Inlägg från: Machapuchare |Visa alla inlägg
  • Machapuchare

NI förstör mitt barn!

Har tänkt samma tanke själv när man hör grannarnas barn säga att "flickor kan inte spela fotboll" eller "pojkar kan inte gilla Hello Kitty". Blir ganska arg när jag inser hur mycket man har att kämpa emot för att barnen skall få göra sina egna val i livet utan att styras av andras fördomar.
    Tack alla som hjälper till att minska dessa fördomar genom att ge flickor och pojkar samma möjlighet att gilla spindelmannen, glitter, dockvagn, Hello Kitty, ishockey eller vad det nu kan tänkas vara..

PS. Ett boktips är "Så gör prinsessor" och de andra böckerna av Per Gustavsson. Ger en lite ny bild av vad prinsessor kan och inte kan göra. Sonen (4år) älskar dem!

• Machapuchare

Varför finns det en indelning i "pojk" respektive "flick" kläder för småbarn?? Jag kan inte förstå det.. De är BARN. De behöver sköna, praktiska kläder att leka i, ibland behöver de fina kläder att vara fina i.
    Jag föredrar den indelning som polarn och pyret har infört där kläderna är sorterade efter färger, inte att de är "tänkta" för pojkar eller flickor.

Svar på tråden NI förstör mitt barn!