Inlägg från: Sciarlotta |Visa alla inlägg
  • Sciarlotta

NI förstör mitt barn!

Jag är smått less på denna könsfördelning. På dagiset vi hade innan vi flyttade (storebror var 2 år då) gick det 8 flickor och 8 pojkar. Det fanns åtta krokar för regnställ i hallen, så personalen delade upp så attdet var en flicka och en pojke på varje krok. Enda kroken som det kunde uppstå förvirring på var på min sons; för där hängde det två röda regnställ, inte ett blått och ett rött... {#lang_emotions_undecided}

Tax ska du ha
  • Sciarlotta
    Fru waran skrev 2009-05-21 22:04:31 följande:
    skulle rött vara en tjejfärg?? min sambo har massa röda tröjor i killmodell, sonen har massa röda tröjor i killmodell. Regnbyxor har väl samma modell... min sons röda och hans blå är av precis samma modell. Han hade röda byxor och blå jacka till... blå byxor var slut just då. Men hade det vart rosa eller ve och fasa: med glitter på hade jag aldrig köpt dom...
    Tydligen så är det så i rätt stor utsträckning, de röda ställen hänger på tjejavdelningen och de blå på killavdelningen. (det gäller i stort sett oavsett vilket sorts plagg det är)

När min son skulle få nya stövlar (i ungefär samma ålder) fick han syn på ett par vackra rosa glittriga stövlar. Tyvärr fanns de inte i rätt storlek {#lang_emotions_cry} så det blev  ett par regnbågsfärgade istället (som gick sönder rätt fort)
    Tax ska du ha
  • Sciarlotta
    RåsaPrinSessa skrev 2009-05-21 22:14:11 följande:
    Ett litet tillägg... vad skulle ni säga om era män(sambos, pojkvänner etc. ) tog på sig en klänning när ni går ut på resturang/bio etc.?
    Varför skulle jag bry mig?
    Han bryr sig inte om jag har på mig byxor och skjorta... {#lang_emotions_dreamer}
    Tax ska du ha
Svar på tråden NI förstör mitt barn!