• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Ja det gör vi,det är lika bra att vänta. Jag fick ett anfall till i natt och det var för jävla jobbigt och smärtsamt. Närmaste sjukhus är 4 mil härifrån med så man känner ju sig hjälplös (är i skåne nu)

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    Angelica 2009 skrev 2009-06-10 22:27:07 följande:
    hej på er!hoppar gärna in i denna tråd. har haft två missfall det senaste året och nu misstänker jag att ett tredje är på väg. är nu i v.7 (tror jag) och ikväll fick jag en blödning.det är ju typiskt. känns ju som att allt hopp är ute nu. någon som vet var man kan vända sig för att få ett snabbt vul i sthlm? MVC säger bara att jag ska avvakta några veckor, men det orkar jag inte.mina tidigare missfall har jag fått tjata när jag haft blöningar för att få göra vulkk på sös.
    Välkommen till tråden!

Antingen kan du åka in akut och säga att du har ont,även om du inte har det. Man måste överdriva idag för att ens få hjälp eller kan man boka privat,mamma mia kliniken kan man göra privat VUL/UL på.
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Angelica: Då håller jag tummarna för dig imorgon. Hoppas allt ser bra ut

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    Amatory skrev 2009-06-12 10:31:00 följande:
    HejKommer in och joinar er om det är okej..Vi har haft ett Mf och ett Ma inom loppet av ett år.. Blev gravid i maj förra året men fick ett tidigt MF redan i v.6. När kroppen sedan återgick till sitt normala blev jag gravid igen i slutet av september.. Denna gång fick jag ett konstaterat MA i slutet av november.. tror jag var i v 10.. Gjorde en medicinsk abort men denna fungerade inte vilket resulterade i en akut skrapning och infektion på detta. Började försöka igen i mars då kroppen kommit tillbaka i det normala igen.. Men efter infektionen och skrapningen så är jag rädd att någonting förstörts.. Att jag inte ska kunna bli gravid igen. Har även en rädsla för att bli gravid igen för risken på ytterligare ett Mf eller ma då vi ska starta en utredning enl KK. Jag blev erbjuden (vid skrapningen) att komma in på ett VUL i v7 nästa gång jag blev gravid för att se om någonting syns. Blir det ett till MF ska vi komma in för att göra en utredning.Nu satsar vi ändå på barn och jag äter folsyra och ska börja med RR och bidrottninggele. Vet inte om jag tror på att det skullle hjälpa men det skadar inte att testa.. =)
    Beklagar dina mf. Jag känner igen det där med rädslan,jag är med livrädd för att bli gravid igen för jag vill inte genomgå ett missfall till. Men kanske ändå skönt att få komma in i vecka 7 nästa gång? vi blev erbjudna i vecka 6 och 9 nästa gång så dom kan följa mig från början och det verkar väl rätt vettigt kan jag tycka. Bidrottninggele ska jag med börja med snart,vi väntar lite då jag ska operera bort gallblåsan.
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    Angelica 2009 skrev 2009-06-12 15:18:19 följande:
    hej på er!en liten uppdatering. var hos gyn idag och de såg bara en hinnsäck på 7mm. läkaren sa att det är normalt om man är i v.5. så antingen är jag inte så långt gången som jag trodde eller så är det ett mf på gång. ska dit igen å torsdag. om hinnsäcken då är ca 14 mm så är det en normal graviditet.så himla jobbigt att vänta ytterligare!trodde verkligen att jag skulle få ett besked idag. men enligt min mens borde jag vara i v.7-8 så det känns ju inte så hoppfullt.kan bara hoppas på att min äglossning var sen förra månaden så att det stämmer.
    Vad tråkigt att du inte blev klokare av läkarbesöket idag. Får hoppas du hade äl senare än du trodde och att allt ser normalt ut om en vecka.
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    Angelica 2009 skrev 2009-06-12 15:28:50 följande:
    ja, det får vi verkligen hoppas! hur går det för dig då?
    Jag fick min mens för 2 dagar sen och den är snart slut,fast vi försöker inte just nu då jag ska operera bort gallblåsan först
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Bidrottningsgele/Royal jelly äter man från mensen första dag tills äl. Det hjälper till har jag både läst och hört. Jag testa en mån för ett tag sen och min äl blev mkt starkare,gjorde nästan ont vid äl

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    imagine skrev 2009-06-13 09:26:07 följande:
    Hej alla underbara människor i detta forum!Hoppas jag får joina er. Har haft 5 missfall. De tre första var tidiga, 7, 8 och 12 veckan. Min 4:e graviditet blev ett litet änglabarn i vecka 23, Emanuel och min 5:e graviditet slutade i tisdags i vecka 17. Det blev också en liten pojke, välskapt och jag kallar honom Samuel för det betyder Gud hör bön. Kanske han kommer höra vår bön om ett jordebarn någon dag.Är just nu mitt i sorg och förtvivlan och ser inget hopp. Läkaren kan inte ge några besked om hur vi ska gå vidare och vi har en ny träff först i juli för att se hur allt ser ut då. Är bara några veckor dit men känns som en evighet.Läser om er och "hör" er positiva anda trots att det är så svårt och det ger mig tröst och styrka. Tack att det finns såna här forum!
    Beklagar verkligen dina mf och så sent med,det är ju inte klokt. Vilka fina namn du gett dom. Sörj och gråt så länge du behöver.
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82
    JAG är BÄST skrev 2009-06-13 11:20:40 följande:
    Får man vara nyfiken?Är ni alls utredda?Varför är ni inte medlemmaar i SIS=Skandinavisk Immunologi Supporter grupp??Dom har kontakter med läkare utomlands där dom kommit bra mycket längre med forskning ang MF å immunologiska orsaker till missfallen hos kvinnan.
    Jag är utredd i allafall eller man kan väl knappast kalla det utredning,jag blev jätte besviken för jag trodde dom skulle ta sperma prov på killen men dom tog bara ett blodprov på han och 9 på mig och kolla äggstockar osv,inga fel där,nehej men nåt jävla fel tror jag det är i allafall.

Har dom ngn hemsida?
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

aha så man googlar på det och hittar deras mail adress?

Är 2010 vårt år
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3