Inlägg från: EMO 979 |Visa alla inlägg
  • EMO 979

NI förstör mitt barn!

Clarissa83 skrev 2009-05-23 20:49:17 följande:
    Ja, men du kan ju inte allvarligt mena att du använder dej av det uttrycket till vardags, eller? Ja vet inte vad för kön du har på dina barn men ni använder inte ordet flickkläder alls alltså? Du bjuder in dina barn till båda avdelningarna när de ska köpas kläder? Och barnen undrar inte eller förstår inte själva varför det finns två avdelningar för barn? Det är ju du som för barnen bakom ljuset isf, inte vi.
    Nu är inte jag den du citerar..men svarar ändå utefter dina frågor
    Använder INTE ordet flickkläder när jag pratar med mina barn..säger nu skall vi åka och köpa kläder...

Väl på affärerna/affären bjuds mina barn in på båda avdelningarna och får själv välja sina kläder...

Mina barn undrar absolut inte varför det finns olika avdelningar...

På vilket sätt förs mina barn bakom ngt ljus då jag bejakar deras egna smak och vilja....som te.x i vintras bara ville min yngsta ha en BLÅ vinteroverall...och en sån finns INTE att uppbringa på en flickavdelning..men däremot på Polarn&Pyret..där det faktiskt inte finns uppdelat i pojk flick utan helt enkelt finns barnkläder till barn...
  • EMO 979

fast i citatet skrev du ju efter du radat upp dessa exempel /frågor .." det är ju du som för barnen bakom ljuset isf, inte vi"....

• EMO 979
    Emmel skrev 2009-05-23 21:28:16 följande:
    Fast enligt detta resonemang så begränsas barnen så fort de inte får något ett annat barn får. Tycker jag.
    Det beror ju på vilken motivering man har att neka barnet en viss sak...1. du får inte det för du är ett visst kön och det är bara andra könet somfår ha det 2.du får inte det för att vi har inte pengarna till det just nu....lite skillnad kanske? tycker jag
  • EMO 979
    Emmel skrev 2009-05-23 21:42:21 följande:
    Ja, MEN de flesta av oss som INTE vill att våra söner ska ha klänning säger att vi inte tänker säga att det är för att det är flicksaker... Vi tänker inte lära våra barn att vara fördomsfulla mot de som skiljer sig från mängden... Tvärt om. Det enda är att vi inte vill att våra söner ska ha klänning.
    Vad kommer du med för motivering om sonen säger att han vill ha en klänning och du svarar "nej" och han frågar varför säger du nej.....
  • EMO 979
    Emmel skrev 2009-05-23 21:53:25 följande:
    EMO 979 skrev 2009-05-23 21:48:13 följande:
    Jag säger nej. Precis som jag gör när han vill ha en leksak och jag inte tycker att vi ska köpa den.
    Men om han inte godtar ett enkelt nej och frågar varför du säger nej...vad svarar du då?..
  • EMO 979

Arne Anka skrev 2009-05-24 13:02:40 följande:

Jag motsätter inte dig i sak, jag motsätter att du låter ditt barn spegla dina ideologiska åsikter INNAN det är accepterat i vårt samhälle. Exemplet med byxorna: Ja, det är accepterat idag vilket är förträffligt. Men det finns två sätt att komma till denna punkt; antingen sätter vuxna kvinnor på sig byxor, och får inledningsvis utstå glåpord (eller män klänning med samma resultat). Eller så sätter vi på våra barn byxor/klänning och hoppas att de "bryter ny mark". Och det är DETTA jag motsätter mig. Skillnaden är att om vuxna kvinnor bryter mot gängse normer kan de förstå varför reaktionerna blir som de blir. Det kan inte barn, inte till fullo i alla fall, och jag tycker det är fult att utsätta dem för det för att föräldrarna har ideologiska övertygelser som inte rimmar med den gängse normen, även om faktiskt föräldrarna i sak har rätt. Väldigt mycket var fel förut, väldigt mycket är fel idag. Men det är inte våra barns uppgift att agera sociologiska försökskaniner, där de förhoppningsvis inte blir retade/mobbade, men OM de blir det, då är det minsann de andra barnens/föräldrarnas fel. För det hjälper inte era barn när ni inte är där och kan förklara/försvara dem mot intoleranta/trångsynta kommentarer fällda av barn med intoleranta/trångsynta föräldrar. För de finns tyvärr...
    Fast ursprungsproblemet i denna TS är ju inte att Danitrass har VALT att sätta på sin son ett par glittriga skor för att utgöra ett statement..utan att SONEN själv har valt ett par skor HAN tycker är fina och att det sen kommer andra barn och förstör hans vilja att ha på sig det HAN tycker är fint...det enda hon vill är ju att SONEN ska få ha på sig det HAN själv valt för att han tycker det är fint utan att massa barn ska påpeka att det kan INTE han har för att han är pojke..sen är det väl skitsamma om det är en tröja med ponnys, ett par hello kitty- strumpor, glittriga skor eller klänning....eller en tröja med en traktor, spiderman eller vad som...HAN vill ha kläder han tycker är fina....

Tänk om du var och köpte dig ett par fina byxor du anser är fina och kommer på jobbet och någon kläcker ur sig att såna byxor kan inte du ha för du är ***** , inte ***** exempelvis, då blir ju du sårad för du tycker ju att de är fina.....
  • EMO 979

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 13:39:25 följande:

Jag ömkar inte någon. Alla väljer själv sitt liv och hur det ska se ut
    Så du menar att arbetslösa, permitterade människor som exempel väljer att bli uppsagda, inte kunna få ett fast jobb hur mycket de än försöker....snacka om att se på livet med rosa solglasögon..HAHA
  • EMO 979

Helena Gordon skrev 2009-05-24 13:42:03 följande:

Min svärfar kom till Sverige på 60-talet med alla sina ägodelar i en påse. Idag äger han ett fint hus i Sverige, tre i Kroatien , han har ett gott konto och lever ett bra liv. Han har kämpat sig till "toppen" och förtjänar att smaka på livets sötma. Vill han köpa sig en splitt ny mercedes så är han värd det, grinar jag för att jag inte kan köpa mig en bil överhuvudtaget - får jag skylla mig själv.
    Men skulle han IDAG mitt under värsta lågkonjunkturen på MÅNGA år komma hit med bara en påse skulle han nog få gå länge med den påsen..på 60-talet fanns det nog stora mer möjligheter att hitta ett jobb och avancera eftersom det var en tid av utveckling inom många branscher..
  • EMO 979

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 13:42:40 följande:

EMO 979 skrev 2009-05-24 13:41:16 följande:
    Ja...eller kan man ju sätta sig ner och bara skylla på omständigheterna och tycka synd om sig själv en stund och skylla på samhället Patetiskt tänkande...DET däremot är skrattretande
    Men du säger att man väljer själv hur ens liv ska vara....om en arbetslös skulle få välja skulle ju den större mängden av de arbetslösa troligen VÄLJA att ha ett arbete att gå till..men om det inte finns jobb att hitta så spelar det ju ingen som helst roll att en arbetslös VÄLJER att den vill arbeta för jobb finns ej att få....Och då kanske den arbetslösa VÄLJER att vidareutbilda sig till ngt det just då finns jobb inom och vid utbildningens slut har arbetsläget för det yrket ändrats så det ej finns jobb inom det...då VÄLJER man ju INTE att vara arbetslös, man blir TVINGAD till arbetslöshet...och man kan ju inte plugga i all oändligthet heller för då VÄLJER CSN att ej bevilja lån längre för man har pluggat den beskärda del man får för CSN....
  • EMO 979

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 14:12:56 följande:

EMO 979 skrev 2009-05-24 13:51:16 följande:
    Fast man får ju skylla sig själv att man inte är synsk och vet vad man ska plugga för att bli rik! *ironi*
    Okey...fasiken..vi får plugga oss till att bli synska..sen kan vi leva loppan resten av livet och alltid VÄLJA och ha möjlighet att genomföra ALLT vi vill...vilken patentlösning du kom på...Jupp, SKA bli synsk, VÄLJER det nu...och sen kan jag ju SE vad jag ska VÄLJA och slipper därmed några fler problem i livet..eller hur var det!!
  • EMO 979

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 14:12:56 följande:

EMO 979 skrev 2009-05-24 13:51:16 följande:
    Fast man får ju skylla sig själv att man inte är synsk och vet vad man ska plugga för att bli rik! *ironi*
    Okey...fasiken..vi får plugga oss till att bli synska..sen kan vi leva loppan resten av livet och alltid VÄLJA och ha möjlighet att genomföra ALLT vi vill...vilken patentlösning du kom på...Jupp, SKA bli synsk, VÄLJER det nu...och sen kan jag ju SE vad jag ska VÄLJA och slipper därmed några fler problem i livet..eller hur var det!!
    Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 14:06:12 följande:
    Helena Gordon skrev 2009-05-24 12:00:39 följande:
    Ahem. Klass är mer än yrke vet du. Rätt få sliter för att vara överklass, de föds in i det. Och det påverkar deras möjligheter i livet. Precis som för den som föds in i lägre arbetraklass eller underklass.
    helt rätt !!
  • EMO 979
    RåsaPrinSessa skrev 2009-05-24 14:36:22 följande:
    Och om man har en dotter som får använda prins kläder så önskar man sig en son då eller?
    Eller om man köper svarta skor med eldsflammor på till tösen...för det e ju " riktigt grabbiga" skor....men kanske skall tvinga min tös att ha på sig ROSA kläder, bädda hennes säng med prinsesslakan, måla hennes naglar varje dag och säga åt henne att leka lugn som fina flickor gör ..annars är hon ju inte en "riktig flicka"...
  • EMO 979

7barns mamman skrev 2009-05-25 13:41:02 följande:

de flesta talar om för sina barn att alla är olika.och att vissa killar vill ha glitter och rosa och tjejer som vill ha nitar och jeans.men det ser ändå att något aviker och yttrar sig.man är inte med och ser och hör allt.dagiset får hjälpa till och prata med barnen.när mina äldsta gick på öf en gång i tiden fanns där en liten kille ca 3 år som alltid gick i rosa plysch klänning och strumpbyxor.såg honom nyligen(dottern talade om vem han var).han hade fortfarande rosa på sig och höll en annan kille i handen.
    Fast jag tror ju inte att det var för att han hade rosa klänning och strumpbyxor på sig som gjorde att han är homosexuell..det skulle han nog vara ändå även om hans föräldrar hade styrt inom honom på könstrerotypa kläder...har flera i min omgivning som är bi/homo och flertalet av gossarna klädde sig som gossar "Ska" när de var små..samma hos flickorna.....så att dra parallelen att har lilla "Erik" på sig klänning och strumpbyxor då han är tre år så kommer det att generera honom att växa upp och bli/vara en homosexuell man...är ju sååå löjligt...
Svar på tråden NI förstör mitt barn!