Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

NI förstör mitt barn!

anna450 skrev 2009-05-21 23:04:17 följande:
    Hon kanske tycker att glittriga skor är tjejskor!?Lika mycket som du INTE tycker att det är det!
    Men hur kan det finnas "tjejskor" till barn som är precis likadana när det gäller fötteR?
  • Danitra
    Mamman utan barn skrev 2009-05-21 23:04:30 följande:
    För att jag tycker det och jag har rätt att lära mitt eget barn de värderingar och samhällsnormer jag anser vara bra. Suck it up säger jag bara.
    Men hur kan du anse att det är bra? FÖRKLARA för mig!
  • Danitra
    lövet2 skrev 2009-05-21 23:04:37 följande:
    Om jag inte låter min 5-åriga tjej ha BH och stringtrosor i svart spets - hämmar det hennes utveckling då? Jag köper kläder åt mina små barn efter min ekonomi, mina värderingar och min smak. Jag köper inte hem alla sorter i alla färger, och jag lägger inte upp ett lager av kläder med tryck av Barbie, Spindelmannen, hårdrocksgrupper eller Playboykaniner. Barnen får helt enkelt välja sina kläder av det som jag har köpt hem. Och nej, jag anser inte att det hämmar deras utveckling bara för att de inte kan välja på alla sorters kläder som någonsin uppfunnits.
    Nej, min son får inte heller välja på ALLT. Vissa saker är för dyra, för opraktiska eller bara onödiga.
    Men OM vi behöver t ex skor så får han själv välja bland lämpliga modeller och om dom skorna han väljer skulle ha glitter på sig så skulle inte jag neka honom dom med den idiotiska förklaringen att "det är TJEJskor"!
  • Danitra
    anna450 skrev 2009-05-21 23:07:34 följande:
    Haha jaa du inte vet jag,men vad kallar du en rosa glittrig klänning?Säger du att den klänningen är till en tjej eller till båda könen??
    Jag skulle säga att samhället klassar den som tjejig men att modellen passar alla. Och att varje barn som vill ha den kan få den om föräldrarna har pengar till det.
  • Danitra
    Fru waran skrev 2009-05-21 23:08:01 följande:
    Glitter är för tjejer... allt annat är absurt.
    Min pojke gillar glitter. Att neka honom det vore absurt!
    Varför är glitter bara för tjejer?
  • Danitra
    Mamman utan barn skrev 2009-05-21 23:08:48 följande:
    Verkar inte som att det går så bra. Jag tycker att jag har bra värderingar och åsikter om detta, alltså kommer jag överföra dessa på min son. Hur normalt som helst. Sen har jag fattat att du är av en annan åsikt. Men du är inte ensam.
    Men vad för gott ger dina värderingar?
  • Danitra
    anna450 skrev 2009-05-21 23:11:28 följande:
    Ja men vad klassar du den som dÅ?Skulle din son få köpa den om han ville ha den till dagis imorron?och om han ville ha toffsar i håret till det?
    Japp! Om HAN ville det så skulle han få det. (Såvida priset var rimligt och materialet bra)
  • Danitra
    anna450 skrev 2009-05-21 23:11:28 följande:
    Ja men vad klassar du den som dÅ?Skulle din son få köpa den om han ville ha den till dagis imorron?och om han ville ha toffsar i håret till det?
    Varför skulle han inte?
  • Danitra
    TwinkleLittleZtar skrev 2009-05-21 23:11:11 följande:
    Men gud så ni håller på att tjaffsa! Ni som vill lära era barn att allt är valfritt, alltså inget är "blått elle rosa", gör då det. Det gör jag med min son, sen om andra barn säger att "killar ska inte ha rosa" och han kommer hem och berättar det så säger jag i motsvars att "det kan killar visst ha, alla väljer det man tycker är fint, alla tycker inte lika men alla har rätt att tycka vad man själv vill" - ENKELT!
    Fast tyvärr är man inte viktigast som förälder i alla lägen.
Svar på tråden NI förstör mitt barn!