Inlägg från: closetomyheart |Visa alla inlägg
  • closetomyheart

NI förstör mitt barn!

Danitrass skrev 2009-05-21 20:52:16 följande:
    Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna: "Killar kan inte ha skor med glitter på!" Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger: "Jag har samma glösögon (solglasögon)" Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha. Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig. Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till! TACK FÖR DET, PUCKON!!
    Fy fan säger jag för alla er vuxna som lär era barn denna trångsynthet!
    Åh vad jag känner med din lilla pojke{#lang_emotions_cry}

Vet du TS, om jag hade varit dig så hade jag försökt samla alla föräldrarna på dagis inklusive personalen och sen beskriv precis vad du känner och berätta hur deras barn har reagerat och sagt och att du kräver en förändring, FÖR BARNENS SKULL! Föräldrarna får tycka vad de vill MEN att föra över sina fördomar och stereotypa könsrollsmönster får de fan lägga av med!
    Önskar dig verkligen lycka till att få ordning på det hela
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Lusse skrev 2009-05-21 21:03:55 följande:
    jag vet jätte många småkillar som vill ha klänning, vill dom ha det så fick dom väl det då :P där emot ska jag nog lära min son/dotter skillnaden mellan manligt och kvinnligt men det har ju inte å göra med om de har långt hår och/eller rosa kläder.. :P
    Hm..? blev väldigt nyfiken på vad exkat det är du tänker på när du säger att du ska lära din son/dotter skillnaden mellan manligt och kvinnligt... VAD är manligt och VAD är kvinnligt?
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    L E A skrev 2009-05-21 21:04:34 följande:
    Dom som inte delar din uppfattning brister inte i mina ögon. Det är du som förälder som brustit i din uppfostran. Det är du som ska tala om för ditt barn vad som gäller och vägleda han. Om din son har på sig kjol tycker jag att du först å främst kan börja med sonens far. Han ska väl va en bra förebild för sin son. Köp en rosa t-shirt med glitter på till pojkens far, ett par rosa solglasögon och en knall rosa handväska, skicka sen han till jobbet. Börja i den ändan först.... DÅ kan du alltid säga till din son vad han än har på sig att "strunta i vad dom andra tycker för din pappa har också sånt"
    Du har aldrig hört talas om gruppsykologi och grupp-tryck va?
    Att lägga skulden på pojkens mamma för att andra vuxna lär sina barn stereotypa könsrollsmönster är så galet som det bara kan bli.
    Ja varje förälder kan göra allt som står i deras makt för att deras egna barn ska ha ett gott självförtroende och klara av att möta svårigheter, MEN det finns ingen förälder som kan stärka sitt barn så mycket att det TS pratar om går oberört förbi det barn som utsätts för detta, frmaförallt om det ständigt upprepas av de barn OCH vuxna somm finns runtomkring.
    Var med och påverka föräldrar att de ska släppa på dessa könsrollsmönster i stället för att skuldbelägga föräldern till pojken som vill ha glittriga skor eller rosa kläder
    Vart du än går är du där
Svar på tråden NI förstör mitt barn!