• BettanB

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Hej. Jag har inte varit i tråden på en evighet, men nu tittar jag förbi och kollar läget lite. Säkert många av er som inte har en aning om vem jag är. Hakade på Ts i första tråden, precis efter mitt tredje (och sen fjärde) missfall. Är inne på tredje året av hängivna försök att bli fler i familjen. Nu är jag gravid igen, men livrädd. Självmedicinerar med bla progesteron, ASA (125mg albyl), medrol (kortison) och omega3. Tar extra folsyra i form av folacin och nästa vecka skall jag träffa en läkare i Hbg för att få innohep (fragmin).
    Det var det om mig. Hej, alla.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Alveline: Tyvärr ine. Medrolen var egentligen till en hund från början, men funkar ungefär som prednisolon. Progesteron har jag fått av snälla tjejer som hade extra. ASA kan man ju alltid fixa själv dock. Mycket bra start!
    Tjata hål i huvudet på din läkare ang progesteron annars, de brukar ge vika om man tjatar tillräckligt länge.
    Folacin är också på recept.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hoppas att du har fel och att det inte blir missfall, men i övrigt låter det som en bra plan.
    Hur många mf har du haft tidigare?

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

snigelkatt: tack.

Alveline: Beklagar dina missfall. Tänker att det måste ha varit extra tungt med ett så sent. Man börjar ju känna sig "säker" då om inte annat. {#lang_emotions_undecided}Gjordes ingen utredning efter det?
    Förstår att du är orolig den här gången: låter ju bra att hcg stiger ordentligt, men inget kul att de inte ser något embryo. Hur långt skulle du vara gången enligt egen beräkning? ad jobbigt att vänta så länge på nästa VUL. Kan du inte gå privat under tiden?

Bebislängtan: gallstensop? Hua. Hur är det annars?

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Klart att du har rätt till utredning efter tre mf på raken; spelar ingen som helst roll att ni har barn tidigare. Tycker gott att de kunde ha kollat upp dig ordentligt efter MA:t också eftersom det skedde så pass sent.

Ja, det är konstigt det där med beräkning. Inte första gången jag hört att någon skall ha blivit gravid flera veckor efter att de plussat. Å andra sidan har jag hört om mängder av gånger då det faktiskt gått hur bra som helst ändå.

Synd att det inte finns några privata. Det finns födelar med att bo i storstad.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Alveline: det är ju helt sjukt att det skall vara så svårt att få hjälp. Delvis handlar det nog även om att läkarna vägra släppa ifrån sig ensamrätten att göra VUL till kvalificerade barnmorskor (och den gamla tron att det är farligt med ultraljud). Det är sjukt jobbigt att inte känna sig lyssnad på och tagen på allvar. Själv höll jag nästan på att börja gråta när jag pratade med dr LM i Helsingborg; så fint bemötande har jag inte fått sen jag började i den här missfallskarusellen. Fantastisk människa.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Alveline: Usch och fy för den ständiga oron.

Anatea: Grattis!

Skorpan: Skit också.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Och nu blir jag stressad igen. Brösten var härligt stora och ömma igår kväll, men nu har de återgått till vanliga storlek och är knappt ömma alls. Blir galen på det här. Snaaaaart fredag!

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3