Inlägg från: Bite me |Visa alla inlägg
  • Bite me

NI förstör mitt barn!

Varsågod.

• Bite me

Nej, allvarlig, jag kan förstå hur irriterande det är. Jag var på föräldramöte i veckan och där satt personal och föräldrar och trodde på djupaste allvar att killar föddes med preferensen att gilla bilar och flickor att gilla dockor. När någon skrattande sa att då kan vi ju låta pojkarna klä sig i kjol skrattade alla andra, så löjligt tyckte de att tanken var. Detta gjorde mig otroligt ledsen och förklrade så mycket.

Min son ville ha på sig sin systers rosa strumpbyxor i måndags, varpå jag sa att det fick han, men då behövde han ha en kjol eller klänning till, då lade han ner planerna på strumpbyxorna. (jag har samma kjol/klänningkrav åt döttrarna när de vill ha strumpbyxor, blir halvklätt annars tycker jag.) Han har någon gång sagt att rosa är en tjejfärg, och min son älskar allt rosa, men det är också det enda. Annars har han inte än blivit så påverkad, men jag vet att det kommer, och jag ser att det gör honom lite ledsen att inte få klä sig i rosa, men vad gör man, jag vill ju inte att han ska bli retad heller.

• Bite me
    Danitrass skrev 2009-05-21 21:04:39 följande:
    Jag blir så ledsen när jag tänker på att den dagen kommer komma för min son också. Än så länge bryr han sig inte men tids nog kommer kommentarerna och kompistrycket göra sitt.
    Jag blir också ledsen, konstigt nog var jag en av DOM, tills jag såg att min son verkligen gillade rosa och glitter och klänningar. Jag vill ju se honom lycklig, och det gör honom lycklig, och någon logoskt förklaring till varför en pojke inte ska få göra de valen, det finns ju inte. TRåkigt, jättetråkigt.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!