Inlägg från: Lillansmamma75 |Visa alla inlägg
  • Lillansmamma75

NI förstör mitt barn!

Hur orkar man dra igång en sådan tråd igen..

Det är väl som det är - några är tycker att tjejer ska vara tjejer och bara göra tjejsaker och ha tjejkläder - för det finns sådant!

Själv har jag en tjej som har såkallade killkläder, killglasögon (dvs blå glasögon) och leker med bilar, Cars, Byggare Bob, hamrar och spikar. Men oxå dockor och dukar fram till fika, fixar mat osv.

Låt barn vara barn, och det är ju rätt det är ju de vuxnas uppfatning som smittar av sig på barnen. Vad spelar det för roll om en tjej vill ha Spidermankläder, eller en kille vill ha Kittyglasögon. ...

Fattar inte att folk orkar... De kommer tids nog få sin egen uppfatning när de växer upp...

• Lillansmamma75
    Clarissa83 skrev 2009-05-23 20:56:18 följande:
    Vi ska vara glada att våra barn slipper leka med tallkottar och sten, eller ännu värre handgranater och sprängmedel. Problemet blev ganska litet nu va?
    Ja du - lyxproblem skulle nog vissa världsdelar kalla detta....
  • Lillansmamma75
    Lillansmamma75 skrev 2009-05-23 21:03:07 följande:
    Ja du - lyxproblem skulle nog vissa världsdelar kalla detta....
    då menar jag de problem vi har alltså :)
  • Lillansmamma75

Ibland kan man ju undra om folk är rädda för att barnen ska bli homosexuella för att de har klänning när de är små killar eller leker med bilar när de är små tjejer???
    Lovar det finns dom..

• Lillansmamma75

Men varför ska man försvara sig själv om man VILL köpa rödt och rosa till sin tjej eller blått och annat killigt till sin lilla pojke.

När tjejerna var små ville jag verkligen köpa "tjejkläder" för att visa att de var en liten tjej - svårt att se när de är så små - är det fel oxå?

Folk ska rakt av skita i vad alla gör - spelar det för roll? Finns det inte större problem här i världen än att bråka om genus, vad som är killigt, tjejigt osv osv ..... Fan - lös problem med svält och AIDS istället för att skapa sådana debatter...
    Varför var det ingen som brådade om sådant förrut? Då sprang tjejerna runt i Madickenklänningar och killarna med cepsar på huvudet - tjejer lekte me dockor och killar med bilar - men det blev ju människor av dom med eller?

Sedan att samhället ändrar sig - självklart - idag är tjejer med tjejer osv osv - och det är ju ok - men tror ni att det blir så för att de leker med killgrejer eller föräldrardnas påverkan??? Knappast....

Svar på tråden NI förstör mitt barn!