2009-05-25 20:19:25 följande:
    Vi var där i mitten på juli. Visst fanns det gott om turister, men det var ändå inga problem att få solstolar eller plats på restaurangerna. Bussen var full ibland, beroende på tidpunkt.
    hmm, verkar vara en jämn ström då
  • stiletto
    skorpionen80 skrev 2009-05-25 20:19:25 följande:
    hmm, verkar vara en jämn ström då
  • mitchi
    stiletto skrev 2009-05-25 19:06:08 följande:
    Vi betalade 45 euro för en 50cc i fem dagar. Vi fick punktering vid en strand (Assolinos). Tavernaägaren ringde till uthyraren som kom dit och fixade hjulet. Inga problem Missa inte båtturen till Lalaria beach, helt underbart klart vatten. Skiathos är den enda ön i Grekland vi varit på som vi inte har känt något sug efter att åka till igen men våran vecka där var mycket bra och maten är kanon! Vi vet inte riktigt varför vi inte känner något sug att åka dit igen men lite har att göra med turistmängden. Vi åkte första veckan i Juni och det var packat redan då, undrar hur det är i riktig högsäsong. Om ni gillar att sitta ute och dricka drinkar så missa inte seven steps. Ligger i en trappa som har kuddar och tända ljus och riktigt schyssta drinkar. En kväll var det champagneafton så vi fick gratis champagne och jordgubbar. En annan kväll fick vi gratis shots och bakverk. gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/006...
    gud vad mysigt. och det va ju inte alls farligt dyrt med en moppe.
    hur mycket va trafiken?
  • Empan81
    mitchi skrev 2009-05-25 22:08:46 följande:
    gud vad mysigt. och det va ju inte alls farligt dyrt med en moppe.hur mycket va trafiken?
    Vi var där i September o då var det lugnt överalllt -) Även i Trafiken Inte extremt små vägar o så vad jag minns.
  • mitchi

vad bra.
    ringde till reseföretaget och frågade om betalningen hade kommit in och det hade den. så nu va det bara att vänta på att tiden ska gå.

• stiletto

trafiken var inte så farlig alls. Vi hyrde förresten på Aegan cars, om du går papadiamantis ner mot hamnen så ligger den till vänster när gatan tar slut, vid hamnen.

Seven steps ligger åt höger, man får runda ett hörn. Ligger i den gamla hamnen. Den finns även utsatt på kartan som finns att ta på flygplatsen.

Även restaurangen 1901 finns utsatt och det var nog det bästa stället vi åt på under hela veckan. Priserna ligger lite högre här men det var det helt klart värt. Jättemysigt att sitta i gamla gränder och äta

Just ja, en dag var vi på en strand som vi inte kommer ihåg namnet på(K....nånting ) Ligger och solar och läser bok när Goldie Hawn och Kurt Russel sätter sig några meter ifrån oss!! Det visar sig att de har ett hus på ön enligt tavernapersonalen.

• skorpionen80
    stiletto skrev 2009-05-26 14:09:38 följande:
    trafiken var inte så farlig alls. Vi hyrde förresten på Aegan cars, om du går papadiamantis ner mot hamnen så ligger den till vänster när gatan tar slut, vid hamnen. Seven steps ligger åt höger, man får runda ett hörn. Ligger i den gamla hamnen. Den finns även utsatt på kartan som finns att ta på flygplatsen. Även restaurangen 1901 finns utsatt och det var nog det bästa stället vi åt på under hela veckan. Priserna ligger lite högre här men det var det helt klart värt. Jättemysigt att sitta i gamla gränder och äta Just ja, en dag var vi på en strand som vi inte kommer ihåg namnet på(K....nånting ) Ligger och solar och läser bok när Goldie Hawn och Kurt Russel sätter sig några meter ifrån oss!! Det visar sig att de har ett hus på ön enligt tavernapersonalen.
    Koukounaries? Den långa sist på ön?

En sak jag kom på när det gäller att hyra bilar (kanske är det samma när man hyr moppe) - gå och prata med olika ställen! Vi var på 3-4 olika innan vi hittade några med bra priser och bra försäkringsvillkor. De vi hyrde av hade att vi betalade upp till någon tusenlapp (typ självrisk) om något gick fel, de betalade resten. Några andra vi pratade med hade tvärtom. Där stor de för småsaker som gick sönder och när det var något stort så betalade den som hyr bilen! Tänk om bilen skulle råka totalkvadda eller brinna upp eller något där? Blir ju inte kul att betala den då... eller köpa ny motor till den. Huga!
  • stiletto

Nej, det var en mindre strand som låg på vägen till Koukounaries, hade en liten brygga och en ganska stor tavernabyggnad. Var inte så mycket folk på denna stranden.

Vad tyckte du om Koukounaries?

• skorpionen80
    stiletto skrev 2009-05-26 14:34:15 följande:
    Nej, det var en mindre strand som låg på vägen till Koukounaries, hade en liten brygga och en ganska stor tavernabyggnad. Var inte så mycket folk på denna stranden. Vad tyckte du om Koukounaries?
    Alldeles för mycket folk och liv. Min favvostrand är nog Banana Beach. Lugnt och fint! Gillade även Lalaria, men det är ju i en helt annan klass!
  • stiletto
    skorpionen80 skrev 2009-05-26 14:40:37 följande:
    Alldeles för mycket folk och liv. Min favvostrand är nog Banana Beach. Lugnt och fint! Gillade även Lalaria, men det är ju i en helt annan klass!
    Precis vad vi tyckte, kändes knappt att man var på en strand i Grekland, snarare som Öland . Tyvärr tog vi oss inte till Banana Beach fast vi hade planerat det, fanns för mycket stränder när man bara var där en vecka
  • skorpionen80
    stiletto skrev 2009-05-26 14:45:23 följande:
    Precis vad vi tyckte, kändes knappt att man var på en strand i Grekland, snarare som Öland . Tyvärr tog vi oss inte till Banana Beach fast vi hade planerat det, fanns för mycket stränder när man bara var där en vecka
    Men det måste vara många som inte tycker som vi ;)
    Vi var också där en vecka bara men det blir en vecka till i sommar! Hade hört mycket om Banana Beach så det var en given strand för oss att besöka. Det enda negativa med alla stränderna är att det finns massa barr i sanden! Lyckades ni hitta någon som inte hade det? Eller är det jag som har känsliga fötter?
  • stiletto

barr i sanden? har inget direkt minne av det, förutom från Koukounaries

Lalaria är ju helt befriad från både barr och sand

Ärligt talat så var jag inte så imponerad av någon strand på Skiathos, tyckte sanden var sisådär på alla ställen vi var på. Så tyvärr har jag inget bra tips men kolla på Google earth. Med tanke på att Skiathos ska ha så många stränder så måste det ju finnas någon som är barrfri

Svar på tråden skiathos.