• JAG är BÄST

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Amatory skrev 2009-06-12 10:31:00 följande:
    HejKommer in och joinar er om det är okej..Vi har haft ett Mf och ett Ma inom loppet av ett år.. Blev gravid i maj förra året men fick ett tidigt MF redan i v.6. När kroppen sedan återgick till sitt normala blev jag gravid igen i slutet av september.. Denna gång fick jag ett konstaterat MA i slutet av november.. tror jag var i v 10.. Gjorde en medicinsk abort men denna fungerade inte vilket resulterade i en akut skrapning och infektion på detta. Började försöka igen i mars då kroppen kommit tillbaka i det normala igen.. Men efter infektionen och skrapningen så är jag rädd att någonting förstörts.. Att jag inte ska kunna bli gravid igen. Har även en rädsla för att bli gravid igen för risken på ytterligare ett Mf eller ma då vi ska starta en utredning enl KK. Jag blev erbjuden (vid skrapningen) att komma in på ett VUL i v7 nästa gång jag blev gravid för att se om någonting syns. Blir det ett till MF ska vi komma in för att göra en utredning.Nu satsar vi ändå på barn och jag äter folsyra och ska börja med RR och bidrottninggele. Vet inte om jag tror på att det skullle hjälpa men det skadar inte att testa.. =)
    Sladdar in här snabbt bara. Blanda inte bidrottninggele och rosenrot.
    Omega-3 + Bidtrottning=Nej=deras fettsyror slr ut varann.
    Omega-3 + rosenrot =OK=Bästa kombinationen
    Bidrottning + rosenrot=Nej=Dom motverkar varandra om du har regelbunden mens=Bidrottningegeln kan förorsaka oregelbunden mens & rosenroten ger regelbundna ÄL å mens.

Folsyran kan du blanda med alla.
  • JAG är BÄST

Får man vara nyfiken?
    Är ni alls utredda?

Varför är ni inte medlemmaar i SIS=Skandinavisk Immunologi Supporter grupp??
    Dom har kontakter med läkare utomlands där dom kommit bra mycket längre med forskning ang MF å immunologiska orsaker till missfallen hos kvinnan.

• JAG är BÄST
    Bebislängtan82 skrev 2009-06-13 11:23:04 följande:
    Jag är utredd i allafall eller man kan väl knappast kalla det utredning,jag blev jätte besviken för jag trodde dom skulle ta sperma prov på killen men dom tog bara ett blodprov på han och 9 på mig och kolla äggstockar osv,inga fel där,nehej men nåt jävla fel tror jag det är i allafall. Har dom ngn hemsida?
    Nopp det är ett slutet forum å man kan bara bli medlem då man haft minst 3mf eller 3st misslyckade IVF försök,,eller kombinerat av dom.

Man mailar dom som har sidan å berättar sin fertilitets bakgrund så gör dom en bedömning om en inbjudan ska ske.
  • JAG är BÄST
    Bebislängtan82 skrev 2009-06-13 11:41:58 följande:
    aha så man googlar på det och hittar deras mail adress?
    Du mailar

starkbarnlangtan@yahoo.se

Å berättar din å din mans fertilitets bakgrund, alla mf samt vilken vecxka dom hände i.
    Det kan ta ett tag innan du får svar. För dom reser mycket som har forumet å har inte alltid tillgång till nätet.
    Men har i inte fått svar efter 1mån så maila igen å puffa på.
  • JAG är BÄST
    Bebislängtan82 skrev 2009-06-13 11:48:21 följande:
    aha tack så mkt för hjälpen. Det ska jag göra
    Jag har mailat dig i din box
  • JAG är BÄST

Kom på ibland så händer det att deras box är överfull så mailen studsar tillbaka,,men vänta nån dag bara å försök sedan igen tills det kommer iväg.

• JAG är BÄST
    BettanB skrev 2009-06-13 12:12:07 följande:
    Jodå, jag är både utredd och med i SIS. Nu går jag hos dr LM i Hbg; en av de få i Sverige som verkligen tror på autoimmunologiska förklaringsmodeller (och var vän och beundrare till dr Beer).
    Dig vet ju ju redan vem du är inne på SIS,
  • JAG är BÄST
    imagine skrev 2009-06-13 12:19:36 följande:
    Tack för ert stöd!Jag har blivit utredd både till höger och vänster så att säga. Givetvis kollades det vanliga efter tre missfall, kromosomprov och så. Vi har också kollat min benägenhet att få proppar och gjort en omfattande undersökning av urinvägar och livmödrar. Ja, det är så att jag har två livmödrar, livmodertappar och slidor...hela kittet. Så kallat uterus didelfys. Efter detta senaste missfall gör jag min egen tolkning att min livmoder helt enkelt inte kan töja sig normalt eftersom den är lite mindre än en vanlig livmoder. Men...de första 4 graviditeterna har suttit i den högra och den femte satt i den vänstra... Jobbigt att inte vara säker och läkaren vill varken säga bu eller bä eftersom det har funnits andra möjliga orsaker varje gång... Ibland vill jag att det ska finnas hopp kvar och ibland vill jag bara få besked att nej, det är omöjligt så att jag kan släppa allt det här och gå vidare.
    OJ!! det där låter som ett "fall" för Dr Ole Christiansen i Danmark.
    Maila till adressen som jag lagt in där å se i inlägg 153 & 155.
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3