• snigelkatt

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Hello girls! Ovh välkommen tillbaka BettanB - grattis till bebben!
    Nu har även jag hittat hit, bra att du har ögonen med dig bebislängtan
    Fick 2 fina steck på ÄL stickan i morse!!!! Hurra!!!!
    Första gången jag fåt utslag på stickan sedan i december!!!
    Nu jäklar ska här göras fina bebisar i dagarna 3

• snigelkatt

Fy vad ledsamt skorpan
    Man blir ju tyvärr inte mindre ledsen för att det är så tidigt i graviditeten. Lider med dig!
    Ring BM i morgon och se vad hon säger.
    Hoppas din kropp repar sig snabbt. Blir det utredning nu då?

Själv har jag alldeles för mycket i huvudet nu. Hysteriskt mycket att göra på jobbet. På onsdag ska jag på intervju till en annan tjänst på mitt jobb (min chefs tjänst....) Sååå nervös!
    Sen är det bara 9 dagar kvar till vår utredning nu, så spännande!
    Åsså är vi mitt i ÄL nu, och då måste man ju vara sex-sugen oxå mitt i alltihopa.... Vad skulle man göra utan glidmedel....

• snigelkatt

Hurra Hurra för Anatea!
    Vad roligt att höra att du har en riktig fighter i magen, grattis!

• snigelkatt

Hej tjejer!
    Vilken underbar dag!
    Solen skiner och det är ju varmt ute redan nu kl10 på morgonen, det kommer ju bli sååå härligt idag .-)
    Vi ska röja upp lite här hemma nu, sen ska vi ner till mina föräldrar i Falkenberg, åka ner till havet och sola lite, sen i kväll ska vi grilla
    Grattis bettanb! Det måste vara sååå underbart att få se ett litet pickande hjärta! Jag drömmer om det allt för ofta....
    Välkommen hit Fredag13. Grattis till din graviditet! Gällande mina MA och MF så har jag haft alla symptom ända fram till efter skrapningen. Min kropp verkar inte fatta någonting. Sist mådde jag illa och hade molvärk och bamse tuttar ca 2 veckor efter skraningen till och med.
    Kommer får VUL ofta nästa gång jag lyckas plussa.
    11 dagar kvar till BIM och mina bröst är som 2 ballonger, och det moler i nedre magen.... Allt för tidigt egentligen men jag Hoppas Hoppas!
    Tänk om vi får flera fina juni-pluss i den här tråden! Det hade varit magiskt!
    Min jobbintervju (till ansvarig-tjänsten) på min avdelning gick riktigt bra! Jag tror faktiskt att jag får den, det är sååå spännande!
    Eller så är jag bara så där fånigt positiv som jag alltid blir mellan ÄL och BIM och när solen tittar fram
    Ha en fin helg!

• snigelkatt

Hej allihopa!
    Fan vad trött jag blir på hur du behandlad Bebislängtan! Det skulle ju bli bra nu ju! Jag hoppades på snabb OP för er, så att vi kunde kämpa på tillsammans i sommar Hoppas verkligen du får OP snabbare än 3 månader! Du med Lottizm, har de semesterstängt så länge?
    Galet att hela sjukvården somnar under sommaren....
    Det bådar inte gott, så vi ska på vår utredning i morgon! Håll tummar o tår för oss nu, så att det inte är massa knasiga fel på oss....
    Rebb80-Ang symptom, så ska du nog inte lyssna på någon, alla symptom är ju sååå olika från graviditet till graviditet. Hoppas allt är bra med bebben!
    Alveline-ge inte upp ännu! När jag var gravid sist (slutade dock i MA sen men ändå) så hade jag sjukt ont då och då i nedre magen. Min BM sa att det var livmodern som expanderade och tänjdes, och att vissa kunde känna starkare värkar då. Ring KK i morgon.
    Irma-hur går det för dig?
    Jag är helt nervös inför i morgon!
    kram så länge

• snigelkatt

välkommen till tråden jenslund
    vi får försöka stötta varandra så gått det går här, alla här är ju i liknande sits.
    Idag var vi på utredningen! Är så otroligt glad att vi sätter igång nu, med alla prover som ska göras. Idag pratade vi mest och sen gjorde de VUL på mig, och det såg ju normalt ut sa han. (hoppades så att ett mirakel kundes skymtas där på bilden, men icke....)
    Sen fick jag lämna 6 rör blod, massa olika hormonprover och ämnesomsättningsprover, syfilis, HIV samt ett prov som kollar hur många ägg jag har kvar under min livstid typ.
    Mannen ska lämna spermaprov den 15/6, och den 17/6 ska jag spola äggledarna, och samma dag ska vi få svar på proverna! Här går det undan! Sååå förväntansfull på vart det här kan leda
    Håller tummarna för dig i morgon Irma! Så länge inte mensen kommer ska vi vara positiva!
    Kramkram!

• snigelkatt

Hej tjejer!
    Hoppas helgen varit bra för er allihopa!
    Idag är jag deppig igen....
    Fick mensen idag Väntade inte den förrän på onsdag, så jag blev lite chockad. Gick ju runt och kände mig lite gravid ju, men det var ju bara inbillning......
    Sätter allt mitt hopp på utredningen nu. Ska få svar på alla proverna den 17/6.

• snigelkatt

välkommen till tråden plupp! Tråkigt för dig att du oxå hittat hit, men här kan vi i allafall stötta varandra, och få lite hopp!
    Hoppas även att alla gravidhormoner smittar av sig härinne, vi har ju några som plussat
    Gällande orsaker till MF så sa min läkare att våra MA/MF i alla fall troligen berodde på slumpen och att fostret hade kromosomförändringar, och att kroppen då själv avslutar graviditeten, eftersom bäbisen inte skulle kunna överleva. Han sa att oftast händer det något när stora organ skall börja fungera (tex hjärtat som ska börja picka eller när näringen ska komma från navelsträngen) Vi har ju dock precis startat vår utredning, så jag hoppas kunna ge dig svar inom kort!
    7 dagar kvar till provsvaren! Som du säger Bettan, jag hoppas verkligen på nåt litet fel bara, som lätt kan fixas
    3 arbetsdagar till min första del av semestern! såååå skönt! (har en vecka nu, och resten senare i juli)
    Kramkram

• snigelkatt

Hello Girls!
    Välkomna till tråden Amatory coh Angelica, tråkigt att ni oxå hittat hit (missförstå mig rätt, här kan vi stötta varandra)
    Hoppas att det ser bättre ut på nästa VUL Angelica, jobbigt bara att behöva gå och vänta, och inte veta om man ska vara glad för bebis eller rädd för MF. Vi får hålla tummarna för att allt är som det ska!!!!
    Varför ska man äta bidrottninggele förresten?
    Folsyra har jag dock ätit i 1,5år nu (mitt val kvinna)
    I dag börjar jag min mini-semester (till 22/6) och regnet ööööser ner.... På vägen hem stannade jag och köpte 4 pocketböcker, massa godis och en låda rödvin.... Nu ska jag bara slappa, mysa och läsa, och räkna dagarna till provsvaren på onsdag.
    Mensen är slut nu, så nu börjar den roliga och mer spännande delen på månaden igen
    Trevlig helg på er allihopa!

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3