Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

NI förstör mitt barn!

Danitrass skrev 2009-05-21 20:52:16 följande:
    Min son har valt sina nya skor helt själv, det är jättetuffa sneakers med glitter på och han älskar dom. När jag var med honom på dagis så säger en av tjejerna: "Killar kan inte ha skor med glitter på!" Senare vid matbordet så pekar min son på en annan flickas "Hello Kitty"-spänne och säger: "Jag har samma glösögon (solglasögon)" Tjejen blir chockad över detta och undrade förskrämt vem som hade låtit honom välja sådana solglasögon, det kan ju inte killar ha. Detta är inget som dom här tjejerna har lärt sig helt på egen hand utan det är ALLA NI som säger att vissa saker bara är för killar och andra bara för tjejer som har lärt dom detta. Och sen kommer dom till sitt dagis och berättar för MIN SON vad han kan och inte kan ha på sig. Än så länge kan min son välja fritt bland Spindelman, Hello Kitty, glitter och bilar men uppenbarligen inte så länge till! TACK FÖR DET, PUCKON!!
    WORD!!!
    The confused squirrel strikes again...
  • Ekorrfamiljen
    trogentjur skrev 2009-05-22 20:28:23 följande:
    Det är ganska intressant detta ändå. Man ser sällan, eller nästan ALDRIG en pojk i klänning på stan, eller en flicka i svart döskalletröja. Är alla dessa föräldrar taskiga varelser som begränsar sina barn?För på er låter det som värsta förtrycket att klä sina barn i pojk-resp flickkläder.
    Kanske har du sett min son i sin fina tunika och långa hår, sittande i sin rosa vagn och tagit för givet att han är tjej? Ingen har kommit fram och frågat so far..
  • Ekorrfamiljen

Jag tycker att Tomas Di Leva är j***ligt hot i sina tunikor!! Me lööööve!! Önskar att någon butik skulle införa manliga klänningsavdelningar. I Tunisien gick en majoritet av männen i långa fotsida "klänningar". Snyggt, coolt och praktiskt!

• Ekorrfamiljen
    Mamman utan barn skrev 2009-05-22 20:36:03 följande:
    Jag svarar Det finns ingen som helst efterfrågan. Dragqueens och transor handlar inte i vanlig affärer så de berörs inte. Skulle ju vara intressant att se hur länge det skulle dröja innan t ex dressman gick i konkurs om de skulle byta ut alla kostymer och tröjor, för att inte tala om alla byxor mot klänningar och kjolar.
    Men åh, förstå!! Man ska INTE BYTA UT, man ska KOMPLETTERA!! Det ska finnas BÅDE OCH! Alla ska kunna VÄLJA FRITT!!
  • Ekorrfamiljen
    Rebster skrev 2009-05-22 20:38:39 följande:
    Är det inte så att rosa från början var en killfärg, en mild form av röd och att den ljusblåa färgen var en mild form av mörkblå, jungfru Marias färg?
    Jo, rosa var förr förbehållet killar.
  • Ekorrfamiljen
    trädis skrev 2009-05-22 20:39:52 följande:
    precis! därför blir jag trött när jag som förälder (som inte sätter på sonen klänningar) får höra att det är MITT fel att era pojkar blir retade?! är det MITT fel att affärerna har flick/pojk avdelningar? eller kanske är det mitt fel bara för att jag inte har lust att vara avig och gå till "fel" avdelning?
    Nej, det är inte ditt fel för att du inte klär din son mer "feminint". Men det är ditt fel om du lär ditt barn att det är FEL att killar har rosa, blommor, kattungar, Hello Kitty, glitter osv..

Klä ditt barn som du vill så klär jag mitt barn som jag vill och så låter vi bli att ge negativa kommentarer som barnen tar åt sig av.
  • Ekorrfamiljen
    trogentjur skrev 2009-05-22 21:56:04 följande:
    Ok, barnen är elaka? Barn har inte bättre vett helt enkelt. Barn är aldrig elaka, bara spontana och ärliga.
    Eller så säger de detsamma som de hört sina föräldrar säga hemma.
  • Ekorrfamiljen
    trädis skrev 2009-05-22 22:00:03 följande:
    där kom det igen. vi dumma dumma föräldrar som inte klär våra pojkar i klänningar... tror ni inte att de själva kan dra slutsatsen att de bara sett flickor i klänning? barn är smartare än man tror många gånger...
    Herregud, jag förstår att du inte hinner läsa alla inlägg här, men som jag sagt tidigare: Klä ditt barn som du vill så klär jag mitt barn som jag vill och så ger vi tusan i att kommentera kläderna. Då har barnen bara sin egen smak och tyckande att gå till och de flesta barn gillar färgglada kläder och glitter. ( = De tycker att även Kalle är fin i en rosa glittertröja!!)
  • Ekorrfamiljen
    trogentjur skrev 2009-05-22 22:15:18 följande:
    Precis, med sonen som insats. Hyggligt.
    Något måste man ju offra för att de i framtiden ska få det bättre, eller hur!?
  • Ekorrfamiljen
    trogentjur skrev 2009-05-22 22:17:35 följande:
    Du vill förbättra samhället, och därav klär du ut sonen så han får kommentarer. Vad förändras? Enda faktumet är att din son blir utsatt. Tyvärr.
    Om fler och fler klär sina barn precis som de och barnen själva vill så kommer ingen att tycka att det är konstigt = win-win!!
Svar på tråden NI förstör mitt barn!