• Tingiling

Solskenshistoria?

Nu utmanar jag antagligen ödet, men det bubblar inom mig och eftersom det oavsett hur det går ändå är ett mirakel så måste jag skriva!

Min man och jag har gjort otaliga hormonbehandlingar, 3 sprutstimulerade inseminationer och 5 fullföljda IVF-behandlingar och kämpat i 5 år för att få barn. Vi har aldrig fått ens skuggan av ett streck på ett graviditetstest och efter vårt sista IVF-försök stängde vi dörren helt och hållet och tog itu med sorgen att aldrig få ett biologiskt barn.
    Vi ställde oss i adoptionskö och har gått på två rådgivningsbesök. För några veckor sedan började jag bli förlamande trött och kombinerat med ömma bröst och molvärk i livmodern gjorde jag det förbjudna: tog ett graviditetstest.

Jag är gravid. Det är helt sinnessjukt, absurt, galet, stort och unikt men så är det. Ytterligare ett test, 2 blodprov och 2 ultraljudsundersökningar senare har det bekräftats att det faktiskt är så, även om jag fortfarande inte tror det.

Jag har ingen aning om hur långt eller kort jag är, men risken för ofostrig graviditet finns eftersom man på vul:et endast såg en hinnsäck och inget foster. Jag ska på nytt vul om en vecka och med vår historia så kan vi naturligtvis inte tänka oss något annat än att det INTE blir bebis av detta.

MEN oavsett hur det går så är det inget mindre än ett rent och skärt mirakel att jag kunde bli GRAVID. Vår läkare sade efter vårt sista IVF-försök att chansen att lyckas på egen hand är så gott som obefintlig och knappast heller med IVF.

Hur som helst så ville jag dela med mig av denna historien. Själv har jag under helvetesåren läst många liknande historier och alltid blivit lite ledsen eftersom jag så starkt har vetat att jag aldrig kommer att ha en sådan mirakelberättelse att komma med. Jag har helt enkelt VETAT att jag aldrig, aldrig kommer att få se två streck på ett graviditetstest.

Nu har jag sett det och börjar inse att mirakel verkligen kan hända.
    En helt annan sak är naturligtvis hur länge jag får ynnesten att vara gravid, men just idag är jag det och det är större än livet.

• Svar på tråden Solskenshistoria?
  • Markisa

ETT STORT GRATTIS till er i alla fall. Jag håller verkligen tummarna för att du ska få behålla barnet. Berätta gärna sen mer när du vet hur det ligger till!

• Raven1970

Stort Grattis, hur det än går. En riktig solskens historia.

• challis777

Grattis! Jag hoppas det går bra hela vägen. Uppdatera sedan hur det har gått efter nästa vul.
    Jag blir så glad för er skull!

• Regina1983

Grattis.. =) glad man blir när man läser sådanthär=)

• Jenni80

Grattis och hoppas allt går vägen:)

• looploop

Grattis! Så häftigt! Håller tummar och hoppas att det finns ett foster där inne!

• Tingiling

Tyvärr blev det missfall, fostret dog i vecka 5+6. Men vi hann se hjärtljuden och fick njuta av den magiska känslan en kort tid, det var helt enkelt för bra för att vara sant.

• Jenni80
    Tingiling skrev 2009-06-02 20:09:36 följande:
    Tyvärr blev det missfall, fostret dog i vecka 5+6. Men vi hann se hjärtljuden och fick njuta av den magiska känslan en kort tid, det var helt enkelt för bra för att vara sant.
    Så tråkigt gumman.Beklgar.
  • TrasigaTrasan

Tingeling: jag vill inte ge dig konstiga hopp, men tror starkt banne mig att ett nytt mirakel kan hända dig. du ska veta att din historia kommer jag inte lätt att glömma, vilken glädje de måste ha vart å sedan en sådan sorg efter att ha hört lillens hjärta. många många kramar till dig.

• Tarre

Beklagar så djupt!

*styrkekramar*

• Tingiling

Tack för era fina ord!! Stor kram av Tingiling, nyss hemkommen från skrapning.. :(

• Vinteräpple

Beklagar, förstår hur du känner dig. Vilken fin mirakelhistoria du har ändå. Tänk på det, att mirakel händer inte varje dag men det hände er!
    Jag har också just fått mf och det är ändå underbart att få ha varit gravid och känna på lyckan ett tag. Jag förstår vad du menar med att miraklet i sig är värt en hel del.

Kram

• challis777
    Tingiling skrev 2009-06-03 13:23:03 följande:
    Tack för era fina ord!! Stor kram av Tingiling, nyss hemkommen från skrapning.. :(
    Beklagar...
    Kan berätta vad min läkare sa efter mitt MA.
    Nu vet ju kroppen hur man blir gravid och nu vet du att du KAN bli gravid. Kroppen måste förstå så mycket, att det befruktade ägget ska fästa och så vidare. Nu har ju kroppen klarat det en gång så nu VET kroppen hur man gör. Då går det lättare nästa gång. Så förklarade min läkare. Jag hoppas ju att det stämmer... Jag blev gravid igen två år efter mitt MA.

Önskar dig ett nytt mirakel!
  • Yllet

Så fantastiskt och så synd att det inte fick bli något mer. Trots det sorgliga var det ju ett litet mirakel. Din historia berör. stor kram!

Svar på tråden Solskenshistoria?