• Fam Lycke Svedberg

    Aspberger/ADHD tråden

    Finns det någon som har barn med den exakta diagnosen AS/ADHD, inte bara AS eller ADHD utan bägge diagnoser? Isåfall kan vi väl stötta varandra i vardagen och byta erfarenheter. Göra detta till en bra medlemsgrupp. Min dotter är 4½ år med den diagnosen och jag behöver verkligen utbyta erfarenheter med andra.

  • Svar på tråden Aspberger/ADHD tråden
  • Fam Lycke Svedberg

    ADD är ju en liknande form som ADHD vad jag vet eller..? Autistiska drag hur pass grovt/svagt?

  • snusmumrik531

    Ja, min son är rejält underaktiv ist. för överaktiv.

    Ang dem autistiska dragen så tolkar han allting bokstavligt. Förstår ingen form utav humor el. ironi.

  • Fam Lycke Svedberg

    ungefär samma här, hon förstår humor som att kittlas och busa men inget annat så som du säger ironi o sånt där.. allt är bokstavligt och konkret.. tex. som bussen som LIGGER där borta ist för bussen som står där borta.. för bussen ligger ju faktiskt ner den står inte upp, det blir liksom kaos på en gång för henne...

  • snusmumrik531

    Min son är också en som säger vad han tycker o tänker. Förstår inte allltid att man kan bli sårad av ord....

    Svårt med fraser som hej, tack osv.

    Varför ska man tacka? Ser dem inte att jag blir glad?

  • Fam Lycke Svedberg

    haha ja precis så är det ju:) så goa dom är

    hur har ni gjort för att strukturera upp hela vardagen? har han dagis eller?

  • Kicki0407

    Hej! min son som blir 5 om ett par veckor har drag av Adhd/as och vi kommer troligtvis börja utredning till hösten!

  • Fam Lycke Svedberg

    Lycka till hoppas det går vägen för er, trots att det är en lång väg att gå.. Hur märkte ni att han hade det och när?

  • gabrielito

    Hej på dig! Jag har en son med höggradig ADHD och autistiska drag han har även en språkstörning.Jag har lärt mig att en ADHD diagnos aldrig kommer ensam utan alltid har nått mer med sig typ asper eller autistiska drag! Vår son fick sin diagnos som 3 åring och vi började medisinera innan han fyllde 4 år.Inte vanligt här i västerbotten i alla fall men nödvändigt! Det har inte varit en dans på rosor och jag förstår hur du känner dig.Jag var desperat av att hitta nån att prata med.Hör gärna av dig om du vill prata eller fråga nått! Lycka till maria

Svar på tråden Aspberger/ADHD tråden