• Ablan

NI förstör mitt barn!

Jag håller med dig ts, det är väldigt tradigt. Min son tycker om rosa, glitter, nagellack och andra typiska "tjejsaker" och för det mesta är det helt ok, men nu har han börjat säga om saker han gillar "Den är fin, jag tycker om den, men bara flickor får ha sådana" bara för att andra barn har lärt sig att det är så hemma och passar vidare "kunskaperna" till honom. Skit tråkigt när man har försökt att uppfostra honom till att det är ok att välja det han tycker om och vara precis den han är.

• Ablan
    anna450 skrev 2009-05-23 13:35:11 följande:
    Japp "dom"tycker att vi som inte skulle klä våra söner i tjejkläder är "dumma"mot våra barn!För om sonen vill ha klänningen ska han faktiskt få det!(säger dom...)
    Jag skiter faktiskt i vad andra klär sina barn i, det är upp till föräldrarna. Jag kanske kan ha åsikter om det som jag håller för mig själv irl. Jag tycker däremot att det är fel att pracka på barn värderingar som "pojkar ska vara pojkar och flickor ska vara flickor" eller "Rosa ÄR faktiskt en tjejfärg" osv. då tycker jag definitivt att man gör fel.
  • Ablan
    anna450 skrev 2009-05-23 13:38:10 följande:
    och skulle eran son vilja ha en tröja med hitler på får han det då?skulle dom få gå naken till dagis?
    Om din dotter ville ha en tjejig tröja med en playboy kanin på skulle hon få det?

Vissa saker säger liksom sig själv.
  • Ablan
    Dorian Ertymexx skrev 2009-05-23 13:43:50 följande:
    Med tanke på att rosa var inne som killfärg på åttiotalet, och att stekare och brats bär rosa skjortor så är det en väldigt märklig inställning att rosa skulle vara en tjejfärg... Det låter mest som klassisk homofobi faktiskt. ;)
    Precis. Det är precis därför som jag tror att vissa går i taket när de hör orden rosa och pojke i samma mening, den stora bögskräcken.
  • Ablan
    anna450 skrev 2009-05-23 13:44:23 följande:
    Nej det skulle hon inte,men ni säger ju att barnen  så få välja dom kläder dom vill,annars e det synd om dom?
    Det är klart att man måste dra gränser, att tex klä sina barn i en tröja med hitler på är extremt stötande för de allra flesta människor och att klä småbarn i string och playboy bodysar är like sjukt, jag ser bara en liten pedofilmagnet framför mig....
  • Ablan
    anna450 skrev 2009-05-23 13:46:45 följande:
    Men nu är det ju så att det inte är rosa vi snackar om(inte jag iallafall)utan pojkar i klänningar!Skitsamma om det är en rosa eller blå klänning,det är en klänning!
    Varför tycker du att det är fel eller stötande? varför gör det dig illa till mods?
  • Ablan
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 13:50:49 följande:
    Personligen så skulle inte jag vilja att män gick i klänning osv. Jag tycker om att vara "kvinnlig" och vill ha min man manlig. Skulle inte alls gilla att jag och min man gick ut tillsammans i liknande outfits. Jag VILL vara kvinnan!
    Good for you. Det är det du vill. Men har man barn för att göra sig själv lycklig eller vill man att barnen ska få välja sin egen lycka?

Bara för att jag gillar något så behöver det betyda att min son kommer att vilja göra samma sak eller tycka om samma sak.
  • Ablan
    Nekogirl skrev 2009-05-23 13:52:01 följande:
    håller med på den punkten. såg häromdagen en triangelbikini på småbarnsavdelningen på hm eller om det va lindex. sjukt. jag tror inte en 4-åring behöver en sån bikini.
    Jag hade en sådan när jag var liten för att min mamma och pappa tyckte att det var gulligt, det var skit snyggt, varken rumpa eller tuttar att fylla ut den med och det såg ut som fan. Vad är poängen med det? Man ska ha bekväma badkläder som man kan leka i, inte saker som mamma och pappa tycker är gulligt.
  • Ablan
    anna450 skrev 2009-05-23 13:55:00 följande:
    Men det jag vill få fram är ju att barnet bli ju lika ledsen över att inte få den söta stringtrosan som att inte få en klänning.Och det är ju förjävligt att barnet inte får välja vad det vill ha på sig?
    Ett barn kan bli ledset över att inte få gu ut och leka eller för att inte få gå balansgång på ett broräcke, det ena kan man ge med sig på inte det andra.

Din jämförelse är stendum.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!