Inlägg från: Airlee |Visa alla inlägg
  • Airlee

NI förstör mitt barn!

TS, jag håller med dig. Och jag tycker att det är mer än lovligt naivt av folk att inte inse att de utgör en ganska stor och viktig del av den omgivning deras barn formas av.

• Airlee
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-05-23 13:43:27 följande:
    En ganska så upplysande tråd. Nu vet jag exakt vilken typ av människor det är som sätter gränser för både sina egna och andras barn, och vars barn blir uppfostrade till fullfjädrade mobbare! Majgad, vi skriver 2009, ändå svämmar hela tråden över av trångsynthet och inskränkthet! Och den s k "logiken" lämnar i de flesta fall en hel del övrigt att önska. Läsförståelsen verkar också halta en del, vet inte hur många gånger någon vettig mäniska skrivit att "NEJ, det handlar inte om att göra alla lika, utan att alla barn ska ha rätt att ha precis vad de vill, utan att könet begränsar"! Ändå blir både TS och andra anklagade för att i princip vilja klä alla ungar i grå vadmal alt svart sopsäck. Snacka om att läsa inlägg som fan läser bibeln. TS. skorna var f ö jättefina, var det s k "tjejiga" sitter, beats me.
    *applåd*
  • Airlee
    anna450 skrev 2009-05-23 13:46:45 följande:
    Men nu är det ju så att det inte är rosa vi snackar om(inte jag iallafall)utan pojkar i klänningar!Skitsamma om det är en rosa eller blå klänning,det är en klänning!
    Du missar poängen. Det handlar inte om att barn ska få bestämma fritt om precis allting, utan om att man inte ska pracka på dem sina egna fördomar och negativa värderingar som leder till ett ojämlikt samhälle i ytterligare flera generationer.
  • Airlee

Helena Gordon skrev 2009-05-23 13:50:49 följande:

Personligen så skulle inte jag vilja att män gick i klänning osv. Jag tycker om att vara "kvinnlig" och vill ha min man manlig. Skulle inte alls gilla att jag och min man gick ut tillsammans i liknande outfits. Jag VILL vara kvinnan!
    Och dina personliga preferenser ska gälla resten av världen?
  • Airlee

Helena Gordon skrev 2009-05-23 13:50:49 följande:

Personligen så skulle inte jag vilja att män gick i klänning osv. Jag tycker om att vara "kvinnlig" och vill ha min man manlig. Skulle inte alls gilla att jag och min man gick ut tillsammans i liknande outfits. Jag VILL vara kvinnan!
    Intressant dessutom att bara för att du hellre ligger med en man som klär sig efter vad samhället klassar som "manligt" så bör alla andra män också klä sig så. Ligger du med alla män du träffar?
  • Airlee

Helena Gordon skrev 2009-05-23 13:55:22 följande:

Ja!
    Då förstår jag dig bättre.
  • Airlee

Helena Gordon skrev 2009-05-23 13:57:56 följande:

Tyckte det där var ett ganska korkat utlägg.
    Nej, jag är genuint nyfiken på varför det är viktigt för dig att även de män du inte har en relation med ska klä sig efter dina preferenser.
  • Airlee
    anna450 skrev 2009-05-23 13:59:21 följande:
    Det e förtfarande inte mitt fel att samhället serut som det gör!
    Det är allas fel, mitt också.
  • Airlee

Helena Gordon skrev 2009-05-23 13:59:58 följande:

Vilka män jag inte har en relation med? Jag pratar om MIN man. Sen för den delen så skulle jag inte vilja att män och kvinnor "ser likadana" ut. Det är väl inget konstigt att man känner så!?
    Du skrev att du inte skulle vilja att män gick runt i klänning. Det tolkar jag som att det gäller alla män och inte bara din egen man. Och jo, jag tycker att det är konstigt att du känner så. Vad skulle det göra dig om du såg män på gatan i klänning?
  • Airlee
    anna450 skrev 2009-05-23 14:03:24 följande:
    okej,hur kan det vara mitt fel?Tror att det har vart "konstigt" att män går runt med tjejkläder långt innan jag föddes. Jag skulle inte vilja att min son blir retad på dagis/skola bara för att jag tycker att han ska få bära klänning för att han inte ska tro att jag gör skillnad på tjejer killar..hm..
    Ja visst, men man måste se sin egen roll i ett sammanhang oavsett hur liten den än är.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!