• Anatea

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Hej igen allihop!

Idag var jag på mitt 3:e VUL och vi såg faktiskt ett pickande hjärta denna gången!!! Idag var ju avgörandet, hade vi inte sett något idag skulle läkaren gett mig något som skulle driva ut graviditeten, men som tur var fick jag ju glädjande besked nu istället.

Nu ska vi vänta 4 veckor till, ser allt bra ut på VUL då, ska jag få dagliga sprutor med någon medicin.

• Anatea

GRATTIS Irma!

Själv gick jag igår in i v.10 om man räknar från min ÄL. Räknar man efter vad läkaren sett på VUL är det "bara" v.9

Har tid igen för VUL den 25/6 så jag får bara gå och hoppas att allt fortfarande ser bra ut.

• Anatea
    Lalalong skrev 2009-06-22 06:43:58 följande:
    Om 3 timmar och 40 min öppnar telefontiden på gyn-mottagningen. Håll tummarna för att jag får en tid idag, så jag kan få ro i själen. Oavsett på vilket håll det barkar så vill jag bara veta nu!! Kan ju uppdatera genom att säga att jag bara blött en gång, det var i torsdags. Där var lite i trosorna, och jag fick rätt ordentligt med rött på papret när jag torkade mig. Efter det har jag bara haft lite brunt på papret, och det bara någon enstaka gång dessutom. Sen i fredags kväll, har jag inte haft varken brunt eller rött. Detta borde vara goda tecken? Hade det varit ett regelrätt mf hade jag väl fortsatt blöda? Är det mest orolig över ett ma, att blödningen var ett tecken på att något är fel och att det ligger "dött" nu. Mår lite lite illa idag, och brösten ömmar lite lite. Men symptomen har helt klart minskat i styrka sen t.ex. en vecka sedan. Inget bra tecken. Det värsta av allt är att jag emellanåt har rejält ont i magen. Det sitter långt ner, och strålar bak i ryggen... ja det känns nästan mest i ryggen faktiskt... :-/
    Håller tummar & tår för att du får en tid och får klarhet.
    Men det låter ju klart lite lovande iom att du bara blött en dag. Man borde ju blöda mer om det varit ett missfall..
  • Anatea

Jag har trott att jag ska på VUL igen på fredag den 26/6 men kollade tidlappen idag och såg då att det är redan imorgon jag ska dit!
    Nu blev jag ju jättenervös. Klart jag vill veta om den lille fortfarande mår bra där inne, men samtidigt har jag sån extrem ångest för att det ska ha avstannat.

Mår fortfarande illa som en tok, brösten ömmar ibland, men inte alls som tidigare. Men jag har iaf inte blött en endaste liten droppe!

Jag har däremot ONT i ryggen, vet inte om det beror på mitt arbete, där jag sitter ner hela dagen utan möjlighet att röra på mig förutom på rasterna.

Håll nu tummarna för mig att allt ser bra ut i morgon.

• Anatea

Grattis Lalalong!

Vad skönt att allt var bra!!!

Jag återkommer i morgon med besked om hur det gått för mig.
    Är så nervös så jag mår ännu mer illa än innan, och har grym huvudvärk..

• Anatea

Dags för en liten uppdatering då efter dagen besök på kvinnokliniken!

VUL visade en pigg liten krabat som sprattlade omkring för fullt där inne. Helt underbart att få se.

Så nu blev jag satt på dagliga injektioner med Innohep.

Nu verkar ju allt som att det faktiskt kommer gå vägen denna gången. Fostret var i storlek som v.10+4. Så jag blev väl lite tillbakaflyttad om jag räknar från min ÄL som jag vet exakt när den ägde rum. Men det är väl olika hur fort ägget fäster antar jag.

• Anatea

Tack så mycket alla!

Ja, nu vågar man kanske börja hoppas och äntligen glädjas över graviditeten. Kanske t.o.m berätta nyheten för de närmaste.

• Anatea

Har heller inte varit på inskrivning ännu. Är idag i v.11+2

Visserligen har jag ju varit på Kvinnokliniken istället flera gånger. Men hur viktigt är det att man skriver in sig på mödravården i början?

Finns det något sagt om det? Jag ska ju iväg på semester nästa helg och hoppas på att inte vara hemma mycket alls under kommande månad, och när jag kommer hem igen kommer jag ju vara i v.16.

• Anatea

Hej

Hur har ni det i värmen?

Vi har packat in unge och hundar och valpar i bilen och åkt till vår sommarstuga, ligger otroligt fint till med strandtomt. Härligt värre!!!

Idag har vi nått första milstolpen v.12+0 Jippie!!! Känns ännu lite tryggare nu, men faktum är att jag inte tänkt mycket alls på MF den senaste tiden. I början var det ju det enda som man tänkte på och det var otroligt jobbigt.

Från och med nu ska jag bara hålla tummarna, ta mina sprutor och Folsyra och njuta av att vara gravid.

• Anatea
    lottizm skrev 2009-07-31 10:46:50 följande:
    hej på erigår var jag på vul och fick se en liten sak på knappt 3 cm med pickande hjärta. är i v.10. hysterisk som man är så kan jag ju ändå inte slut oroa mig.hur är det egentligen, minskar risken när man sett hjärtat slå, eller är risken större nu i v9-11 ungefär när moderkakan ska ta över?
    Vad jag har fått berättat är att om man sett ett hjärta slå så är ju en viktig del av utvecklingen avklarad och självklart minskar ju risken iom det, men samtidigt ligger en förhöjd missfallsrisk runt de veckorna när moderkakan ska ta över näringstillförseln, det är ju så att säga ytterligare en stor del av utvecklingen som sker i det läget.
  • Anatea

Hej hej!

Idag har jag ringt till Ultraljudsavdelningen på sjukhuset och bokat tid för RUL. Så om ca 2 veckor kommer vi att få se så allt fortfarande står rätt till.

Har varit lite fundersam angående om fostret verkligen växer som den ska.

Detta pga att jag fick BF 14 januari (min egen och min mammas födelsedag förresten) och den BF är efter senaste VUL där de mätte fostret och fastställde graviditetens längd.
    Men om det nu ska stämma så har jag faktiskt lyckats att få ett plus på stickan bara 2 dagar efter befruktning.

Jaja, får se om jag blir flyttad efter UL.

Har skaffat mig ett Angelsound för att slippa ångesten som kommer smygande ibland. men har bara använt den 3 gånger, så det känns bra.
    Nu känner jag små, små sprattel i magen varje dag, och det räcker som bekräftelse för att allt är bra.

Hoppas allt är fint med er andra!

• Anatea

Hej Icka!

Beklagar dina MA, vet precis hur det känns.

Angående dna frågor om vad som kan synas på ett senare VUL har jag ingen aning om, men borde det inte synas ett pickande hjärta på VUL i v.8?

Visserligen har jag i denna graviditet varit inne på VUL i vad jag trodde v.7 men då syntes ingenting, inte förrän vad jag trodde var v.9 såg vi med säkerhet att hjärtat slog, och då mätte läkaren graviditetens längd till ungefär v.7 istället, så visst kan det växa olika i början.

Din teori ang. proppar kanske kan stämma, vet faktiskt inte, har själv haft både missfall och MA och varför inte kroppen stöter ut ´graviditeten fick jag inget svar på.
    Men håller tummar och tår för att du får positivt besked vid ditt nästa VUL.

• Anatea

Diorlover

För mig har det gått bra hittills! Går in i v.18 idag.

• Anatea

Hallå tjejer!

Jag måste få fråga Diorlover och Lalalong om ni har fått någon mage än? På mig syns det när jag sappnar av, drar jag in magen finns ingenting där. Inte ens en liiiten bula.

Det kan väl inte vara normalt i v.19?

Jag känner bebisen varje dag nu, men är så orolig nu istället för att den ska vara för liten... Har RUL imorgon, så då får vi väl svar. Usch, är så orolig.

• Anatea

Hallå igen!

Ville bara uppdatera och tala om att vårat UL gick fint. Det var en frisk krabat där inne som låg och vinkade åt oss!

Blev som jag trodde flyttad, men inte så mycket som jag trodde utan bara 4 dagar, nytt BF 10 januari 2010, så jag är idag i v.19+1, snart halvvägs! Jisses så fort det gått.
    Lycka till ni andra som har UL i dagarna!

• Anatea
    Lalalong skrev 2009-08-18 17:29:44 följande:
    Grattis!! Gud vad roligt Jag har UL i morgon och är så spänd och nyfiken. Jag vet att jag kommer flyttas ca en vecka, så den veckan räknar jag redan själv efter. Enligt snurran hos BM skulle jag vara i 18+5 i dag, men jag räknar själv att jag är i 17+5 eftersom jag har 5 veckors menscykel. Men det ska bli häftigt att få se vilket datum det blir på pappret. Även om det spelar mindre roll egentligen... någon gång kring den 20/1 blir det, men det känns ändå kul på något vis att få ett datum Och att få se så klart och känna det mer verkligt!! Längtar!
    Hur gick det på UL?
  • Anatea

Men...
    Vilket konstigt svar.
    Men skönt att se att den lill* levde och verkade må bra!

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3