• tinee

pergotjejerna igen

Hej tjejer här är fortsättningstråd till oss igen då den gammla snart inte går att skriva i=)
    Hur är de med er och era magar, här är de fint, fortfarande en hel del foglossningar men men sånt är livet nu har jag ju äntligen fått min tid hos sjukgymnast,
    va har ni gjort över helgen?

föresten förra trådarna
    kan man juh länka här med

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m38932945.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m42045356.html

• Svar på tråden pergotjejerna igen
  • livetlilla

Hejsan hoppsan! Nu är vi här (ja, för man är ju faktiskt aldrig ensam nu för tiden )!

Ja gud ja, foglossningen lever som vanligt, men jag har ju sagt att jag inte ska gnälla mer om den så...

Helgen var bra, var ute och grillade i svärföräldrarnas sommarstuga i lördags, tittade på en lägenhet igår som vi ev ska byta vår mot, om de skulle vilja ha vår, det vet vi inte än...inte hela världen om vi inte flyttar alls heller, men det hade varit skönt! Liten har blivit förkyld här dock så idag tar vi det lugnt.

Vad tror ni förresten nu när vi nästan är halvvägs - är det en liten kille eller tjej ni väntar på?

• Sjöstedt

Hje hopp..
    Här lever foglossningen oxå.. men ingen mening att gnälla jag heller..

Jag tror att jag får en flicka till även om jag INTE alls mår som sist..

Gubben tror att det e en pojk och min mamma tror med att det e en pojke, Mamma gissade rätt sist o även på min syster..
    Men det får vi se i oktober när liten kommer.. Spelar absolut ingen roll vilket, hade varit jätte kul med en pojke men blir lika glad vilket =)

• livetlilla

Ja men visst är det så att man blir precis lika lycklig oavsett om det är en flicka eller pojke!men det är roligt att gissa:) Och så står ju tårtan på spel här hos oss, antar att den kommer bakas efter könsul i mitten på juli..jag har sagt kille och han tjej..

Nu har jag bara ca 4 månader kvar innan bebisen anländer! Fick veta av min bm igår att jag garanterat kommer att få ett snitt (SÅ SKÖNT!!!!!) och med största sannolikhet något tidigare än vad man brukar göra det, så efter v 37+0 kanske? Läkaren på bmmottagningen har skrivit i remissen att det önskas efter v 36 men det tror jag inte sectiogruppen går med på...

• Sjöstedt

Lillalivet: Får man fråga varför du bebiljasts snitt ?
    Själv vet jag inte om det blir snitt eller tidig igångsättning..
    Okej få se vem a er som har rätt då=)

Idag blev jag sjukskriven 25 % för foglossningen... Dom tyckte att jag skulle gå ner i tjänst istället för sjukskriva mig.. Men varför ska jag förlora dom pengarna om sjukskrivningen blir beviljad?

• tinee

Hej förlåt jag inte skrivit något haft fullt upp hela veckan... varför får ni båda nu igen antingen tidigt igångsättningen eller snitt har jag missat något...
    Har ni sökt havandeskapspenning ännu?
    kram

• livetlilla

God morgon!

Vad skönt att du blev sjukskriven!måste kännas skönt att jobba lite men inte lika mycket kan jag tänka mig?
    Jag är föräldraledig hela vägen runt, med storingen (??!!) till september och sedan med liten (och stor hemma med oss).

Blev beviljad snitt redan förra graviditeten pga förlossningsrädsla, skulle snittats v 38+1, men han valde att födas ytterligare två veckor tidigare än så och väldigt fort så det blev aldrig snitt ändå (de hann inte), och nej tyvärr var det inte en positiv upplevelse - snarare var det ännu värre än jag någonsin kunnat föreställa mig (kan med att skriva detta här eftersom ni båda har egna erfarenheter och inte skräms upp så lätt eller alls förhoppningsvis). Blev eg beviljad av läkaren (som var med en kort stund under förra förl) redan för drygt ett år sedan (alltså långt innan jag blev gravid igen) ett snitt vid en ny graviditet, men ville ändå få det bekräftat nu när det är aktuellt igen att det fortfarande gäller att de säger ja till snitt.

Långt blev det här...men det var för att göra en ännu längre historia lite kortare:)

Hoppas ni får en jättebra helg!

• Sjöstedt

Jag har inte sökt hp ännu? vet inte när man ska söka, tänkte vänta tills efter ul iaf=)

Ja det e skönt att jobba 75 istället.. orka vara människa lite med..

Igånsättning eller snitt för min del e ju för att min tjej vägde över 5kg, och fikc diverse skador.. vill inte gå igenom det igen..ont o så efteråt med ju..
    vädlifgt kort men ni förstår iaf..

Trevlig helg på er alla..

• Sjöstedt

Ul idag, gick bra =) Blev flyttat till 31 okt...
    Livlig liten krabat.. Ska lägga ut bilderna så småningom =)

• tinee

Hej... oh va skoj med Ul... vill dit igen,.... har ni växt nånting då... jag börjar blir rätt så rund.. folk som inte känner mig frågar nu om jag är gravid och de är juh kul... sen kanske jag är sån me nu att jag klär mig gärna i lite tajtare tröjor för att framhäva min mage hehehe...
    vill liksom inte dölja den juh=)
    Va hade du för bf lillalivet

Svar på tråden pergotjejerna igen