• JAG är BÄST

    Vad gör/gjorde ni under tiden?

    Ja, hur får man tiden att gå under väntandet???

    Jag är urled nu,,,,,,,väntan känns bara sååååå låååååååång. Å inte händer det heller något i kön i Polen.

    Vill heller inte börja att inreda barnrummet förrän vi har en bild på barnet så man kan göra det mer personligt.
    Törs ju heller inte införskaffa några saker, så handla är inget alternativ för att få tiden att gå här hemma.

    Så vad gjorde ni för att ha tankarna på annat under väntan?

  • Svar på tråden Vad gör/gjorde ni under tiden?
  • Namaste72





    Kollar på sånt här och drömmer (och gråter glädjetårar)


    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Ethi

    *torkar tårarna* Åh, vilken fin film Hanya! Ja, det där är vad jag ägnade mig åt jag med - och förresten ofta tittar på fortfarande Adoptionsfilmer på youtube, det finns hur många som helst!

    Annars rustade vi huset, det tog bort en hel del av väntan... Och försmäktade.

  • Marie IE B

    Renoverar och fixar hemma
    Sköter om trädgården
    Läser tidningar & böcker
    Surfar diverse forum, bloggar och facebook
    Unnar oss sovmornar
    Äter gott och tar ett glas vin till vare sig det är måndag eller lördag om vi känner för det
    Träffar vänner och deras barn
    Jobbar, jobbar och jobbar
    Klistrar in foton och gör så'nt man inte lär hinna se'n
    Inreder barnrum och gör traderafynd

  • Kluran

    Hanya: Oj, vilken härlig film! Tårarna rinner.... så fint!

    Jag är bäst: ja, vad gör man för att väntan ska gå lite lättare.... Vet inte om jag har något bra svar egentligen, men vi fixar och donar i huset och i trädgården. Såna där projekt som iallafall jag tänker att jag/vi inte kommer hinna sen när vi (förhoppningsvis, om allt går som det ska) är hemma med barn. Typ måla om både inne och ute, gräva nya rabatter osv.

    Hur länge har ni haft era papper i Polen nu? Har ni någon aning om ungefär hur lång tid det kan ta för er? Håller tummarna för att ni inte behöver vänta alltför länge till!

    Kramar/ Kluran

  • emilia77

    Hej! Vi har haft våra handlingar i Polen i knappt en månad nu,så det kommer nog dröja minst ett år till,men det finns ju hopp med tanke på att det är ca 1 familj varje månad som fått barnbesked eller åkt för att hämta sitt barn!

    Hur länge har ni väntat?

    Jag har ju fortfarande papperssamlandet i färskt minne och tycker det är fantastiskt att det äntligen är klart!Tog nästan 3 månader!(och tiden gick hur snabbt som helst)
    Jag försöker under tiden umgås mycket med vänner och vi är i stort sett uppbokade varje helg fram till slutet av juli vilket innebär att vi då avverkat 3 hela månader av väntan,så mitt råd är att vara "översocial"!

    Jag ska gå en kvällskurs en kväll i veckan i höst och kommer söka till universitetet för att läsa polska på distans till våren-2010.
    Det kommer bli en lång väntan,men jag känner mig mer nöjd med livet nu än innan vi skickade papper,vi vet ju att det en dag blir VÅR tur!
    Ytterligare ett tips är att ha ett "projekt" varje månad att avverka,vad jag fick information om så är det max 24 månaders väntan i Polen.Lycka till!

  • MammaBarnFamilj

    Men jag är inte i tillstånd att titta på sånt här Tårarna rullar.


    Namaste72 skrev 2009-05-24 17:41:19 följande:


    på sånt här och drömmer (och gråter glädjetårar)
  • mammamys06

    Var sjuk och genomgick operationer x flera, flyttade, inredde barnrum och handlade till barnet. Reste och umgicks mycket med vänner.


    Snart tvåbarnsmamma!!!!!
  • Vimsa2

    Jobbade
    Pluggade 3 år på högskola (trodde inte att jag skulle hinna klart, men det gjorde jag eftersom vi valt Kina som land..)
    Reste och gjorde saker med våra stora barn som vi kanske inte kan göra på ett tag efter hemkomsten med lillan.
    Men mest av allt; läääängtade och vääääntade

  • MammaBarnFamilj

    Började plita på en bok om mina tankar gällande familjebildning. Kanske blir en färdig bok till slut

Svar på tråden Vad gör/gjorde ni under tiden?