Solskenshistoria?
Nu utmanar jag antagligen ödet, men det bubblar inom mig och eftersom det oavsett hur det går ändå är ett mirakel så måste jag skriva!
Min man och jag har gjort otaliga hormonbehandlingar, 3 sprutstimulerade inseminationer och 5 fullföljda IVF-behandlingar och kämpat i 5 år för att få barn. Vi har aldrig fått ens skuggan av ett streck på ett graviditetstest och efter vårt sista IVF-försök stängde vi dörren helt och hållet och tog itu med sorgen att aldrig få ett biologiskt barn.
Vi ställde oss i adoptionskö och har gått på två rådgivningsbesök. För några veckor sedan började jag bli förlamande trött och kombinerat med ömma bröst och molvärk i livmodern gjorde jag det förbjudna: tog ett graviditetstest.
Jag är gravid. Det är helt sinnessjukt, absurt, galet, stort och unikt men så är det. Ytterligare ett test, 2 blodprov och 2 ultraljudsundersökningar senare har det bekräftats att det faktiskt är så, även om jag fortfarande inte tror det.
Jag har ingen aning om hur långt eller kort jag är, men risken för ofostrig graviditet finns eftersom man på vul:et endast såg en hinnsäck och inget foster. Jag ska på nytt vul om en vecka och med vår historia så kan vi naturligtvis inte tänka oss något annat än att det INTE blir bebis av detta.
MEN oavsett hur det går så är det inget mindre än ett rent och skärt mirakel att jag kunde bli GRAVID. Vår läkare sade efter vårt sista IVF-försök att chansen att lyckas på egen hand är så gott som obefintlig och knappast heller med IVF.
Hur som helst så ville jag dela med mig av denna historien. Själv har jag under helvetesåren läst många liknande historier och alltid blivit lite ledsen eftersom jag så starkt har vetat att jag aldrig kommer att ha en sådan mirakelberättelse att komma med. Jag har helt enkelt VETAT att jag aldrig, aldrig kommer att få se två streck på ett graviditetstest.
Nu har jag sett det och börjar inse att mirakel verkligen kan hända.
En helt annan sak är naturligtvis hur länge jag får ynnesten att vara gravid, men just idag är jag det och det är större än livet.