Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

NI förstör mitt barn!

Vila skrev 2009-07-12 21:05:04 följande:
    Kom på: Just dettta att barnen ska kunna välja t.ex. sina skor själv helt fritt utan några begränsningar (förutom de som föräldrarna gör - att det ska vara praktiska, rätt prisklass o.s.v.) är en självklarhet tycker jag. Jag blir så arg på samhället som delar upp oss i två läger, pojkar ska ha det, flickor ska ha det. Snacka om att begränsa våra barn. Ska de inte kunna välja fritt det de tycker om, det är kränkande tycker jag. Man kränker indidviden och begränsar känslor, tankar... Nästa steg är ju att begränsa vad de ska välja för ämnen i skolan, vad de ska arbeta med, vem de ska älska - allt utifrån om de är pojkar eller flickor.
    men det förstår du väl själv att det inte går att blanda...?? :-O en pojke kan ju riskera att bli feminin... o det får ju absolut inte hända... :-O

OBS! Ironi...
  • CuteElliz
    Eng76 skrev 2009-08-14 12:22:13 följande:
    ÄNTLIGEN nån som tar upp det här!! Jag håller helt med!!Min 4-åriga dotter har haft på sig både Blixten McQueen tröja och gröna militärliknandebyxor till dagis och varje gång hon har på sig det så får hon kommentarer från killarna att det där får inga tjejer ha på sig - bara killar!Likadant är det med min yngsta dotter som är 7 månader och jag tycker hon är så himla fin i ljusblått - men det är inte heller riktigt accepterat varken bland barn eller vuxna!! Grrrr!!!!Men jag ger mig inte utan fortsätter att köpa det jag tycker är fint till mina tjejer - inte vilken färg/märke/typ kläderna har!!!!STÅ PÅ ER alla ni andra!!!!
    hmm... ska man nu tänka lite närmre kring det där med särbehandling osv... varför heter då Blixten McQueen just McQueen i efternamn...?? borde han inte heta McKing istället isf...?? King betyder ju faktiskt kung, vilket innebär att det är manligt, medan Queen betyder drottning, som ju faktiskt är feminint...
  • CuteElliz
    hannaliza skrev 2009-08-14 14:51:53 följande:
    McQueen låter lite queer faktiskt Min pojke brukar matcha sin blixtentröja med prinsesskjol och det funkar fint.
    jag menar det... så då kan man ju egentligen inte påstå att en tröja med Blixten McQueen bara är för ena könet...
  • CuteElliz

när jag läser alla era inlägg i den här tråden (dom jag orkat läsa vill säga ) så blir jag nästan skrämd av att jag själv ska ha barn i mars... jisses... varför inte bara låta barnen vara just barn så länge som möjligt...?? dom måste väl inte "skolas" in i "vuxenvärlden" direkt från födseln...?? det är ett privilegium att få vara barn så länge som möjligt... tycker jag iaf...

Svar på tråden NI förstör mitt barn!