• snigelkatt

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Neeeej! Fy fasen vad hemskt för er Bettan! Det är ju så jäkla orättvist att det ska hände ingen! Känner verkligen med er nu, fy vad sorgligt. Gråt, skrik, prata och tillåt dig känna alla känslor som kommer. Vi finns här för dig med, om det hjälper lite.

• snigelkatt

Hej tjejer!
    Grattis till fint VUL Diorlover & Alveline! Hoppas få uppleva det själv en vacker dag Hur gick det för dig idag Angelica?
    Och Irma, känns allt OK med magen?
    har du fått operationstid ännu bebislängtan?
    Hur håller du ihop Bettan? Usch så jag tänker på dig
    Vi fick våra provsvar igår!
    Alla prover såg utmärkta ut!? Fina spermier, bra hormonnivå, stor äggreserv mm.
    Allt var så fint
    Sen spolade han äggledarna, och det var lite stopp i båda först, men det fick han bort tillslut det med
    Han (och vi!) hoppades att det var det stoppet som gjort att äggen inte kommit fram, och att det var därför vi inte blivit gravida. Satsar allt på nästa ägglossning nu, som borde bli på måndag ungefär, spännande!
    Eftersom vi fick missfall i vintras fick vi inte ställa oss i IVF-kön direkt, utan det måste ha gått ett år från det att man varit gravid.
    Så vi ska köra på själva tills i vinter, sedan ställer vi oss i IVF-kön då, och sen är väntetiden 4-6 månader. Så typ nästa sommar sätter IVF igång (om vi inte lyckats själva innan såklart....)
    Önskar er alla en riktigt härlig midsommar! Vi åker upp till landet i morgon, och tar en fight mot regnet....

• snigelkatt

vad skönt att höra lalalong! Grattins
    hoppas du har lika fina besked i morgon anatea!
    Jag har ÄL denna månad, tjoho! Men fina spolade äggledare, så ska vi fasen fixa det denna gången!!!!

• snigelkatt

fy vad jag tycker synd om dig bebislängtan!
    Vilket jäkla helvete du genomlider UTÖVER det vi andra går igenom
    Tjata tjata tjata nu på din läkare så att du får en operationstid så fort som möjligt!!!

• snigelkatt

Grattis lottizm Klart den lilla kommer stanna kvar! Varm mage full med glass ska vara det bästa att bi i har jag hört

• snigelkatt

Hej tjejer!
    Hoppas att allt är bra med er alla i värmen!
    Ni gravidisar får ju uppdatera oss lite, så att vi andra får lite hopp härinne Vi vill ju veta hur det för för er alla!
    Här har nedräkningen startat.... 4 dagar kvar.
    Jag har så svårt att hålla mig tills BIM på måndag, kommer nog smygtesta mig lite i helgen. Känner dock inget alls, men det är ju ändå allt för tidigt för könningar. Men tänk om.... Första försöket sedan vi spolade ägg-ledarna, tänk om det tog sig!
    I morgon ska jag och mannen ut och äta på min favvo restaurang. Han jobbar så himla mycket nu (målare=fint väder, då måste han passa på) så vi hinner knappt ses på vardagarna. Vi får ta hand om varandra mer på helgen istället!
    På lördag tänkte vi köra en favorit i repris, och åka ut med roddbåten i sjön och ta med picknick och bikini, det ska bli sååå mysigt!
    En vecka kvar på semestern nu, längtar!
    Kramkram så länge!

• snigelkatt

Jävla skit-mens kom idag, på dag 25 redan! Fy så tråkigt!
    Den har ju ballat ur fullständigt nu (förra månaden på dag 26, och månaden innan på dag 29. Jag som alltid har haft 28 dagar förrut?? )
    Ska på picknick i kväll, vi ska grilla och dricka vin i slottskogen med ett par vänner, istället för att gå på restaurangen som vi tänkte först. Blir nog mysigt ändå.
    Får väl aktivera mig så man inte deppar ihop.
    Trevlig helg på er, kram!

• snigelkatt

hello girls!
    Här var det riktigt dött! Hur är det med er alla? Har ni sköna lata semesterdagar?
    ÄL över för denna gång, nu blir det 2 veckors väntande på BIM.....
    Har semester nu, himla skönt! Synd bara att man regnar bort...
    Just nu vet jag inte hur jag ska lösa nästa vecka. Vi åker ner till falkenberg i morgon på morgonen, och jag kan inte gå...
    Fastnade i balkongdörren för ett par timmar sedan, och har skrapat upp hälsenan, foten är blå, pulserande och svullen....
    Aj, aj, aj så jäkla typiskt.
    Om jag inte kan stödja på den i korgon heller, får vi väl ta en sväng förbi akuten och hämta ett par kryckor först....
    Ha det!

• snigelkatt

irma, gud vad jag blir ledsen för er skull!
    Tänker på dig, och skickar massa kramar.
    Lova att komma tillbaka till oss när du känner dig redo igen.

• snigelkatt

Välkommen till oss Mrs Manner!
    Gott att ha dig tillbaka Irma
    Grattis till VUL Lottizm!
    Hur har det gått me81???? plussat?
    usch, lika tråkigt som alltid, när mensen kommer Bebislängtan. Härligt att ni hade det bra i min hemstad! Bodde ni på mitt hotell tro??
    Min mens har precis tagit slut, och jag kan se fram emot ÄL snart istället.
    Börjar oxå jobba i morgon, och det har jag absolut inte lust med! Det är alltid kaos på jobbet på sommrarna (mindre personal och mycket mer att göra går inte riktigt ihop....)
    Min sista semester dag tillbringar jag i solen på balkongen, och i tvättstugan....
    Har förresten gått ner 1,5 kilo på en vecka! Mina försäldrar harde börjat med LCHF dieten, så jag hängde på när jag var hos dem. Har dock svårt att få i mig så mycket fett som den dieten förespråkar, så jag bantar istället enligt Atkins, tror jag.... Har tagit bort alla kolhydrater som pasta, ris, potatis, godis, kakor, musli mm. Har som regel att inte välja produkter med mer än 5g kolhydrater per 100g. Rätt bra riktlinje.
    Ny har jag 14 kilo kvar till min målvikt! Om 4 kilo tänker jag börja äta lite frukt igen, för det saknar jag verkligen.
    Tror att det kommer bli lättare för oss att bli gravida om jag lossar några kilo. (är 176 cm och väger 89 kg nu)

• snigelkatt

Fick min mens i morse
    Den kom på dag 26 denna månaden med, fan vad ledsen jag är.
    Som vanligt trodde jag benhårt på att det var vår tur denna månaden (ömma bröst, molvärk, gråter för allt, you name it....)
    Usch, nu känns det som om man bara vill ge upp alltihopa, det blir ju ingen bebis ändå hur jäkla bra vi än prickar ÄL!
    Nu lägger jag ner det här med ÄL stickor och skit, och väntar istället på IVFstarten till våren.
    fan fan fan fan

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3