• Ablan

NI förstör mitt barn!

Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:22:24 följande:
    Jag var "pojkig" som barn - men mamma klädde mig flickigt. Jag tycker att det är OK att vara gay eller transa iaf...   Det där va konstigt och långsökt!
    Transor är män i kvinnokläder eller vice versa, du gillade ju inte det?
  • Ablan
    anna450 skrev 2009-05-23 14:25:40 följande:
    Okej,det är vad DU tycker.Jag tycker inte det!
    Du kan inte ens argumentera emot det för du skriver ju själv att vissa alternativ inte är tillåtna då har du inskränkt valfriheten.
  • Ablan
    Helena Gordon skrev 2009-05-23 14:26:13 följande:
    Ser du bara svart eller vitt?
    Men hur ska man se det då, du gillar inte män i kvinnokläder, män ska vara manliga och kvinnor kvinnliga men det är ok med transvestiter?
  • Ablan
    anna450 skrev 2009-05-23 14:29:21 följande:
    Jag vill inte att min son(om jag nu får nån)inte ska ha klänning,för att han är en pojke och pojkar har inte klänning.Dom blir retade av andra barn och det skulle jag inte vilja att han blev!Så varför utsätta han för det?Det finns mycket som barn vill ha men inte får...Sätt på din son klänning och klackskor du,jag göär det aldrig!
    Om alla skulle vara rädda för mobbare eller för vad andra tycker så skulle vi alltid stå still och stampa på samma ställe. Då låter vi mobbarna vinna.
  • Ablan
    anna450 skrev 2009-05-23 14:33:18 följande:
    Men herregud!Skulle du tycka att det va kul om ALLA män i hela världen skulle gå i kvinnokläder?
    Varför ska det alltid överdrivas?

Det vore trevligt om alla MÄNNISKOR i hela världen kunde välja att klä sig precis hur de ville.
  • Ablan
    anna450 skrev 2009-05-23 14:37:21 följande:
    och varför kan dom inte det då menar du?
    Blir man uppfostrad från dag ett till vad som är rätt och fel så är det rätt svårt att bryta sig ur det mönstret för att man vet att man blir dömd och granskad om man inte är som alla andra.
  • Ablan
    trädis skrev 2009-05-23 14:38:00 följande:
    precis! varför ska det alltid överdrivas? är det så hemskt att det finns vissa plagg som är till för tjejer??
    Ja det tycker jag. Jag tycker inte att jag, du eller någon annan ska behöva ha begränsningar pga om man fick snopp eller snippa när man föddes.
  • Ablan
    trädis skrev 2009-05-23 14:43:14 följande:
    men som förälder måste man väl uppfostra sina barn i vad som är rätt och fel? ska barnen få välja själva i allt eller gäller det bara klänningarna? för som förälder är det väl ganska självklart att man för vidare sina värderingar och åsikter till sina barn... eller?
    Jo visst, det är bra att lära sina barn att det är fel att sli för det skadar andra, att det är fel att kalla folk för fetto eller bög för det sårar, det är bra att lära sina barn att man ska vara vänlig mot andra för vänlighet föder vänlighet osv.

Men vad får man ut utav att lära sitt barn att man måste vara precis som alla andra?
  • Ablan
    trädis skrev 2009-05-23 14:44:09 följande:
    nä nä, jag vet ju inte om jag har hört så många killar som anser att de är begränsade och saknar att ha klänningar på sig, men jag känner ju inte alla män
    Om man inte hade blivit uppfostrad till att vissa kläder är för killar och vissa för tjejer tror du då att det skulle ha sett precis likadant ut ändå? Är kvinnor biologiskt programerade att klä sig i kjol, pumps och string och män programerade att klä sig i slips, skjorta och fluga?
Svar på tråden NI förstör mitt barn!