• tinee

pergotjejerna igen

Hej tjejer här är fortsättningstråd till oss igen då den gammla snart inte går att skriva i=)
    Hur är de med er och era magar, här är de fint, fortfarande en hel del foglossningar men men sånt är livet nu har jag ju äntligen fått min tid hos sjukgymnast,
    va har ni gjort över helgen?

föresten förra trådarna
    kan man juh länka här med

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m38932945.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m42045356.html

• Svar på tråden pergotjejerna igen
  • tinee

Hej förlåt jag inte skrivit något haft fullt upp hela veckan... varför får ni båda nu igen antingen tidigt igångsättningen eller snitt har jag missat något...
    Har ni sökt havandeskapspenning ännu?
    kram

• tinee

Hej... oh va skoj med Ul... vill dit igen,.... har ni växt nånting då... jag börjar blir rätt så rund.. folk som inte känner mig frågar nu om jag är gravid och de är juh kul... sen kanske jag är sån me nu att jag klär mig gärna i lite tajtare tröjor för att framhäva min mage hehehe...
    vill liksom inte dölja den juh=)
    Va hade du för bf lillalivet

• tinee

Jag har samma bf min uträkning stämde juh på pricken så enligt Fl uträkning är de BF 21 Okt de räknar juh att man har bf på dag 39+5
    sen min BM räknar att man har BF på dag 40+0 så då säger hon 22 oktober
    så jag säger båda hehee..
    ja känner allt sparkar nu... mer tydligare men sambon har inte känt något än..
    alla vi bodde la rätt nära varann eller...
    jag tänkte sen när vi fått våra små hjärtan kanske vi kan se till att ordna en träff tilssammans de hade ju vart gör skoj... hehe här har ni en som framtidsplanerar hehee..

så vi har alltså BF lista på oss tre då
    lillalivet 17 oktober
    tinee 21-22 oktober
    sjöstedt 31 oktober

• tinee

Vargön de är en förort till en stad som heter Vänersborg de kanske inte heller gör dig klokare men grannstad till Uddevalla och trollhättan

ligger längst ner på sveriges största sjö Vänern.... Så vid vattnet med andra ord hehee... fast vårat hus har juh ingen utsikt så men ah hehehe...
    sen kan man la säga typ 8-10 mil norr om gbg kanske
    sååå vi har juh inte alla så långt ifrån varandra med andra ord så sen när småttingarna kommit så ska de väl inte vara helt omöjligt med en liten träff kanske....

Vet ni va måste bara säga de medans jag sitter och skriver här nu så sparkar min bebis för fullt, har blivit mkt starkare bara under senare av denna veckan...
    så underbart....

känner ni tydligt?

föresten äntligen fått tid till sjukgymnasten i nästa vecka ah va fan va de för dag nu då hahhaaa
    fan nu är jag värre än vanligt med mitt minne... brukar i vanliga fall ha dåligt närminne... men nu ännu värre hahha hade samma när jag gick med william var hemskt glömde allt... hahhaa

• tinee

HEj tjejer!
    Idag har jag äntligen vart hos sjukgymnasten fick lite råd hur jag skulle öva och lite papper och så sen fick jag ett bälte... mysko tyckte jag behöver man inte batala för de?
    aja jag vart nöjd och tog i mot de=)=)
    Inatt så kände min sambo bebis sparka för första gången... han la handen på magen när han trodde jag sov och låg där länge och kände så sparka de till då hoppa hela han till och la dit båda händerna och låg där länge och kände hur de sparka jag sa inget lådsades sova.... sambon är lite matchooo han liksom ajaa vadå säger han på dagtid liksom kom till mig när de sparkar ordentligt liksom... hehehee
    va hade ni för namn på era i magen än då kommit fram till något ännu....
    vi har änna 3 pojknamn och 1 tjejnamn som vi fastnat för va tycker ni

killnamnen är
    Hampus
    Razmus
    Elliot

tjejnamn
    Ebba

tycker ni de är något av killnamnen som passar bättre ihopa med WIlliam som våran son heter =)
    kram

• tinee

Hej tjejer idag har jag vart och lyssnat på bebis... William var med oxå hihi mysigt... hur mår ni då?
    kram

• tinee

Ja helgen har vart bra men ensamt jag har jobbat natt hela helgen så William har varit bortlånad till Min pappa på kusten hela helgen, så länge har vi aldrig vart ifrån varann...men nu kom han hem igen och gud va vi kramades hehee
    min foglossning blir nästan värre av foglossningsbältet tycker inte de hjälper faktiskt så mkt...

asså du tycker de går snabbare denna gång Sjöstedt hehe de gör inte jag tycker de går mega långsamt fram tills nu de senaste veckorna har pinnat på rätt bra men innan var de som tiden stog stilla...
    men är la lite me eftersom sist var jag juh inte gravid så länge heller hehhee..
    har du några namn lillalivet?

krma martine

• tinee

Hej har inte skrivit på länge vart på Kusten och jobbat m.m
    I Onsdags fick jag åka in hade så fruktansvärt ont, mildare än värkar men ändå gör ont...
    åkte in och de titta på bebis allt var bra där sen skulle de mäta om de var värkar m.m ctg kurva tog de och jag hade några där fast inte jättestora enligt kurvan men ont gjorde de... sen kolla de om jag var öppen eller nått men icke... så jag blev skickad hem igen att vila och om de fortsatte skulle jag höra av mig.....
    de var faktiskt riktigt otäckt... jag hade aldrig förvärkar med William därför jag blev så rädd änna när de kom,.... men de lugna sig sen över natten... sen har jag vart på kusten nu i helgen med min syster och hennes dotter... trevligt... ska lägga upp lite bilder här nån dag... men de är juh så fint väder så man vill juh inte sitta här inne=)=)
    vart fixa du vagn denna gång lillalivet?
    jag letar ännu
    ehhehe
    kram martine

• tinee

hej tjejer hur är det med er och era magar... veckorna pinnar på... här är de bra foglossningen är hanterlig, just nu sitter jag i barnvagns jungeln...
    nån som har nån bra sida med begangnade barnvagnar på?
    är inte noga med att de måste vara nytt...
    har ni köpt barnvagn och så än...
    Har ni gjort i ordning barnrummet än... eller hur kommer ni ha de kommer de få eget rum nykommlingen eller ska h*n dela rum me syskonet?
    vi ska ha eget rum men har inte gjort i ordning de än...
    har faktiskt ärligt talat inte köpt något till kommande bebis ännu... har ni?
    kram

• tinee

oh så ni väntar en tjej va skoj lillalivet. ska du kolla upp sjöstedt?
    ja nu är vi inne i trimester 3 weiiiiii...
    Vart på semester denna veckan så gött...
    men de börjar bli tungt nu... Hur mkt har ni gått upp?
    nu måste jag rusa igen

• tinee
    Sjöstedt skrev 2009-07-27 21:18:50 följande:
    Hej.. Idag va jag hos bm.. allt okej.. hade gått upp 3 kg sen sist =( så totalt har jag gått upp 2,6 nu.. Hade ett stort sf-mått.. 30 låg det på.. 148 hjärtljuden.. blir mer säker på att det e en flicka till... Tungt o jobbigt att gå nu.. otroligt att man ska orka i 3 månader till =) men det gör man ju=)
    va är normalt då? kommer inte ihåg de... vilken vecka var du i?

Jag ska till bm nu här klockan 14 idag....
    fråga henne då... jag tror dessvärre jag gått upp alldeles för mkt nu de sista... känns så och ser ut så på vågen hemma... vissa dagar säger den att jag väger 88 kilo vägde 82 när jag börja huha vill inte får hoppas hennes våg säger bättre=)=)
  • tinee

hej! ja va där idag och mitt sf var 28 så normalt med andra ord ja va mindre med william då hade jag tydligen bara 26 i samma vecka vi jämnförde hehee... och så 115/70 i BT och 158 denna gånger i hjärtslag så höjt sig lite... så pekar åt flicka här men man ska juh inte lite på de=) sen vägde jag 86 kilo huha får tänka mig för med godiset ysch vill inte gå upp så mkt bebis får äta på mig mer tycker jag=)
    sen har jag anmält mig till vattengympan nu med=)
    ska bli skoj att träffa lite andra gravida... fast den börja inte förens så sent som 1 september så ett tag kvar=)

• tinee

jasså ulared jag har tänkt att ta de nästa månad jag... får se hur pigg jag äh hehehe... tror de finns rullstolar att låna där i värsta fall hehehe.... men har ni två tjejer sen innan va?
    jag har ju pojke nu William....
    bärde william på ett helt annat sätt me känner ja känner verkligen att detta barn är mer runt om... william var rakfram och ner liksom...
    ah fast de är ju ändå 2 månader innan typ vattengympan startar... kommer juh ha typ 8 veckor kvar eller nått ju när de drar igång=)
    ska vara bra mot foglossning oxå har ja hört=)
    har ni bra tips mot halbränna tro har så frunkansvärd halsbränna så jag tror jag avlider...
    hemskt får nästan annöd ibland asså.

• tinee

va kommer de sig att du fått tillväxt ul sjöstedt?
    va jobbigt att inte ens klara gå ut... lider med dig lillalivet=/
    själv får jag jobba hela gravititeten så länge jag orkar då havandeskapspenningen inte gick... får hoppas jag klarar de så länge som möjligt..
    lillalivet när ska du sluta jobba?
    kram tine

• tinee
    Dieselmom skrev 2009-08-03 20:28:19 följande:
    Hej tjejer! Har precis fått mina första pergotabletter utskrivna... Har 1 son på 2 och ett halv år som vi inte lyckas få syskon till 2 ma och ett mf detta året har vi redan hunnit med. Hur många kurer tog det för er innan ni blev gravida? Är det någon som väntar fler än 1 efter kuren? Hur mådde ni under kuren? Sorry för alla frågorna men vill så himla gärna ha en liten till och börjar bli rädd att det kanske aldrig blir vår tur igen
    hej!
    jag har varken mens eller äl på egenhand så jag åt först primolut och sedan pergo i ca 1 års tid, så vi hade praktiskt taget gett upp hoppet där när vi väl blev gravida....
    kämpa på en dag är de eran tur....
    Jag mådde relativt bra de enda var la lite humörsvängningar, och sen gick jag upp en massa i vikt men inte så konstigt då jag gick på 3 dubbel dos i slutet där hehehe
    lycka till
  • tinee

jasså såpass stor hehe...födde du tezz vaginalt? ne du födde me snitt va?
    minns ej såligt minne=)
    jag jobbar som habliteringsassistent på olika boende för utvecklingstörda vuxna eller dagligaverksamheter(deras jobb)
    är även lite på psykkliniken går runt på timmar på olika avdelningar på sjukhuset, just nu har jag natt vik fram tills den 22 augusti på ett boende. sen går de ut så går jag tillbaka på timmar, dp anses de att jag kan flyttas till enklare ställe... så dåligt tycker jag då vem fan vill skola in mig på nya ställen då jag ska gå hem snart liksom....men men får hoppas jag håller mig frisk och att jag orkar så länge som möjligt..

• tinee

hej var hos bm igår 152 hjärtslag och 30 vart måttet.... 110/70 i tryck hon kolla bara sockret idag och hahah där gick de inte dölja att jag tatt ett glas oboy strax innan jag åkte till henne hehhee... hade ganska högt 7,1 hehehe ops=)=)
    hon kolla inte gärnet men aja... sne fick ja me mig rör hem för ska skicka in en odling till nu igen då för urinvägsinfektion, då jag hade njurbäckeninflamation sist med william i magen...
    nån mer som är så trött nu för tiden jag orkar inget skulle kunna sova hela dygnet... får verkligen vila efter varje moment.... ställa i diskmaskin, vila, plocka i tvätten lite, vila, laga mat, vila, plocka i alla rum små saker som sprids, vila hahhahaa känner mig som värdens lataste men jag orkar helt enkelt nte och de stör mig för jag vet att så mkt behövs göra men ändå måste jag vila liksom hehehe...
    har ni tatt fram spjälsäng och så och gjort i ordning än?
    vi har inte gjort de än då vi ska få undan datorerna och så till ett annat rum som vi renoverar just nu och de blir juh aldrig färdigt==( men snart så kanske max 2 veckor kvar hehehe

Svar på tråden pergotjejerna igen