Inlägg från: Ärla Minou |Visa alla inlägg
  • Ärla Minou

NI förstör mitt barn!

L E A skrev 2009-05-21 21:04:34 följande:

Dom som inte delar din uppfattning brister inte i mina ögon. Det är du som förälder som brustit i din uppfostran. Det är du som ska tala om för ditt barn vad som gäller och vägleda han. Om din son har på sig kjol tycker jag att du först å främst kan börja med sonens far. Han ska väl va en bra förebild för sin son. Köp en rosa t-shirt med glitter på till pojkens far, ett par rosa solglasögon och en knall rosa handväska, skicka sen han till jobbet. Börja i den ändan först....DÅ kan du alltid säga till din son vad han än har på sig att "strunta i vad dom andra tycker för din pappa har också sånt"
    Barn tar inte bara efter sina föräldrar. Kamratgruppen/barngruppen på dagis har större inflytande än föräldrar har vad gäller kläder etc. Så vad pappa gör eller inte gör på klädområdet lär vara ointressant.
  • Ärla Minou
    Clarissa83 skrev 2009-05-21 21:46:46 följande:
    Kan hända att jag förvirrat mej mellan inläggen, ursäkta. Men det intrycket får man av dej hursomhelst
    eller intrycket du får
  • Ärla Minou

Fru waran skrev 2009-05-21 21:49:18 följande:

en mamma med en sund åsikt (enligt mig) gott
    och helt insnöad enligt mig
  • Ärla Minou
    Bonanza skrev 2009-05-21 21:53:27 följande:
    Åh vad jag håller med! Och vet ni vad? Jag börjar fan tröttna. Jag är så förbannat trött på att alla föräldrar tycker att deras barn har RÄTT att tycka att det är konstigt. Att deras barn har RÄTT att kommentera min sons pippitofsar. Att deras barn har RÄTT att retas lite, att pika lite, att tycka att han är konstig.Så jag ska börja säga åt honom att säga tillbaka. Jag tänker bli precis en likadan morsa som de andra. Jag tänker se till MITT barn och HANS självkänsla, och jag tänker se till att han hävdar sig mot alla skitungar som tycker att de har RÄTT att säga vad de vill.Så snart kommer de få svar som "jaha? Jag har rosa skor och du är tjock" eller "Jag kanske har pippitofsar, men jag har i alla fall inte blöja fortfarande" eller "Du är ju för dum för ditt eget bästa"För är det inte såna föräldrar vi alla ska vara? Tycka att våra barn ska ha rätt att påpeka det som är lite konstigt? Det verkar ju så.
    Applåder!
  • Ärla Minou
    RåsaPrinSessa skrev 2009-05-21 22:14:11 följande:
    Ett litet tillägg...vad skulle ni säga om era män(sambos, pojkvänner etc. ) tog på sig en klänning när ni går ut på resturang/bio etc.?
    Eftersom vuxna antas ha superkoll på vad som är socialt accepterat och ej så skulle ju en man i kvinnokläder vara lika med en transa. Och det skulle nog genera mig lite att alla tittade på min man med dömmande blick. Men om vi skulle lyckas få ett samhälle där inte alla glodde så förbaskat så fort någon avvek från Normen dvs om vi fick ett mer öppet samhälle så why not? ...för jag tycker inte det är pervo med crossdressing.
  • Ärla Minou
    Tygtiiger skrev 2009-05-22 13:53:13 följande:
    Och nu blev hela vår familj abnorm igen. Pirater gillar både mamma och barn, sedan barnsben. Bilar - mamma gillade det som liten, barnet måttligt intresserat (gäsp), pappa måttligt intresseradTraktorer - total fullständigt ointresse från alla håll. Kul att titta på dem när de plöjer live.Blått - har vi alla treRosa - bär endast barnet någon enstaka gång. Prinsessa - är ingen av oss, inte ens mamma som barn. Mammapappabarnlekar - det ägnar sig barnet åt på dagis, varken mamma eller pappa lekte några direkta mammapappabarnlekar som barn. Hemma har vi the real thing. Däremot har vi alla tre varit förtjusta i böcker, musik och filmer sedan barnsben! Mamma och pappa målar och ritar men inte barnet lika mycket. Hm. Frågan är nu VEM som är mest pervers, jag, min man eller min son? Eller rentav - du?
  • Ärla Minou
    Pallas skrev 2009-05-23 19:44:41 följande:
    Var då? Hela inlägget är ju en enda stor halmgubbe.
  • Ärla Minou
    trogentjur skrev 2009-05-23 19:50:34 följande:
    Precis, vill man klä sin kille i klänning så får man cred.Vill man inte så är man en hemsk förälder som begränsar sina barn.Har jag fattat det rätt?
    Ja om man säger nej åt en pojke som VILL ha klänning/glitter/rosa etc så har man de facto begränsat sitt barn.
  • Ärla Minou

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 19:55:33 följande:

Tycker att de flesta här har sagt att om ni vill klä era pojkar i klänning så gör ni det...men om vi inte vill, har det blivit ett förbannat liv om hur inskrängta och outbildade vi är
    Tycker jag var en märklig summering. testa den här istället: Säger du inte nej till din som när han vill ha rosa/glitter Hello Kitt el dyl så är du en rabiat feminist som använder din som som murbräcka. Dessutom får ungen skylla sig själv om någon fäller högst berättigade kommentarer om det pojken hra på sig. Dessutom får sonen se till att skaffa skinn på näsan. Väljer man att sticka ut får man stå ut med spott och spe.
  • Ärla Minou

din son som murbräcka skulle det förstås stå...och så var det lite andra stavfel såg jag...

• Ärla Minou

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 20:01:28 följande:

Ärla Minou skrev 2009-05-23 19:59:21 följande:
    Dessutom har dom flest här inne sagt att vi skiter i vad ni sätter på era barn.
    Så länge ni får himla med ögonen, era barn får kommentera det fritt och div förskolefröknar få skrämselhicka av "naturliga" skäl... eller?
  • Ärla Minou

Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:01:30 följande:

Jag har inte sett nånting klankande på dem som väljer att klä sina grabbar i klänning i denna tråd. Mer att dem som väljer att inte göra det måste försvara sig.
    Eller så här...de som blir ledsna över att pojkarna med "flickkläder/flickaccesoarer" får kommentarer om hur fel det är - de för höra att det bara är självklart att man får stå ut med det. Hur är man funtad när man låter sina söner ha klänning? Det är ju onaturligt.

Observera att det har kommit att handla om klänning till skolan. Inte om glitter på skor eller Hello Kitty på solglasögon på dagis. Något som var/är betydligt mer diskret. Ändock tydligen stötande och oroande.
  • Ärla Minou

Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:08:44 följande:

Fast jag tycker det är lite märkligt om föräldrar köper klänningar till sin lille grabb. Kan fortfarande inte rå för att jag tycker se. Och fortfarande - jag accepterar om du vill klä din son i det. Men jag behöver inte göra det.
    Var det ett svar på inlägget du citerade? Ser inte riktigt hur.

Men i alla fuller fall. Du skriver "om du vill klä din son i klänning" Vill jag inte. Men om HAN vill så är det e annan femma. Än så länge nöjer han sig med stjärnor på sina "unisexskor" och ett och annat hårband från sina systrar. Grejen är den att han väljer. Inte jag. Vill han ha rosa diadem så får han. Kan inte tänka mig något mer kissnödigt än att hindra honom från det. Det växer inte fast på huvudet på honom.... han är fortfarande samma barn. Sätta på när han vill. Ta av när han vill. Observera HAN vill.
  • Ärla Minou

Helena Gordon skrev 2009-05-23 20:15:52 följande:

Konstiga frågor, börjar undra om ni inte kan tänka själva.
    Tänker kanske andra tankar och vill höra hur dina går...
  • Ärla Minou

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 20:16:16 följande:

Ärla Minou skrev 2009-05-23 20:03:10 följande:
    Mina barn får inte kommentera det fritt!!! Kolla fakta innan du kommenterar
    Haha...och jag har inte kallat någon för vare sig inskränkt eller obildad...vilket du skrev...

Du redogjorde för vilket intryck du har av de du anser debatterar på "fel" sida. Och jag summerade mitt intryck av "er". Väl medveten om att ni alla är individer...
  • Ärla Minou

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-23 20:20:19 följande:

Nej, här hemma är det inte okej att säga dumma saker eller kommentera rakt ut om någon faktiskt.....inte så att dom hör. Undrar gör ju alla barn
    Inte så att de hör... men väl bakom ryggen? Fattar jag rätt? Frågan är ju då hur man sen pratar med sina barn om den som sitter i rullstol, var jättetjock, luktade illa eller pojken som hade glitter på skorna. Som att de alla är knasbollar eller bara väldigt neutralt och oladdat - vi är alla olika men ska behandlas med lika mycket respekt? Det är där skillnaden kommer att ligga.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!