Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

NI förstör mitt barn!

StilaM skrev 2009-05-24 11:12:37 följande:
    Det är klart att det är skillnad på män och kvinnor. Men det är också skillnad på män och män och kvinnor och kvinnor. Min könsidentitet definierar mig dock mycket mindre än mina erfarenheter, kunskaper och ideal etc. Varför ska vi då hela tiden överdriva könsidentitetens roll? Var finns klädavdelningen för människorättsaktivister, vänstersympatisörer, bokmalar?
    Ahem, strikt talat finns de, men mest i att det är olika butiker för överklass, medelklass och underklass vet du. :/
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-24 11:35:02 följande:

Man handlar ju efter vad plånboken tillåter. Är det fel med dyra klädaffärer med nu?
    *suckar*
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-24 11:39:55 följande:

Hur ska jag annars tolka din missnöjda smiley :/Förklara gärna om jag missförstått!
    Säg, gillar du klassamhället? Jag skiter i kläders olikhet, det är bara trevligt med omväxling.
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-24 11:42:56 följande:

Kanske jag gör (?)
    Tja, då gör du det. Om du gör det. Jag gör det inte.
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-24 11:44:49 följande:

Beror ju på vad du menar ...   Fördjupa dig en aning.
    Jag är emot klassamhället, alltså att det finns arbetarklass, medelklass, överklass etc, och att ens möjligheter och liv begränsas av vilken klass man föds in i.
  • Dorian Ertymexx

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 11:56:45 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 11:54:17 följande:
    Men den begränsningen är det ju upp till dig att bryta. Du gör väl vad du vill med ditt liv.
    Eh, ja, för precis så enkelt är det, eller hur...
  • Dorian Ertymexx

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 11:58:25 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 11:57:29 följande:
    På vilket sätt skulle det vara svårt??
    Försök bli företagsledare. Eller jurist, för den delen. Fast du kanske kommer från övre medelklass och tar sådant för givet..?
  • Dorian Ertymexx

Helena Gordon skrev 2009-05-24 12:00:39 följande:

Det finns ju också en anledning till att dessa klasser finns.Många har slitit för att nå denna "överklass". Jag sket i skolan och orkade inte lägga manken till - så jag ska inte tillhöra nån överklass där min lön som vårdare eller städerska ska vara som en läkarlön. Här i livet får man jobba för mödan.
    Ahem. Klass är mer än yrke vet du. Rätt få sliter för att vara överklass, de föds in i det. Och det påverkar deras möjligheter i livet. Precis som för den som föds in i lägre arbetraklass eller underklass.
  • Dorian Ertymexx

EMO 979 skrev 2009-05-24 13:51:16 följande:

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 13:42:40 följande:
    Men du säger att man väljer själv hur ens liv ska vara....om en arbetslös skulle få välja skulle ju den större mängden av de arbetslösa troligen VÄLJA att ha ett arbete att gå till..men om det inte finns jobb att hitta så spelar det ju ingen som helst roll att en arbetslös VÄLJER att den vill arbeta för jobb finns ej att få....Och då kanske den arbetslösa VÄLJER att vidareutbilda sig till ngt det just då finns jobb inom och vid utbildningens slut har arbetsläget för det yrket ändrats så det ej finns jobb inom det...då VÄLJER man ju INTE att vara arbetslös, man blir TVINGAD till arbetslöshet...och man kan ju inte plugga i all oändligthet heller för då VÄLJER CSN att ej bevilja lån längre för man har pluggat den beskärda del man får för CSN....
    Fast man får ju skylla sig själv att man inte är synsk och vet vad man ska plugga för att bli rik! *ironi*
  • Dorian Ertymexx

EMO 979 skrev 2009-05-24 14:19:30 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-24 14:12:56 följande:
    Okey...fasiken..vi får plugga oss till att bli synska..sen kan vi leva loppan resten av livet och alltid VÄLJA och ha möjlighet att genomföra ALLT vi vill...vilken patentlösning du kom på...Jupp, SKA bli synsk, VÄLJER det nu...och sen kan jag ju SE vad jag ska VÄLJA och slipper därmed några fler problem i livet..eller hur var det!!
    Varför tror du att kejsaren i Star Wars valde att bli sith-herre? Skitsmart sätt att nå toppen, man kan förutse allt! :P
Svar på tråden NI förstör mitt barn!