Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

NI förstör mitt barn!

Helena Gordon skrev 2009-05-21 22:11:04 följande:
    Jag tycker inte att det är så himla konstigt att det finns någon slags könsfördelning egentligen. Med det menar jag inte att pojkar inte FÅR ha rosa eller att flickor inte FÅR klä sig i blått. Pojkar är pojkar och flickor är flickor, dem utvecklas olika. Min son började leka bil på ren automatik, men leker gärna för det med dammsugaren eller sitter och kammar mitt hår en hel kväll. Tycker det blir sån hysteri kring detta ämne så det känns som man riskerar få en smäll på stan snart för att man klär sin grabb i blått istället för rosa !? Tycker de e helt Ok om man vill låta sin pojke ha glittriga skor, toffsar eller rosa tröja. Eller motsvarigheten på sin tjej. Men det verkar nästan som man anses vara diskriminerande för att man INTE gör det !?
    Det är helt OK om någon inte köper glitterskor till sin son. Så länge dom visar att det är OK för pojkar att ha dom om dom vill.
    Min son har ofta "killkläder" på sig (eftersom vi får så mycket kläder från släktingar och vänner och dom köper "killkläder") och leker med bilar. Det är HELT OK. Men NÄR han väljer ett par glitterskor så är det LIKA OK!
  • Danitra
    RåsaPrinSessa skrev 2009-05-21 22:14:11 följande:
    Ett litet tillägg... vad skulle ni säga om era män(sambos, pojkvänner etc. ) tog på sig en klänning när ni går ut på resturang/bio etc.?
    Jag skulle skratta och säga: "Jag älskar dig!"
  • Danitra
    LindaSundberg skrev 2009-05-21 22:17:11 följande:
    Men varför kalla dem son och dotter, pojke, flicka? Varför dela upp dem med något så enkelt som ord? De ska väl vara lika? Nee nu får vi hugga av våra söners snoppar och kalla alla för hen. Ingen ska ha ett eget namn som Amanda och Linus, nej alla ska vara lika. Hen 1, Hen 2, Hen 3.....
    Men går du in för att missförstå? Läser du ens inläggen?
  • Danitra
    LindaSundberg skrev 2009-05-21 22:20:04 följande:
    Hmm okej, du får skriva och visa öppet att sättet du tycker är bättre, men vi som tycker annorlunda, vi eller våra barn ska bara hålla tyst? Jo men det låter väldigt bra det... Därför att han är en pojke såklart! Dessutom ser han mycket bättre ut i en gul eller röd body än i en illrosa body med glitter tryck på bröstet.
    Jag tycker bara det är en korkad ståndpunkt och jag vill utmana den, ifrågasätta den.
    Jag skulle inte ta på min bebis en illrosa body med glitter på. Jag hatar rosa och är inte så förtjust i glitter.
  • Danitra
    LindaSundberg skrev 2009-05-21 22:22:48 följande:
    Ja jag läser alla inlägg.
    Men jag har inte någonstans antytt att vi ska vara totalt könslösa. Att snoppar ska huggas av och att alla ska benämnas som "hen".
    Jag tycker bara att det är idioti att begränsa sitt barn till hälften bara för att hen har en snopp/snippa.
  • Danitra
    Mamman utan barn skrev 2009-05-21 22:26:06 följande:
    Ord blind skrev 2009-05-21 22:23:57 följande: Vore det bättre om mannen satte på sig en sexig klänning från Gina och bar stora örhängen då? Tillsammans med höga damstövlar, hur han nu skulle få på sig dem.
    Det är lite Izzard över det. Och han är het.
  • Danitra
    Clarissa83 skrev 2009-05-21 22:34:32 följande:
    Mitt ex hade klänning, make och höga stövlar på en halloweenfest en gång. Där gick gränsen för mej iaf! Och jag tror faktiskt inte någon av er som hävdar att det skulle vara okej att er karl gjorde det en vanlig dag (eller varför inte när ni firar bomullsbröllop??) om det faktiskt kom till kritan IRL.
    Jo. Faktiskt.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!