• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

BettanB skrev 2009-05-27 12:35:32 följande:
    Jo, jag vet. Fast så sa alla förra gången, men då innebar förlusten av symptom att liten dött. Det värsta jag kan tänka mig är ett nytt MA; hellre då en störtblödning så man vet. *nervig*
    Förstår det. Mina symptom försvann med,var så jag fick veta det vid första gången.
    Hoppas du slipper gå igenom det igen.
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    Diorlover skrev 2009-05-27 16:47:37 följande:
    Hr med fått många missfall 6 st på 1½ år, en frisk pojke sedan tidigare och hade två missfall innan han blev till. Gravid nu igen vecka sju tror ja. får ta progesteron två ggr per dag,morgon och kväll. Funkar bra för oss och tror det unkar denna gången brukar få missfall bara efter 4 dagar jag fått reda på graviditet.ska på vul på fredag, spännande men oroligt är rädd där inte ska vara något. men alla mina test har varit oerhört starka! efter vår utredning hittade de ej några fel så vi fick inget svar på varför det blir såhär.
    Beklagar dina mf. Hoppas det går bra denna gången. Varför får du progesteron? Kan jag med få det nästa gång jag bli gravid då eller? Har haft 3 MA.
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    Diorlover skrev 2009-05-27 17:00:17 följande:
    Min gyn sa bara att man kunde försöka med det hormonet, vad jag förstår ska det förhindra att livmodern drar ihop sig.det känns som det verkligen kommer funka. har alla symtom en massa illamående större bröst, krass i magen. vilket är jobbigt. limoderstappen är långt upp och bak. känner den knappt vilket ag hade under sonens graviditet.
    Ok men då ska jag med be om det när och om jag blir gravid igen
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    Diorlover skrev 2009-05-27 17:08:01 följande:
    Ja du ska äta det från dag 1 du vet att du är gravid. har du gjort någon utredning då?
    Jo utredning är gjort på oss båda men dom hitta inge fel men det skadar ju inte att testa. Jo jag kommer få ett vul i vecka 6 redan och då kan jag be om det sedan i vecka 9,13 och 20 så känns rätt ok
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Mina symptom har i stort sett försvunnit i samband med missfallen

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    Fredag13 skrev 2009-05-28 21:51:08 följande:
    Tänkte att jag kunde få vara med är lite då och då.. jag vet ju själv att jag gärna vill höra historier som kan vara lite positiva.Min pojke är fyra år och vi hade inga mf innan honom. Nu har jag haft 5 tidiga missfall på 2,5 år. Mf i vecka 5-6, ett MA i v 12 med fostret dött i v 6. Nu gravid i vecka 11+0, har sett ett levande foster å vul senast v 9+4. Har haft Pregnylinjektioner från vecka 3 (då jag plussade) men fick sluta i vecka 10. Än är det förstås oroligt men jag är väldigt trött och illamående, så det känns positivt!Vi trodde aldrig att det skulle gå och har till och med gått kommunens adoptionsutbildning, skulle starta hemutredning nu i juni.
    Välkommen till tråden!
    Beklagar dina missfall. Grattis till kommande graviditet,hoppas allt går bra.
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    BettanB skrev 2009-05-29 19:26:29 följande:
    Hej, alla. Fick se Myrans hjärta picka på VUL idag. Underbart. Och underbart att få träffa en så duktig och empatisk läkare som dr LM i Helsingborg. Helt fantastisk man. Han kände Beer förresten! Angående risk; Jag, jag har läst på flera ställen att risken är större om första barnet var en pojke. Om man fött fler barn efter så låter det dock konstigt, då tror jag inte att det spelar roll alls.
    Vad skönt att allt såg bra ut idag Vilken vecka är du i nu?
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Aha då förstår jag men det kan ju ändras senare.

Ikväll är jag ensam hemma,killen är på företags fest så jag har köpt lite gott och ska ligga i soffan sen.

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Hej!

Nu ska snart jag och killen till affären och köpa färska bullar och lite annat gott till frukost. Idag blir det att dra sladdar i lägenheten och pyssla så man slipper snubbla på allt,lite irriterande.
    Imorgon är det morsdag och då ska vi hem till svärisarna och äta tårta tänkte vi

Snigelkatt: Håller tummarna för dig denna gång ett juni pluss vore fint

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Ha ralla haft en bra helg? det har vi,idag ska vi till mina svärföräldrar och äta tårta och fira mors dag sen ikväll drar jag till norrköping och sover där för imorgon är det äntligen dags att träffa läkaren inför gallstens operationen,fatta vad skönt det ska bli att få hjälp med eländet

Är 2010 vårt år
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3