• Angelica 2009

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

hej på er!
    hoppar gärna in i denna tråd. har haft två missfall det senaste året och nu misstänker jag att ett tredje är på väg. är nu i v.7 (tror jag) och ikväll fick jag en blödning.
    det är ju typiskt. känns ju som att allt hopp är ute nu. någon som vet var man kan vända sig för att få ett snabbt vul i sthlm? MVC säger bara att jag ska avvakta några veckor, men det orkar jag inte.
    mina tidigare missfall har jag fått tjata när jag haft blöningar för att få göra vul på kk på sös.

• Angelica 2009

var hos läkaren på MVC imorse. de hade ingen ultraljudsutrustning där, men fick en till för vul imorgon. så himla jobbigt att vänta, men nu har jag ju fått en tid iallafall innnan helgen.
    läkaren sa bara att jag var i v.7-8 och att han inte såg någon blödning. får hoppas på att fostret lever imorgon!

• Angelica 2009

rebb80-
    klart att man blir orolig när man varit med om mf förut. tror inte att det hade hjälpt om jag åkt in akut. även om jag sett ett hjärta picka så skulle jag ändå tro att "nu har bebisen dött" vid nästa blödning.
    grattis till din graviditet! måste kännas skönt att vara i v.12, då sjunker ju mf-risken drastiskt.
    lycka till med din graviditet!

• Angelica 2009

hej på er!
    en liten uppdatering. var hos gyn idag och de såg bara en hinnsäck på 7mm. läkaren sa att det är normalt om man är i v.5. så antingen är jag inte så långt gången som jag trodde eller så är det ett mf på gång. ska dit igen å torsdag. om hinnsäcken då är ca 14 mm så är det en normal graviditet.
    så himla jobbigt att vänta ytterligare!
    trodde verkligen att jag skulle få ett besked idag. men enligt min mens borde jag vara i v.7-8 så det känns ju inte så hoppfullt.
    kan bara hoppas på att min äglossning var sen förra månaden så att det stämmer.

• Angelica 2009

Amatory--
    vad tråkigt att det inte gått så bra för dig! har själv gått i genom både mf och ma det senaste året. men vi försöker ändå. tänker att någon gång ska det väl lyckas!

• Angelica 2009

ja, det får vi verkligen hoppas! hur går det för dig då?

• Angelica 2009

tack allihop för era stöttande ord! känns verkligen bra att skriva av sig till andra som gått igenom samma sak som en själv!

imagine:
    usch, vad hemskt för dig! detdu gåt igenom borde ingen behöva gå igenom jag sänder massor av varma tankar till dig.

• Angelica 2009
    BettanB skrev 2009-06-15 20:55:34 följande:
    Var på vul idag igen. Tyvärr såg vi inget hjärta och Myran var bara strax över 7mm (i v8 är 15-20mm normalt iaf). Så det har skitit sig igen. För femte gången.
    samma sak hände mig förra veckan. trodde att jag var i v.8 men hinnsäcken vara bara 7mm. ska tillbaka dit på torsdag då läkaren tror att jag bara är i v.5. kanske samma sak för dig?
  • Angelica 2009
    BettanB skrev 2009-06-15 21:19:06 följande:
    Nej, jag såg liten med pickande hjärta i v6+2.
    ojdå, jag beklagar verkligen! kan bara inte förstå varför vissa av oss får missfall efter missfall. livet är verkligen orättvist!
  • Angelica 2009

diorlover--
    vad härligt! gratulerar att allt såg fint ut!
    jag har mitt vul imorgon, jag hoppas så att pyret har vuxit!!

• Angelica 2009

lalalong--
    gud så tråkigt! jag beklagar verkligen. har sälv haft flertalet missfall, det tär verkligen på en

• Angelica 2009

hade mit vul igår och allt såg bra ut än så länge! läkaren sa att det är en normal gravidtet i v.6. så jag är inte så långt gången som jag trodde.
    ska tillbaka dit nästa vecka för att göra vul igen. hoppas bara att pyret växer normalt och får stanna kvar i magen denna gång!
    trevlig midsommar till er allihopa!

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3