• rebb80

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Hej flickor!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Har varit i Danmark och jobbat, det gick bra. Har nu kommit in i vecka 10 (tre missfall sen innnan för er som inte läst ngt från mig förut) och funderar på symtom. Kan det verkligen skifta så mycket från dag till dag? För det mesta mår jag lite illa men brösten lever sitt eget liv. De är inte alls särskilt stora eller ömma...tycker de har samma storlek som förut. Hur har det varit för er?

Bebislängtan: så trist med besöket i Linköping, man blir ju så besviken! Jag hoppas att det ska ordna sig för dig snart så att ni kan få sätta igång och längta på riktigt igen. Håller tummarna!

Ni som plussat: Stort GRATTIS

• rebb80

Alveline: Tycker absolut du ska söka akut om du har sådana smärtor, det låter inte så trevligt. Det är så jobbigt att gå och vara osäker på vad som händer, det är det värsta tycker jag, att inte veta. Alla gånger jag fått missfall har det börjat med blödning men efter det har jag haft ont, en utav gångerna hade jag rejält ont och fick då utskrivet starka tabletter som hjälpte bra.

Bebislängtan: Förlåt! Norrköping var det ju! Det är så trist med svensk läkarvård, det känns som om de leker med ens tid...vänta och vänta..finns det ngt värre? Jag lider med dig men försök hålla modet uppe!

Själv är jag nojig fortfarande..men det är ju inte så konstigt när man har haft missfall tidigare. Jag har känt mig så konstig i magen sista dagarna och det är så svårt att definiera vad det är...men magen är så svullen och bubblig (ursäkta detaljerna) och man har ju bara missfallskänslor att jämföra med så det känns ju som det. Men jag hoppas hoppas hoppas att Liten mår bra och växer som den ska. Önskar att tiden skulle gå fortare!

• rebb80

Angelica: Hej...jag känner igen din sits. Har haft tre mf tidigare, är nu gravid igen (idag går jag in i v 12) men för några veckor sen fick jag en blödning och blev livrädd. Blev oxå tillsagd att avvakta och trodde först att jag skulle klara det men det gör man ju inte - man måste få veta! Jag åkte in akut och fick vul direkt och de fann ett litet hjärta som pickade. Blödning i tidig grav är ganska vanligt men för oss som har haft mf (för många mf) är det ju inte lätt att "ta lätt på det".
    Jag hoppas de finner ett litet hjärta hos dig oxå.

Själv mår jag nu ganska bra...illamåendet har försvunnit och känner mig mest som vanligt...jag mår FÖR bra för att må bra..om ni förstår vad jag menar. Jag hoppas allt är som det ska där inne även om det känns lite som om det hela har avstannat...

• rebb80

Angelica: hoppas du får positivt besked idag, jag håller tummarna!

• rebb80

Angelica: Precis så var det för mig i denna graviditet. Jag trodde enl mens att jag var i vecka 8 då jag åkte in på vul men då såg de bara en hinnsäck och jag fick vänta en vecka på att komma tillbaka och se om det var mf eller inte. Turligt nog fann de ett pickande hjärta och konstaterade då att jag var i vecka 5+3 så jag var inte alls så långt gången som jag trott.
    Så det är nog ganska vanligt och jag kan bara hoppas att det är så för dig oxå!

snigelkatt: böcker, godis & vin - kan det bli bättre?! Njut och trevlig helg till dig och alla er andra oxå!

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3