Inlägg från: Clarissa83 |Visa alla inlägg
  • Clarissa83

NI förstör mitt barn!

L E A skrev 2009-05-21 21:53:52 följande:

Ts, jag får en känsla av att du tagit detta hårdare än din son. Varför inte bara tala om för sonen hur det är och se hur det hela utvecklar sig. Jag tror att barnen sköter detta bäst själva men att det är föräldrarna som gör dom stora sakerna av det.
    Ja, jag tror också det är ett hårdare slag att behöva byta dagis och kompisar mitt iallt.. För högst troligen kan samma sak hända på nästa ställe också...
  • Clarissa83
    Ssnuttan skrev 2009-05-21 21:58:12 följande:
    Min son får ha på sig precis vad han vill det finns inget som är rätt eller fel bara någon som bestämt att rosa är mer tjejigt och blått mer killigt, tycker det är helt sjukt!!!!
    Tycker du det är helt sjukt att klänning är mer tjejigt också?
  • Clarissa83
    Danitrass skrev 2009-05-21 22:03:49 följande:
    Moahahahah!
    Men där är det igen.. Ni tycker det känns bättre att få skratta åt andra föräldrar för deras "dumhet", än att era barn är som alla andra. Det är då ´jag tycker det gått för långt! När man "muhaahahaar" åt folk som misstar sej pga en så socialt accepterad grej. Flicka/pojke.
  • Clarissa83
    Bonanza skrev 2009-05-21 22:10:41 följande:
    Vilken sorglig målsättning som förälder: att ens barn ska vara som alla andra. Jag vill att mina barn ska vara precis sig själva, inte anpassa sig för att vara som alla andra.
    Nej det är inte mitt MÅL. Men hennes reaktion på misstaget stör mej. Det är ju minst lika fel.
  • Clarissa83

Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:11:04 följande:

.Tycker det blir sån hysteri kring detta ämne så det känns som man riskerar få en smäll på stan snart för att man klär sin grabb i blått istället för rosa !? Tycker de e helt Ok om man vill låta sin pojke ha glittriga skor, toffsar eller rosa tröja. Eller motsvarigheten på sin tjej. Men det verkar nästan som man anses vara diskriminerande för att man INTE gör det !?
    Exakt min point! Man ska vara så avig som möjligt, för det tycker dom är roligare än att vara "normal".. Där kom det ordet igen, skjut mej.
  • Clarissa83
    RåsaPrinSessa skrev 2009-05-21 22:14:11 följande:
    Ett litet tillägg...vad skulle ni säga om era män(sambos, pojkvänner etc. ) tog på sig en klänning när ni går ut på resturang/bio etc.?
  • Clarissa83
    LindaSundberg skrev 2009-05-21 22:17:11 följande:
    Men varför kalla dem son och dotter, pojke, flicka? Varför dela upp dem med något så enkelt som ord? De ska väl vara lika? Nee nu får vi hugga av våra söners snoppar och kalla alla för hen. Ingen ska ha ett eget namn som Amanda och Linus, nej alla ska vara lika. Hen 1, Hen 2, Hen 3.....
    Det finns ingen anledning före ca 12-15 års ålder att kalla barnet för något annat än Hen, nej Men sen kan man ha namnfest också, tillika som de slänger halmsäckarna alá hedenhös på brasan !
  • Clarissa83

Mamman utan barn skrev 2009-05-21 22:26:06 följande:

Ord blind skrev 2009-05-21 22:23:57 följande:
    Vore det bättre om mannen satte på sig en sexig klänning från Gina och bar stora örhängen då?Tillsammans med höga damstövlar, hur han nu skulle få på sig dem.
    Äh, han får väl göra som hela världens kvinnor redan gör.klämma på sej för små, obekväma skor
  • Clarissa83

Mitt ex hade klänning, make och höga stövlar på en halloweenfest en gång. Där gick gränsen för mej iaf! Och jag tror faktiskt inte någon av er som hävdar att det skulle vara okej att er karl gjorde det en vanlig dag (eller varför inte när ni firar bomullsbröllop??) om det faktiskt kom till kritan IRL.

• Clarissa83

Ett plagg ska ju dessutom användas av den som klär i det.. Skulle inte jag se bra ut i ett plagg så inte fan skulle jag sätta det på mej annat än hemma isf heller. Ni måste ha välformade (?) karlar

Danitrass skrev 2009-05-21 22:35:51 följande:
    Jo. Faktiskt.
    Ord blind skrev 2009-05-21 22:35:44 följande:
    Yupp, faktiskt.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!