• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • BettanB

Hej. Jag har inte varit i tråden på en evighet, men nu tittar jag förbi och kollar läget lite. Säkert många av er som inte har en aning om vem jag är. Hakade på Ts i första tråden, precis efter mitt tredje (och sen fjärde) missfall. Är inne på tredje året av hängivna försök att bli fler i familjen. Nu är jag gravid igen, men livrädd. Självmedicinerar med bla progesteron, ASA (125mg albyl), medrol (kortison) och omega3. Tar extra folsyra i form av folacin och nästa vecka skall jag träffa en läkare i Hbg för att få innohep (fragmin).
    Det var det om mig. Hej, alla.

Nosce Te Ipsum
  • Bebislängtan82

BettanB: Jag håller tummarna att det går vägen för dig nu det ska det göra.

Själv har jag äntligen fått min tid för att träffa läkaren och ta prover osv inför min gallstens operation det var ju fan på tiden om inget annat.

Är 2010 vårt år
  • Avelyn

BettanB,

Grattis till graviditeten! Angående självmedicineringen, går allt detta att få tag på receptfritt ? Albylen vet jag finns på apoteket bakom disk. Det övriga ? Är redo att testa allt som finns att testa för egen del.

• BettanB

Alveline: Tyvärr ine. Medrolen var egentligen till en hund från början, men funkar ungefär som prednisolon. Progesteron har jag fått av snälla tjejer som hade extra. ASA kan man ju alltid fixa själv dock. Mycket bra start!
    Tjata hål i huvudet på din läkare ang progesteron annars, de brukar ge vika om man tjatar tillräckligt länge.
    Folacin är också på recept.

Nosce Te Ipsum
  • Avelyn

BettanB,

Smarta sätt att få tag i dem Till en hund ? Det var inte illa. Alla sätt är bra Ska absolut tjata mig galen efter progesteron. Om jag nu får missfall ( Vilket det lutar mot snart känns det som ) har jag blivit lovad hjälp. Då MÅSTE de ge mig progesteron. Annars kommer jag att vara besvärlig och ringa dagligen till dem.

• BettanB

Hoppas att du har fel och att det inte blir missfall, men i övrigt låter det som en bra plan.
    Hur många mf har du haft tidigare?

Nosce Te Ipsum
  • snigelkatt

Hello girls! Ovh välkommen tillbaka BettanB - grattis till bebben!
    Nu har även jag hittat hit, bra att du har ögonen med dig bebislängtan
    Fick 2 fina steck på ÄL stickan i morse!!!! Hurra!!!!
    Första gången jag fåt utslag på stickan sedan i december!!!
    Nu jäklar ska här göras fina bebisar i dagarna 3

• Avelyn

BettanB,

Jag hade ett Mf i vecka 7+4 i Maj 2008 och ett MA i januari 2009 vecka 17+4 ( Foster dött sedan vecka 12). Så det är två för mig än så länge. Denna graviditet jag är i nu har ej börjat bra. Har ont då och då. Det kom blod 14/5 klarrött på papperet på toaletten. Inget mer sedan. Sedan kom det blod i fredags 22/5, en blodsträng Inget mer därefter. Vid VUL i tisdags syntes en hinnsäck, inget foster. Tidsmässigt tror de att jag inte är lika långt gången som jag trodde. Ändå har jag regelbunden mens och vet sista mensens första dag. Jag vet till och med när jag hade ägglossning i och med att jag testade med stickor. Hormonprover visar att denna graviditet fortskrider som den ska trots allt. Ändå tvivlar jag på det kommer att gå bra. Nytt VUL om tre veckor.

Jag och min sambo har ett barn gemensamt sedan tidigare. Sedan har jag två barn från ett tidigare förhållande.

• BettanB

snigelkatt: tack.

Alveline: Beklagar dina missfall. Tänker att det måste ha varit extra tungt med ett så sent. Man börjar ju känna sig "säker" då om inte annat. {#lang_emotions_undecided}Gjordes ingen utredning efter det?
    Förstår att du är orolig den här gången: låter ju bra att hcg stiger ordentligt, men inget kul att de inte ser något embryo. Hur långt skulle du vara gången enligt egen beräkning? ad jobbigt att vänta så länge på nästa VUL. Kan du inte gå privat under tiden?

Bebislängtan: gallstensop? Hua. Hur är det annars?

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3