Inlägg från: Consuela BananaHammock |Visa alla inlägg
  • Consuela BananaHammock

NI förstör mitt barn!

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-25 10:20:51 följande:

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-24 21:14:12 följande:
    Det fungerar inte så. Vi kan aldrig bli överklass, hur mycket vi än kämpar. Jag kan svårligen bli arbetarklass heller, jag har fostrats i "fel" kultur för det. Visst kan jag om jag säljer min själ bli lyckad egen företagare eller fabriksarbetare, men det gör mig inte till överklass eller arbetarklass. Det är långt subtilare än så.
    Men då är det ditt val att inte bli det. Är det inte det tråden handlar om från början? Att visa och uppmuntra sina barn till att kunna göra, vara,b li precis den dom vill
  • Consuela BananaHammock

Lady Namárië skrev 2009-05-25 10:38:23 följande:

Å andra sidan, om man:a) enbart tillåter sin dotter att ha "tjejkläder"ochb) aldrig skulle tillåta sin son att visa sig ute i klänning då cementerar man ju könsroller och bidrar till genusproblematiken - inte sant?
    Men ärligt talat...om vi riktigt kollar igenom detta här nu va....Genus teroin handlar väl för f*n inte om att killar och tjejer ska klä sig i samma kläder....Det är bara snedriven sjuk vridning på hela projektet från början
  • Consuela BananaHammock

Lady Namárië skrev 2009-05-25 10:50:39 följande:

Tja, jag anser att jag skulle begränsa mina söner om jag nekade dem att göra eller bära vissa saker med motiveringen att de har "fel kön" för företeelsen. Och jag anser att den begränsningen i allra högsta grad skulle påverka deras vuxna liv negativt. Jag menar, var drar man gränsen? När menar ni att de här begränsingarna slutar vara ok?"Du kan inte ha glittriga skor, för du är kille."  - ok?"Du kan inte leka med dockor, för du är kille." - ok?"Du kan inte dansa balett, för du är kille." - ok?"Du kan inte jobba som förskollärare, för du är kille." - ok?"Du kan inte vara föräldraledig, för du är kille." - ok?"Du kan inte vara en lika bra förälder som din fru, för du är kille." - ok?"Du kan inte bli kär i en kille, för du är en kille." - ok?"Du kan inte ha huvudansvaret för hushållsarbetet, för du är kille." - ok?"Du kan inte sticka strumpor åt barnbarnen, för du är kille." - ok?
    Inget av ovanstående har jag nämnt överhuvudtaget. Allt som du skriver både kan och ska killar kunna göra.
    Men när det kommer till att klä pojkar i klänningar mm som är rätt igenom ett flickplagg, hur lite ni än vill att det ska vara det....Där drar jag gränsen.
  • Consuela BananaHammock
    PD77 skrev 2009-05-25 10:57:03 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-25 09:53:22 följande:
    Nähä? Verkligen? Det gäller bara de som inte tycker som jag.(Jag var ironisk nu.)
    Tja...det lät så på dig i alla fall. Lika fel som du tycker jag har anser jag att du har.
    Du anser att mitt sätt att tänka är begränsande för barnen, jag anser att ditt är att utsätta barn för dina egna behov
  • Consuela BananaHammock

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-25 12:35:43 följande:

Consuela BananaHammock skrev 2009-05-25 10:58:44 följande:
    Vänta nu... Hur utsätter man barn för sina egna behov om det är de själva som vill ha på sig kläder för "fel" kön?
    Genom att låta dom :)
  • Consuela BananaHammock

Dorian Ertymexx skrev 2009-05-25 12:38:32 följande:

Och vem/vilka är det som är samhället, vilka är det som kan förändra samhället, tror du?
    Det är ni föräldrar som prompt vill ändra i samhället. Det sorgliga i era fanatiska försök till förändring är det inte ni som står främst i ert korståg. Det är era barn som får ta smällarna för era små ideer. Vill ni så gärna stympa könsrollerna...gör det själv då. Rör ni om i grytan bäst fan ni vill...men låt för guds skull inte era stackars barn ta skiten för det.
  • Consuela BananaHammock
    Lyllo skrev 2009-05-25 14:12:42 följande:
    Arne Anka skrev 2009-05-25 14:06:52 följande:
    Men vad är en "onödig risk"? Glasögon? En gammal mamma? En lillebror med DS? Rött hår? Ärvda kläder? Utstående öron? Dyslexi? Flickor med Emil-tröja?
    En onödig risk är att sätta på din pojke kläder du vet kommer att väcka uppmärksamhet, när du kan undvika det.
  • Consuela BananaHammock
    Jävelunge skrev 2009-05-25 16:56:29 följande:
    Men varför skall ni lära era barn att peka finger åt andra eller att det finns olika kläder för olika kön? Du kan ju klä din unge hur du vill. Men respektera att andra vill ge sina barn full frihet att vara den de är.
    Det är ni som ska respektera att vi INTE vill...utan att kalla oss begränsande.
  • Consuela BananaHammock
    FannyGioia skrev 2009-05-25 17:00:09 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-25 16:57:48 följande:
    Ni ÄR begränsande. Ni säger nej till klänning p.g.a. ungens kön.
    Ja!!! Det gör vi. Och det är inte ett dugg begränsande, det är en lärodom att det FINNS skillnad på pojkar och flickor. Bla genom att vi ser annorlunda ut.
  • Consuela BananaHammock
    FannyGioia skrev 2009-05-25 17:04:11 följande:
    Consuela BananaHammock skrev 2009-05-25 17:02:18 följande:
    Nej, pojkar och flickor ser inte olika ut bortsett från könsorganen. Det är inte sant, så det argumentet funkar inte.
    Det kan du tro att det gör. Det funkar klockrent. Men om inte könen är "giltig" anledning för dig att visa skillnade på pojke och flicka...kommer dina barn förmodligen att få en svår könsidentitet
Svar på tråden NI förstör mitt barn!