Inlägg från: Abborren |Visa alla inlägg
  • Abborren

NI förstör mitt barn!

Ta bort rosa och ljusblått så är saken ur världen. Menlösare färger får man väl leta efter, men tydligen är det nån slags sedvänja. Sen vad ungarna vill leka med är väl upp till dem, och de som har nåt att invända mot det kan väl ta sig i röven rent ut sagt.

• Abborren

Låt barnen själv bestämma när de är kapabla för det. Jag tjatade till mig en neon-rosa "discotröja" när jag var åtta, som uppenbarligen var en "tjejtröja".. inte fan blev jag bög för det.. blev bara lite fajt med syrran om vem som skulle ha tröjan ;) Ta det lugnt.. det löser sig av sig själv om ni inte lägger er i så satans mycket!

• Abborren

haha... ni är ju helt galna! Ger ordet "lättstött" en helt ny innebörd ;)

• Abborren
    Severus skrev 2009-05-22 20:05:47 följande:
    *chockad* Vad fan var det för idiot till förälder????
    En sopa förmodligen.
  • Abborren

Det var nog lättare på Jesu tid. Då knallade alla omkring i klänningar ;)

• Abborren

Borde det inte vara lämpligt att till en början välja könsneutrala kläder till sina små telningar, för att senare när de aktivt vill ha en viss uppsättning av kläder låta deras vilja styra, snarare än att föräldrarna styr in dem på ett visst spår?

• Abborren
    Clarissa83 skrev 2009-05-23 18:54:06 följande:
    Det är ärligt talat förbannat tråkigt att ha enbart sånt i barnens garderob. (jag har som sagt alla olika sorters kläder redan nu, men jag FÖREDRAR flickiga saker, helt ärligt. För hon ÄR ju en flicka. Och varför ska hon inte få se ut som en då?)
    Ja, och du är kvinna, men måste markera framsidan på dig med ett förkläde för det?
  • Abborren
    Clarissa83 skrev 2009-05-23 18:59:43 följande:
    Vad är du för en jeppe? Min karl står för all matlagning som inte innebär hämtpizza här.
    Ville bara få fram att kön inte har något med kläder att göra, precis som du nyss sa.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!