Inlägg från: No ID |Visa alla inlägg
  • No ID

Synd om ensam innekatt (Siames) ?

Vill köpa en Siameskattunge till vintern. Funderar på att längre fram skaffa en till katt som sällskap men åtminstone inte på ungefär ett år.
    Bör man avstå från att ha endast en Siames (även under ca ett års tid)? Jag kommer att studera och kommer därför att vara borta hela dagarna några dagar i veckan, vet ej ännu, men även studera en del hemifrån.

• Svar på tråden Synd om ensam innekatt (Siames) ?
  • No ID

Dels är det en ekonomisk aspekt och sedan vet jag inte om jag vill ha en skogkatt eller en siames. Jag kanske kan korta ned tiden med ett halvår. När min son var liten var han lite överkänslig mot pälsdjur- fick utslag. Men sedan ca 4 år så har jag inte sett några utslag över huvud taget, inga andra problem heller, trots att vi regelbundet vistas i miljöer med mycket djur. Jag tänkte därför att det är att gå lite väl fort fram att skaffa två katter direkt.
    Jag vill gärna ha en katt som kan vara ute en del och fånga råttor eftersom jag bor på bondgård. Och jag antar att en siames inte vill vara ute under höst och vinter? Därför funderar jag på en Skogkatt.
    Jag har en konflikt mellan förnuft och känsla här- det är mest praktiskt för mej att ha en eller två skogkatter- men jag bara fullkomligt älskar Siameser! Helst vill jag ha en av varje.

• No ID

Hmm.. jag funderar på en skogis och en siames men jag vet inte om jag törs köpa två katter på en gång pga min son.

• No ID

Nej det har jag inte gjort. Jag har inte sett några rektioner på honom på flera år nu trots att vi vistas i miljöer med mycket djur i.

• No ID

Jag har nämligen hört att om man en gång reagerat på t ex pricktest så fortsätter man göra det även om allergin växt bort. Så är det för en bekant till mig.

Svar på tråden Synd om ensam innekatt (Siames) ?