Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
irma: jag har för mig att jag läst om någon studie som sa att det är något vanligare med mf om man fått en pojke först. för min del har det stämt tyvärr
irma: jag har för mig att jag läst om någon studie som sa att det är något vanligare med mf om man fått en pojke först. för min del har det stämt tyvärr
alveline: har du kollat så att det inte är utomkvedes? hoppas verkligen inte att det är det, men det låter ju konstigt att du har så ont! finns det ingen möjlighet att göra vul lite tidigare? så ont i två veckor låter inte bra...
bebislängtan: usch vad tråkigt... vården lämnar mycket att önska, utan tvekan... jag bor i Spanien och här är det ganska likt Sverige (förutom att man inte behöver betala något). jag hade tid hos min husläkare idag och sa att jag har haft såna jobbiga menssmärtor de senaste veckorna, och fick då tid hos gyn... i augusti!!
stort Grattis Irma!!!! håller alla tummar och tår för att det ska gå bra den här gången!
hej på er
hade tappat bort tråden men nu hittade jag er igen.
anatea, lalalong, irma och alveline, skönt att era vul har gett positiva besked hittills, håller alla tummar och tår för att det går vägen!
själv plussade jag i onsdags... borde vara i v.4+2 nu men är så fruktansvärt rädd för att något ska gå fel. direkt efter jag plussade i onsdags morse så fick jag ont ner i ljumskarna, precis samma känning som innan mf i v.6 och en vecka innan ma upptäcktes i v.13... så det känns som att det redan är kört
har tid hos bm på onsdag nästa vecka men det går ju inte att få någon hjälp där direkt. vill iaf få gjort alla prover så fort som möjligt, men svaren brukar ändå dröja 2 veckor...
usch vilken ångest alltså, det är riktigt jobbigt, känns som att det var en evighet sen plusset kom, men det var ju bara 2 dagar sen...
tack ja värme har vi då inte brist på här nere och glass är ju enkelt att fylla magen med
jag bor i Spanien och här vill de att man skriver in sig så fort som möjligt för att lämna blodprov och boka en massa tider för ul och nupp-test och allt vad det är. jag vill få kollat alla prover så fort som möjligt den här gången ifall sköldkörtelvärdena inte är helt bra, så att det går att göra något åt det innan det är för sent.
hej
igår fick jag göra vul och se ett litet pickande hjärta. v6+2 enligt läkaren. fick utskrivet progesteron också, någon här som tar eller har tagit det som vet hur länge man brukar ta dom och om dom brukar funka?
irma: usch det låter jobbigt, håller tummarna för att allt ser bra ut på tisdag!!
usch vad tråkigt... min senaste grav. stannade av ungefär i v.8 också... och jag är precis i slutet av v.8 nu så det är riktigt nervöst.
hade nu några misstankar förutom blödningen?
hej på er
igår var jag på vul och fick se en liten sak på knappt 3 cm med pickande hjärta. är i v.10. hysterisk som man är så kan jag ju ändå inte slut oroa mig.
hur är det egentligen, minskar risken när man sett hjärtat slå, eller är risken större nu i v9-11 ungefär när moderkakan ska ta över?
tack för svaren.
irma: mitt första mf var i v.6 så det var väldigt tidigt, andra som var ma så hade fostret dött tidigt också, i v.7-8 men jag hade ju aldrig gjort något vul så jag vet inte om hjärtat hade slått eller inte. det borde väl vara positivt nu då att ha sett hjärtat i v.10.
irma: egentligen har jag ingen aning om när fostret dog sist, det syntes bara en skugga inne i hinnsäcken så läkaren kunde inte säga när det hade dött. gissar bara själv på att det var runt v.8 för det var då symtomen försvann, men det kan ju ha varit tidigare. hur som helst så är det väl bara att hoppas att allt går bra den här gången.
bebislängtan: verkligen dåligt att du behöver vänta så länge på operationstid... skandal.
me81: tråkigt att det inte blev något, håller tummarna för att ni lyckas denna månaden.
diorlover: hoppas att jag kommer att lyckas... är i v.11 och nu och har nytt vul om 2 veckor. väldigt orolig men det går ju inte att göra så mycket mer än att vänta...
icka: välkommen hit. intressant det där du hade läst om immunologiska problem. tyvärr kan jag inget själv. har du länken till den texten? nu har jag bara haft ett ma (och ett tidigt mf) men då fanns inget tydligt foster, bara en skugga.
icka: när det gäller blodgrupp sa kan det bli problem om mamman är negativ och pappan positiv, inte tvärtom. men vad jag har fattat sa kan även de som är rh+ ha nagon ovanlig "underfaktor" eller vad det kan tänkas heta, som kan leda till immunisering mot barnets blod. jag har sökt en del pa detta eftersom jag är rh- och min sambo rh+, men vad jag har hittat sa finns inga kända kopplingar mellan blodgrupp och ma. immunisering sker vad jag har fattat senare i grav.
härligt Anatea att allt såg bra ut! jag har nupp-test den nästa torsdag... tiden går lååångsamt...