Ablan skrev 2009-05-23 16:22:42 följande:
Nej nu har du tolkat lite väl fritt. Jag menar att man bör tänka igenom varför man tänker och tycker som man gör, att ha en åsikt som man inte kan motivera tycker jag är väldigt odd. Om du tycker som du gör och hade motiverat det förklarat dig på ett bra sätt så hade jag kunnat sätta mig in i hur du tänker.
Jag tycker det skulle se löjligt ut om en pojke kom i toffsar och klänning. För att jag tycker att det är flickkläder. (även om det inte var så för 300 år sedan bla bla bla) så har det varit så under hela min livstid. Men jag accepterar fullständigt att nån annan gör det valet.
Och jag trivs med att kvinnan bär klänningen (ja det finns länder där män bär klänningar, men nu är det inte riktigt sådana klänningar jag syftar på). Jag tycker om att vara "kvinnlig" med min man. Skulle han ha liknande kläder på sig skulle han sno min stund i rampljuset
Jag trivs med den tillvaron och vill därför inte ändra på den.
Men jag dömer ingen annan för deras val. Jag anser inte att jag skadar något annat barn för att jag klär min tjej i klänningar och min grabb i t-shirts med biltryck på. Inte heller för att jag inte skulle köpa en klänning till min grabb om han bad om det. Men jag uppfostrar mina barn bra iaf. De har vistats kring homosexuella, utvecklingsstörda, fattiga, rika och människor med alla nationaliteter sen de föddes och kommer förmodligen inte bli dömande individer.