• L E A

NI förstör mitt barn!

Dom som inte delar din uppfattning brister inte i mina ögon. Det är du som förälder som brustit i din uppfostran. Det är du som ska tala om för ditt barn vad som gäller och vägleda han. Om din son har på sig kjol tycker jag att du först å främst kan börja med sonens far. Han ska väl va en bra förebild för sin son.
    Köp en rosa t-shirt med glitter på till pojkens far, ett par rosa solglasögon och en knall rosa handväska, skicka sen han till jobbet. Börja i den ändan först....

DÅ kan du alltid säga till din son vad han än har på sig att "strunta i vad dom andra tycker för din pappa har också sånt"

• L E A

Om han har varit ett offer så behöver han inte vara det livet ut, för sin sons skull kan han ändra sig. Man ska alltid börja inom kretsen av dom närmaste för det är oftast dessa som är barnens förebilder!

• L E A

Tygitiger, jag bär som tur är uniform, min man lika så. Vår son har kläder i alla möjliga färger, med både glitter å annat.
    Det bästa han dock vet är att ha slips å skjorta på sig för det har hans pappa. Sen om slipsen är rosa eller blå struntar han fullständigt i.

• L E A

Danitra, men då är det fortfarande din uppgift att tala om för din son att vissa barn tycker så men om han trivs i sina skor och gillar dom så ska han självklart ha dom oavsätt vad dom har för färg. Då talar man om för sin son att alla tycker olika om färgerna men att det är fritt fram både för killar och tjejer att välja vilken färg dom än vill på sina kläder.
    Färgerna tillhör varken killar eller tjejer, dom är gemensamma och får utnyttjas som man själv tycker.

• L E A

Vi kan ju i tråden börja med att respektera att alla inte tycker som TS och att ingen kan skriva manus till någon annan om vad denne ska tycka.

• L E A

Ts, jag får en känsla av att du tagit detta hårdare än din son. Varför inte bara tala om för sonen hur det är och se hur det hela utvecklar sig. Jag tror att barnen sköter detta bäst själva men att det är föräldrarna som gör dom stora sakerna av det.

• L E A

Världen och livet är lurigt som sjutton, men jag är övertygad om att tryggheten för ditt barn är du och barnets far. När barnen blir äldre gör dom trots allt som dom vill och brukar oftast stå för det.

• L E A

Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:23:55 följande:

Barn är barn och barn kan "undra" kring saker som för dem är självklara just eftersom att föräldern kanske inte tänkt på att ha "alla-kan-ha-glittriga-skor" samtalet ännu. Det är inget samtal som har kommit som en självklarhet för mig liksom - vart bebisar kommer ifrån - varför pojkar har en snorre och inte fllickor osv - Men jag ska ta detta samtal med mina barn, för givetvis får de inte reta någon annan för vad de har på sig. Vem vet, era söner med glittriga skor osv kanske retar ett annat barn för vad den har på sig? Så det bästa vore ju om ALLA föräldrar då tog samtalet ang att ALLA får ha på sig VAD dom vill!
    TACK!
  • L E A

bonanza, sundare är nog att du lär dom att alla lika - alla olika!

• L E A
    Clarissa83 skrev 2009-05-21 22:46:23 följande:
    Ord blind skrev 2009-05-21 22:41:51 följande:
    Okej men vi säger väl att det är helt okej för dej att din man kommer klädd i klänning till din mammas födelsedagskalas då. Fine, ja ger mej.
    Klockren! Som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Börja att förändra inom den närmaste kretsen innan ni ger er på bamse stora världen!
  • L E A
    anna450 skrev 2009-05-21 22:50:15 följande:
    Aa men herregud!Alla här inne vet att hur mycket än vi tjafsar om glitter på killar hit och dit så kommer det ALLTID endå finnas "killskor"och "tjejskor" tex,vare sig folk vill det eller inte!
    Dam o herr wc, dam o herr omkläddningsrum mm
Svar på tråden NI förstör mitt barn!