Inlägg från: Clarissa83 |Visa alla inlägg
  • Clarissa83

NI förstör mitt barn!

Lillansmamma75 skrev 2009-05-23 20:49:57 följande:
    De kommer tids nog få sin egen uppfatning när de växer upp...
    Jag försöker förespråka just det.. Men det ska präntas in i spädbarns huvuden redan tydligen att man får VÄLJA. Hur de nu ska göra det. En förälder köper väl det som faller i DERAS tycke, innan barnen väljer själv. Är det prinsessgrejjer eller Cars sen spelar väl ingen roll. Märks ganska snabbt vad som uppskattas.
  • Clarissa83

Kim Olsson skrev 2009-05-23 20:51:20 följande:

Ja men det går väl knappast en taggtrådsklädd mur mellan vad som anses vara pojk och flickavdelningen?
    Nej men man ska va blind för att inte fatta skillnaden på dom.
  • Clarissa83

Vi ska vara glada att våra barn slipper leka med tallkottar och sten, eller ännu värre handgranater och sprängmedel. Problemet blev ganska litet nu va?

• Clarissa83

Arne Anka skrev 2009-05-23 20:57:00 följande:

Innan dess, så är det förvisso en social konstruktion, men med tanke på att alla här inte förstår vad det innebär, så tycker jag det är att ställa lite höga krav på våra barn...
    Eftersom jag känner mej "träffad" så svarar jag. Jag FÖRSTÅR vad en social konstruktion är, jag ifrågasatte användningen av ordet i vardagen. För en klänning är en social konstruktion för just FLICKOR, alltså ett flickplagg. Som det ser ut i dagens samhälle i VÅRT samhälle.
  • Clarissa83

EMO 979 skrev 2009-05-23 21:02:35 följande:

Nu är inte jag den du citerar..men svarar ändå utefter dina frågorAnvänder INTE ordet flickkläder när jag pratar med mina barn..säger nu skall vi åka och köpa kläder...Väl på affärerna/affären bjuds mina barn in på båda avdelningarna och får själv välja sina kläder...Mina barn undrar absolut inte varför det finns olika avdelningar...På vilket sätt förs mina barn bakom ngt ljus då jag bejakar deras egna smak och vilja....som te.x i vintras bara ville min yngsta ha en BLÅ vinteroverall...och en sån finns INTE att uppbringa på en flickavdelning..men däremot på Polarn&Pyret..där det faktiskt inte finns uppdelat i pojk flick utan helt enkelt finns barnkläder till barn...
    Nej dina barn tycks inte bli förda bakom ljuset nej.
  • Clarissa83
    Lillansmamma75 skrev 2009-05-23 21:03:35 följande:
    då menar jag de problem vi har alltså :)
    Jo anade det!
  • Clarissa83

EMO 979 skrev 2009-05-23 21:11:48 följande:

fast i citatet skrev du ju efter du radat upp dessa exempel /frågor .." det är ju du som för barnen bakom ljuset isf, inte vi"....
    Om hon inte förklarar varför det finns två avdelningar alltså. Men ja vet ju inte om hon gör det, hon har inga barn och har inte svarat på det. Jag skulle förklara varför det finns olika avdelningar för mitt barn. Om det undrade.
  • Clarissa83
    FannyGioia skrev 2009-05-23 21:17:05 följande:
    Är det jag som inte har svarat?
    Ja.
  • Clarissa83
    Emmel skrev 2009-05-23 21:17:49 följande:
    Ärla Minou skrev 2009-05-23 19:54:54 följande:
    Ja, men det är ok att säga nej till stringtrosor, barn-bh och bikini för småbarn... Oavsett om det är på en flicka eller pojke. Kom ihåg det!
    Hur blev det skillnad nu mitt i allt?
  • Clarissa83
    Emmel skrev 2009-05-23 21:36:01 följande:
    Flera i tråden som säger att det är ok för deras pojkar att ha klänning säger också att de inte får ha bh, stringtrosor etc. Är inte det begränsande? Varför är det ok att de har klänning men inte trosor?
    Jo nej mena du så, jag håller med.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!