NI förstör mitt barn!
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna:
håller med dig fullt ut...vår son får oxå välja vad han vill!
Varsågod.
Håller med till fullo!
TS, verkligen tråkigt att din son ska få höra sådant. Och du har helt rätt, det är inget tjejerna har lärt sig på egen hand.
usch vad det är jävligt.
var kommer detta ifrån? föräldrarna eller?
idioter!
det har hänt upprepade gånger att tjejerna (4år) har sagt att killar inte kan ha nagellack som min son älskar!!!!
så nu har han blivit så att hans pappa typ ska ta nåt, kan vara vad som helst ett sugrör som är rosa, då säger sonen att "men killlaaaar kan ju inte ha rosaaa"
jag tackar jag med!
Jag var ute med mellan häromdagen och han hade då långt hår (som nu är klippt, men inte pga den här händelsen).
Han hade håret uppsatt i tofs och vi mötte några killar som absolut inte kunde tro på att det var en kille. För han hade ju långt hår (och en cardigan med rosa, gult och andra ljusa färger på).
Personligen tyckte jag det var rätt uppenbart att han var kille (pga ansiktet), men vi fick alltid frågan om det var en tjej eller så antog folk det själva.
Nu klippte vi håret för han störde sig på det, men rent egoistiskt hade han gärna fått ha det kvar. Jag tycker han var jättefin i det.
Familj och släkts kommentarer när han var klippt? Nu ser han ut som en pojke...
Nej, allvarlig, jag kan förstå hur irriterande det är. Jag var på föräldramöte i veckan och där satt personal och föräldrar och trodde på djupaste allvar att killar föddes med preferensen att gilla bilar och flickor att gilla dockor. När någon skrattande sa att då kan vi ju låta pojkarna klä sig i kjol skrattade alla andra, så löjligt tyckte de att tanken var. Detta gjorde mig otroligt ledsen och förklrade så mycket.
Min son ville ha på sig sin systers rosa strumpbyxor i måndags, varpå jag sa att det fick han, men då behövde han ha en kjol eller klänning till, då lade han ner planerna på strumpbyxorna. (jag har samma kjol/klänningkrav åt döttrarna när de vill ha strumpbyxor, blir halvklätt annars tycker jag.) Han har någon gång sagt att rosa är en tjejfärg, och min son älskar allt rosa, men det är också det enda. Annars har han inte än blivit så påverkad, men jag vet att det kommer, och jag ser att det gör honom lite ledsen att inte få klä sig i rosa, men vad gör man, jag vill ju inte att han ska bli retad heller.
Det är fan TJEJERNA/FLICKORNA som är värst!
Vad beror det på?