Inlägg från: Mamma 2b |Visa alla inlägg
  • Mamma 2b

NI förstör mitt barn!

L E A skrev 2009-05-21 21:04:34 följande:

Dom som inte delar din uppfattning brister inte i mina ögon. Det är du som förälder som brustit i din uppfostran. Det är du som ska tala om för ditt barn vad som gäller och vägleda han. Om din son har på sig kjol tycker jag att du först å främst kan börja med sonens far. Han ska väl va en bra förebild för sin son. Köp en rosa t-shirt med glitter på till pojkens far, ett par rosa solglasögon och en knall rosa handväska, skicka sen han till jobbet. Börja i den ändan först.... DÅ kan du alltid säga till din son vad han än har på sig att "strunta i vad dom andra tycker för din pappa har också sånt"
    Mah! Kan BARA hålla med.
  • Mamma 2b

Om någon skulle fråga mig om könet på mitt barn då jag klätt det i klänning och hårspännen kommer jag tro denne vara en idiot.
    Bara en reflektion på inlägget.

• Mamma 2b
    Clarissa83 skrev 2009-05-21 21:24:53 följande:
    Och när vi ändå tydligen är outtalat inne på det ämnet, så ska du väl inte alls fråga vad det är för kön på mitt barn eftersom det inte är av avgörande betydelse? Eventuellt fråga namnet.
    Precis! Det ska ju räcka med att se att du har en människo varelse i vagnen. Vid namn Kalle. Sen om Kalle är av pojk kön eller flick kön är totalt orelevant.
  • Mamma 2b
    Danitrass skrev 2009-05-21 21:30:56 följande:
    Rent språkligt underlättare det att veta könet. Sen spelar inte könet någon roll förren i tonåren.
    Jaha det är alltså först under puberteten som det är okej att tala om det faktum att det finns två kön bland oss homo sapiens?
  • Mamma 2b
    Clarissa83 skrev 2009-05-21 21:34:44 följande:
    Mamman utan barn skrev 2009-05-21 21:29:59 följande: ALLA namn borde vara unisex tycker jag Det dumma med det här att folk ska vara så anti det ena eller det andra är att det hårddras så till den milda grad i alla avseenden. Nästan så det är MER okej för en kille att ha kjol, bara för att man ska få säga att "det är faktiskt en POJKE, vad har du för värderingar egentligen?!"
    Helt crazy..
  • Mamma 2b
    Danitrass skrev 2009-05-21 21:47:17 följande:
    För att jag inte vill att andra barn ska dissa min sons skor?
    Vad händer om en tjej på din sons förskola kommer och säger att din sons blåa tröja är ful och bara passar på bussförare.
    Är det lika hemskt?
    Ska vi bara bry oss när det gäller genus eller ska vi uppfostra små robotar som bara säger vad som är PK?!
  • Mamma 2b
    Danitrass skrev 2009-05-21 21:55:00 följande:
    Är det otänkbart att något barn skulle säga att din son har en ful blå tröja? Glöm bussföraren.
    Det lär hända, men jag tror inte du kommer skriva på fl om det.
  • Mamma 2b
    LindaSundberg skrev 2009-05-21 21:58:08 följande:
    Kommer min lille bli retad av era barn i framtiden för att han inte har glittriga skor nu?
    Antagligen får du räkna med det. Det är ju visst det nya har jag hört. Rosa glitter till grabbarna. Själv har jag aldrig sett en enda pojkunge se ut så.
  • Mamma 2b
    trädis skrev 2009-05-21 22:16:11 följande:
    hahaha det hade jag inte uppskattat direkt
    Inte jag heller.
    Men den dag dessa vuxna män går ut rosa klänningar och glitter i håret, kommer nog vi gamla traditionella stofiler börja tycka att det ser helt okej ut.
    Efter några hundra år eller så.
    Och sen kommer det inte förekomma kommentarer om skor och annat på dagis.
  • Mamma 2b

Ord blind skrev 2009-05-21 22:23:57 följande:

Mamman utan barn skrev 2009-05-21 22:21:04 följande: Jag hade tittat om en TJEJ (kvinna) hade kommit i det, en vuxen, oavsett kön med glitter i håret är väl ändå lite väl åttiotal?
    Vore det bättre om mannen satte på sig en sexig klänning från Gina och bar stora örhängen då?
    Tillsammans med höga damstövlar, hur han nu skulle få på sig dem.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!