Inlägg från: Clarissa83 |Visa alla inlägg
  • Clarissa83

NI förstör mitt barn!

sannispannisen skrev 2009-05-22 21:00:41 följande:
    Ha haVILKA är det egentligen som raderar allt och inte låter barnen har sin personlighet om inte t. ex mamman som BESTÄMMER att tösen inte får köpa spindelmannensaker?VILKA???
    DET var inte jag!! min dotter får vad hon vill den dagen hon säger det själv! svårt att veta innan liksom.
  • Clarissa83

Morbid Mistress skrev 2009-05-22 21:02:19 följande:

Det är väl praktiskt att använda hen när man inte vet/ser vad barnet är för kön? Om du kollar runt så finns det en hel massa trådar där folk är upprörda över att dotterna har blivit kallad "han" och pojken blivit kallad "hon". Hen blir då neutralt utan för den delen reducera barnet till ett ting (den)
    Ja det är alltså tiden i magen man ska kalla barnet för hen? det kan´jag gå med på. Inte efter födsel.
  • Clarissa83
    Queen70 skrev 2009-05-22 21:02:10 följande:
    Nej, vi pratar väl generellt i denna tråd.
    ni kan ju inte svara generellt på mitt inlägg med vad någon annan gjort
  • Clarissa83

Påtal om rakade skallar, varför har ni som är så för det här med genus långhåriga? Är inte det lite feminint?

• Clarissa83
    Bonanza skrev 2009-05-22 21:06:40 följande:
    Vem har sagt att feminint är fult? Poängen är ju att ALLA ska få ha tillgång till ALLT. Inte att man ska ta bort saker. Inte att man ska vara tvärtom. Men det förstår du väl om du faktiskt läser inläggen.
    Kan inte komma ihåg att jag sagt att det är fult?? Jo, jag har stridit sen igår för att man inte ska dra det till tvärtom.. Men man läser ju vad man vill.

Jag håller med Ts, det som hände var jobbigt! Men det är så mkt tjaffs härimellan så man trorni tror att jag tyckte det var bra?! Eller att jag inte tycker en kille som vill ha glitterskor ska få ha det, det tycker jag visst han ska! Det jag blir så irritrerad på är genustjaffset! Uppfostra ungarna, sen skapar de egna åsikter, punkt.
  • Clarissa83
    trogentjur skrev 2009-05-22 21:18:13 följande:
    Ja, sonen är 2 år, han vill säkert inte ha klänning för att han har snopp. Hallå eller?Nej, han har aldrig vart intresserad av klänningar. Däremot älskar han Spiderman, ALLT ska vara spiderman. Men jag ska byta ut det, tvinga på honom en klänning med rosa spets, kasta hans spidermansaker så att han inte blir förtryckt.
  • Clarissa83
    trogentjur skrev 2009-05-22 21:22:22 följande:
    Hur kan ett spädbarn välja kläder? Så en nyfödd flicka med bruna och blå kläder har redan gjort sitt val? Nej, jag tror att det är lika inpräntat vad barnet kommer att få ha redan innan födseln, föräldrarna väljer ju kläder i början, inte sant?
    det ska vara lika många plagg av varje färg i deras garderobsuppsättning. Att föräldrarna VILL klä barnet fint flickigt/pojkigt går inte för sej. Neutrala kläder 25% (vad nu det är sen, alla har olika åsikter bara där), rosa 25, blå 25 och sen 25 svart.
  • Clarissa83
    tebax skrev 2009-05-22 21:23:20 följande:
    Håller ni på att tjafsa om detta ännu??? Ge upp! Ni kan inte övertyga varandra vad som är rätt eller fel. Ni kommer ju ingen vart märker ni väl?Låt andra tycka vad dom vill. Menni måste väl tycka jag är hemsk mamma som köpt spindelmannen gardiner till min son. Dumma mig! Nu tvingar ju jag in honom i ett "pojktänkande" och låter honom inte få känna hur det känns med ett par rosa prinsess gardiner. Hur sjutton gubbar ska detta sluta ?
    Du kan väl ha en panel av varje i fönstret? genustänk så det stänker om det
  • Clarissa83
    Bonanza skrev 2009-05-22 21:29:20 följande:
    Ah, jag tycker att det är så viktigt att se såna här trådar ibland. I min skyddade värld av högutbildade, kunniga och medvetna personer är det självklart att barn ska få vara sig själva och att föräldrar inte ska begränsa sina barn. Sen läser jag i den här tråden och landar i verkligheten: det är de här inskränkta och okunniga åsikterna mina barn kommer behöva möta i form av andras barn.Det är viktigt att veta, så att jag kan förbereda dem på alla okunniga åsikter som finns där ute i världen.
    Håll dej i dina fina kretsar säger jag bara... Ditt barn kan väl bli privat skolad eller nåt så hen slipper slumdogsen?
  • Clarissa83
    Bonanza skrev 2009-05-22 21:32:42 följande:
    Nej men DET har jag ju inte sagt! Nu läser du väldigt konstigt. Jag säger bara att de här åsikterna finns ute i verkligheten, jag glömmer bort det ibland.
    Bra att du får ett stänk av verkligeheten ibland då, däruppe på din höga häst. Lär inte dina barn att det finns människor som har lägre klass än er sen, blir så lätt mobbing då. Hör att det finns en risk att de kommer tycka de är finare i kanten.

HelloKitty here I come, no remorse!!!
Svar på tråden NI förstör mitt barn!