• Svar på tråden Maj-Juli Uppsala födda 06!
  • Audrey11

    Nej, men fy vilka läskigheter som har hunnit hända sedan jag var inne och kollade tråden senast! Skönt att det verkar ha gått bra Nr One! Förstår att du blev orolig!
    Hoppas ändå att resan var mysig. Jag har varit två ggr på Island och det känns verkligen som en annan värld. Lite som att landa på månen.

    Ta hand om er. Grattis V i efterskott!

    Hur ser födelsedagarna ut framöver?
    Påbörjar en lista så att man kan ha lite koll:

    21 juni: M

    Kram!

  • Alvin 2006

    Jag forstätter i samma spår som Audrey:
    Hur ser födelsedagarna ut framöver?

    17 juni: Alvin
    21 juni: M

  • Sockersmulan

    Hej nya tråden!

    Jag fyller också i...

    Hur ser födelsedagarna ut framöver?

    17 juni: Alvin
    21 juni: M, I

    Kram, Sockris

  • Nr One

    Hur ser födelsedagarna ut framöver?

    2 juni: T
    17 juni: Alvin
    21 juni: M, I

    Ska vi ha något gemensamt tårtkalas - som på den gamla goda tiden?

  • Alvin 2006

    Ja det måste vi göra. Vi kanske kan klämma in något i juli om man är hemma då!
    Ha det bra kram

  • Äventyr

    Jag är på jättedåligt humör idag. Vet inte om det är graviditetshormoner eller vårhormoner (man kan väl bli konstig av allt ljus?).

    Jag presenterade delar av mina arbetsuppgifter för mina kollegor som ska ta över dem under min ledighet. Det var så gnälligt "Jag vill inte", "Kan inte nån annan göra det?","Måste vi"? Det är såklart inte mitt problem men jag fattar inte riktigt varför jag gör jobbet nu om det nu är så oattraktivt. Jag själv tycker det är rätt viktigt och helt okej. Men idag fick jag lust att städa rummet, gå ut i våren och starta gravledigheten bums.

    Sen är grejen att jag lämnar och hämtar V varje dag. Det är helt okej, men vad jag är trött på är att J kommer hem så sent. Han har ju inga tider att passa och då kan han lika gärna fixa det ena och det andra och komma hem vid sju-halvåtta. Det vore ju en sak om han hade den bestämda arbetstiden men det har han inte, han har flextid. Jag är gravidhungrig och lagar mat medan V helst vill vara ute och leka med sina kompisar på gården. Han är som värsta tonåringen. Det är kul att han har lekkompisar här och att dom lagar syrensoppor och håller på men man kan ju tyvärr inte låta femåringar passa honom. Eller tvååringar...

    Ja, jag har pratat med J och han har igen lovat att gå upp tidigare på mornarna och komma hem tidigare på kvällen. Jag har hotat med att sluta hämta V på dagis. Det är omöjligt att bråka med J dessvärre. Suck.

    Nu har grabbarna åkt iväg på fotboll och jag äter punschrussinglass och funderar på om det skulle kännas bättre om jag åt lite choklad också. Andra tips mottages.

  • Audrey11

    Jag förstår att du är deppig som tvingar i dig punchrussinglass!;) Byt genast till choklad!
    Skämt åsido. Klart att du blir irriterad. Skulle bli vansinnig själv. Särskilt som du är gravid. Kram till dig.

  • Sockersmulan

    Hej Äventyr! Jag fick ett tips av en kompis (eftersom jag har en ofta frånvarande man, på både det ena och det andra sättet...) att varje söndag kväll sätta sig ner tillsammans och titta igenom kommande vecka i almanackan, och bestämma tillsammans vem som hämtar/lämnar barn, lagar mat, åker på mammafika ( ) och så vidare. Strukturera upp veckan i förväg tillsammans så ni ser att ni delar lika så gott det går. Egentid är också viktigt att planera in. Särskilt för gravidisar med gulliga magar och trötta hormoner.

    Kram!

  • Nr One

    Usch Äventyr! Jag känner igen dina känslor... Jag är också på skitdåligt humör, orkar ingenting längre, och har en skitjobbig "tonårstjej" att ta hand om här hemma... Tycker absolut att du ska ta ett rejält snack med J! Han måste ta lite mer nu när du är gravid! Hoppas det bättrar sig. Kram

  • Äventyr

    Jag var verkligen otroligt arg i måndags. Men J lyssnade som tur var, har åkt iväg i tid och kommit hem tidigare varenda dag. Det kändes bra att han tog mig på allvar. Tur det. Vi kommer dessutom snart att vara lediga ca 3 månader ihop...innan och efter förlossningen, lyxigt va? Och jag fick lite perspektiv på mina arbetskamrater också. Dom har inte gjort jobbet än och fattar inte riktigt vad det handlar om...

    Kram!

Svar på tråden Maj-Juli Uppsala födda 06!