Inlägg från: anna450 |Visa alla inlägg
  • anna450

NI förstör mitt barn!

Jag skulle inte heller sätta på min son(om jag hade en)ett par glittriga/rosa skor!

• anna450

Aa men herregud!Alla här inne vet att hur mycket än vi tjafsar om glitter på killar hit och dit så kommer det ALLTID endå finnas "killskor"och "tjejskor" tex,vare sig folk vill det eller inte!

• anna450
    Danitrass skrev 2009-05-21 22:56:47 följande:
    Men det var just det som nämndes i tråden. Och det var då jag sa att jag skulle byta dagis om det hände mig.
    När din son är runt 15 och vill ha rosa glittriga skor,skulle han få det då?
  • anna450
    Danitrass skrev 2009-05-21 23:00:40 följande:
    När han är femton lägger jag mig inte i alls vad han köper för skor så länge det inte är för stulna pengar.
    Okej.
  • anna450
    Danitrass skrev 2009-05-21 23:02:09 följande:
    Men varför skulle du säga något sådant?
    Hon kanske tycker att glittriga skor är tjejskor!?Lika mycket som du INTE tycker att det är det!
  • anna450
    Danitrass skrev 2009-05-21 23:05:24 följande:
    Men hur kan det finnas "tjejskor" till barn som är precis likadana när det gäller fötteR?
    Haha jaa du inte vet jag,men vad kallar du en rosa glittrig klänning?Säger du att den klänningen är till en tjej eller till båda könen??
  • anna450
    Danitrass skrev 2009-05-21 23:10:06 följande:
    Jag skulle säga att samhället klassar den som tjejig men att modellen passar alla. Och att varje barn som vill ha den kan få den om föräldrarna har pengar till det.
    Ja men vad klassar du den som dÅ?Skulle din son få köpa den om han ville ha den till dagis imorron?och om han ville ha toffsar i håret till det?
  • anna450
    Danitrass skrev 2009-05-21 23:12:10 följande:
    Japp! Om HAN ville det så skulle han få det. (Såvida priset var rimligt och materialet bra)
    Okej,men då kan du ju inte tycka att det e konstigt att andra pojkar eller flickor på dagis säger att det är en tjej klänning!Du kan ju inte komma och säga att dettta "problem" om vad som passar på en kille/tjej har kommit nu.För hur mycket vi nu än tycker att killar kan ha klänningar och glittriga skor hit och dit så kommer det ALLTID att vara "tjejit"med rosa klänningar osv!
  • anna450
    Bonanza skrev 2009-05-21 23:17:33 följande:
    Jaså? Precis som att det alltid har varit pojkigt med byxor? Eller som att, nej vänta! Killar HADE ju klänning förr. Så hur "alltid" är "alltid" egentligen?Eftersom det "alltid" har varit fult att vara tjock, får min unge kommentera det då? Om vi kör enligt din princip?
    Vad har tjock och glittriga TJEJIGA skor gemensamt? Det jag menar är att hur mycket ni än vill att det ska vara "normalt"för killar att bära rosaklänningar och hårspännen och glittriga skor så kommer det ALLTID att vara barn,folk som kommenterar,pratar osv om det!Och det e inget jag kan göra nått åt!
    Och jag kommer ALDRIG sätta på min son(om jag nu får nån)en rosa klänning och åka iväg någonstans!
  • anna450

Klart det är ungar som skricker tjockis,glasögonorm och sånt till varann,så kommer det också alltid vara!

Svar på tråden NI förstör mitt barn!