Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

NI förstör mitt barn!

usch vad det är jävligt.
    var kommer detta ifrån? föräldrarna eller?
    idioter!

det har hänt upprepade gånger att tjejerna (4år) har sagt att killar inte kan ha nagellack som min son älskar!!!!

så nu har han blivit så att hans pappa typ ska ta nåt, kan vara vad som helst ett sugrör som är rosa, då säger sonen att "men killlaaaar kan ju inte ha rosaaa"

jag tackar jag med!

• vadskajaghetadå

Jag har ingen aning om om barnen har fått detta från sina föräldrar eler nåt annat barn, men blir ändå förbannad nu när jag tänker på vissa fräldrar till dessa barn som är på det här viset.
    Puckon!

• vadskajaghetadå
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-22 20:23:54 följande:
    För att flickor oftast vill ha glitter och bling medans pojkar vill ha lite tuffare....
    och varför vill dom det?
    jo för att ett par idioter har tutat i sina barn det som för över det på våra barn som från början inte alls ville ha dessa "tuffa" saker?
  • vadskajaghetadå
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-22 20:29:12 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-05-22 20:26:15 följande: Det är ingen som säger det, men det är oftast så....
    pga föräldrarna ja!!
  • vadskajaghetadå
    Järven skrev 2009-05-22 20:39:12 följande:
    Jag skulle i alla fall inte låta min tjej köpa saker för killar typ leksaker med spindelmannen, jag säger så klart till henne att det är en pojkleksak och då brukar hon välja annat. det måste få vara upp till varje förälder att bestämma om man vill att en tjej ska ha blått eller rosa och jag vill att min dotter inte ska ha pojkfärger på sig eller sina leksaker.
    Seriös?ÄR du seriös?

Jag hade blivit så jäkla förbannad om jag hört det där i butiken, fast jag hade såklart trott att du skojjade, det hade vart enda anledningen att jag inte lagt mig i.
  • vadskajaghetadå
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 20:44:00 följande:
    Man lägger sig inte i! Hon behöver väl inte uppmuntra sin dotter till mobbing bara för det?
    *skakar på huvudet*

Mobbning? för att anvöända blått och spindelmannen?
    SNÄLLA säg att du skämtar!!!!
  • vadskajaghetadå

Och jag lägger mig i hur mycket jag vill om jag hör nån mupp till förälder påstå att blått är för killar och att vissa leksaker är ämnade för vissa.

• vadskajaghetadå

Jag har ofta problem med hur jag ska beskriva en person, ska jag skriva han/hon
    eller skriva personen?
    hen var ju kanon,så man kan alstå använda ordet?.-)

• vadskajaghetadå
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 20:56:10 följande:
    Man blir bara mer o mer anti genus efter såna här diskussioner. Allt hårddras så in i norden. Hen. Kyss mej. Låt barnen ha sin personlighet kvar, ni raderar ju ALLT!!
    Ha ha{#lang_emotions_dreamer}
    VILKA är det egentligen som raderar allt och inte låter barnen har sin personlighet om inte t. ex mamman som BESTÄMMER att tösen inte får köpa spindelmannensaker?

VILKA???
  • vadskajaghetadå
    Queen70 skrev 2009-05-22 20:59:02 följande:
    mmm..Personlighet ja. Om barnets personlighet säger att den hemskt gärna vill ha en spindelmanleksak eller en glittrig tröja och föräldern då avleder detta genom att påpeka att det är en killleksak eller tjejtröja så kan man ju fundera på vilka som raderar personlighet eller inte.
    {#lang_emotions_laughing} detta missade jag ha ha.
  • vadskajaghetadå
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 21:02:34 följande:
    DET var inte jag!! min dotter får vad hon vill den dagen hon säger det själv! svårt att veta innan liksom.
    sannispannisen skrev 2009-05-22 20:42:02 följande:
    Seriös?ÄR du seriös?Jag hade blivit så jäkla förbannad om jag hört det där i butiken, fast jag hade såklart trott att du skojjade, det hade vart enda anledningen att jag inte lagt mig i.
    Du citerar mig och svarar:
    Man lägger sig inte i! Hon behöver väl inte uppmuntra sin dotter till mobbing bara för det?

Jo man kan inte tolka det på ett annat sätt än att du skriver under på det som järven skrev.
  • vadskajaghetadå

Min 4-åring är väldigt intresserad av pyssel och sånt.
    Han började på förskolan vid 2 års ålder, och då med barn som knappt kunde prata.
    Han har alltid fått välja för vi (jag) har köpt hem dockor, dockvagnar, bilar, pärlset etc.

Och jag hade inte tyckt det varit ett dugg konstigt om han vart intresserad av bilar och bollsporter, men han har alltid valt pyssel (göra halsband, måla allt från prinsessor till gubbar)

Men det är dessa tjejer som han gått med sen han var två, som kommer med dessa korkade kommentarer om att han inte kan leka med pärlor och ha nagellack.
    Roliga kompisar, tjejer, inrutade flickor som bara tror att de får hoppa hage och hopprep, man ser så tydligt skillnaderna, pojkarna är borta i hörnet vid bandyplanen eller springer runt med pinnar och leker pang pang.

(jag överdriver INTE)

Sonen är nånstans i mitten, och jag hoppas så att han väljer det HAN tycker om.

• vadskajaghetadå
    Fru Brastad skrev 2009-05-22 21:17:14 följande:
    Bra skrivet! Exakt så känner jag med...bara min gosse mår bra och väljer med sitt hjärta
    Ja, jag hoppas så att han gör det han vill! inte följer och lever i nån slags fantasivärld.
  • vadskajaghetadå
    Bonanza skrev 2009-05-22 21:21:25 följande:
    Klart du inte måste. Däremot hade det ju varit trevligt om du och de som tycker som du hade gett era barn äkta valfrihet från början. Och inte pressa in dem i en snäv mall och sen efter några år säga att de "inte är intresserade". Tacka fan för att de inte är det! Redan när de föddes väntade ju det blå rummet med alla bilarna på dem. Och är det konstigt att era döttrar gillar rosa och klänningar, när de kom hem från bb till små söta vita klänningar och rosa mössor?
    Precis.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!