Inlägg från: BillaBong |Visa alla inlägg
  • BillaBong

NI förstör mitt barn!

Puh, jag klarar mig alltså från att vara pucko eftersom jag skiter fullständigt i vad pojkar/flickor har på sig  Min lilla tjej väljer och vrakar bland McQueen/Hello Kitty hon med och har aldrig nånsin klänning (iofs är det väl mer "accepterat" att tjejer har killkläder än tvärtom), men hade jag haft en son svär jag på att han hade fått välja bland precis samma saker och hör jag barn som pratar på det sätt som TS beskrev är jag väldigt noga med att flika in att faktiskt vem som helst kan ha t.ex. glitter. De allra flesta barn sätter sig faktiskt och tar en funderare: "aha, ja just ja..." efteråt. Nu sitter det ju tyvärr djupare rotat än att det bara är att "läxa upp dem" lite snabbt i en lekpark, men bara man inte gräver dem längre ner än de redan är p.g.a. alla ska:n och måste:n så har man ju i alla fall gjort dem en liten tjänst.

Tycker det är på tiden att tänja på gränserna och inte vara så förbannat inskränkta. Vad är det värsta som kan hända om t.ex. en man bär kjol? Går han till en viss gräns ser man ju inte om det är en man eller kvinna! Nä? Vad är grejen med det? Ska du in under kjolen märker du det nog förr eller senare ändå.

För vissa verkar mer feminina killar/maskulina tjejer vara lika illa som om deras värld bokstavligen gick under om en kvart. Sorgligt!

• BillaBong
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 16:23:55 följande:
    Nä, absolut inte. Fast jag tycker inte man förstör sitt barn för att man INTE klär pojken i klänning osv.
    Nej självklart inte, låt honom ha byxor och tröjor med dinosaurier om han vill ha det, det tycker jag med. Så länge man inte trycker i barnen att det är fel på killar som vill ha kjol o.s.v. utan lär dem att alla är olika.
    Google... Goooogle! G-O-O-G-L-E!
Svar på tråden NI förstör mitt barn!