• livetlilla

pergotjejerna igen

Hejsan hoppsan! Nu är vi här (ja, för man är ju faktiskt aldrig ensam nu för tiden )!

Ja gud ja, foglossningen lever som vanligt, men jag har ju sagt att jag inte ska gnälla mer om den så...

Helgen var bra, var ute och grillade i svärföräldrarnas sommarstuga i lördags, tittade på en lägenhet igår som vi ev ska byta vår mot, om de skulle vilja ha vår, det vet vi inte än...inte hela världen om vi inte flyttar alls heller, men det hade varit skönt! Liten har blivit förkyld här dock så idag tar vi det lugnt.

Vad tror ni förresten nu när vi nästan är halvvägs - är det en liten kille eller tjej ni väntar på?

• livetlilla

Ja men visst är det så att man blir precis lika lycklig oavsett om det är en flicka eller pojke!men det är roligt att gissa:) Och så står ju tårtan på spel här hos oss, antar att den kommer bakas efter könsul i mitten på juli..jag har sagt kille och han tjej..

Nu har jag bara ca 4 månader kvar innan bebisen anländer! Fick veta av min bm igår att jag garanterat kommer att få ett snitt (SÅ SKÖNT!!!!!) och med största sannolikhet något tidigare än vad man brukar göra det, så efter v 37+0 kanske? Läkaren på bmmottagningen har skrivit i remissen att det önskas efter v 36 men det tror jag inte sectiogruppen går med på...

• livetlilla

God morgon!

Vad skönt att du blev sjukskriven!måste kännas skönt att jobba lite men inte lika mycket kan jag tänka mig?
    Jag är föräldraledig hela vägen runt, med storingen (??!!) till september och sedan med liten (och stor hemma med oss).

Blev beviljad snitt redan förra graviditeten pga förlossningsrädsla, skulle snittats v 38+1, men han valde att födas ytterligare två veckor tidigare än så och väldigt fort så det blev aldrig snitt ändå (de hann inte), och nej tyvärr var det inte en positiv upplevelse - snarare var det ännu värre än jag någonsin kunnat föreställa mig (kan med att skriva detta här eftersom ni båda har egna erfarenheter och inte skräms upp så lätt eller alls förhoppningsvis). Blev eg beviljad av läkaren (som var med en kort stund under förra förl) redan för drygt ett år sedan (alltså långt innan jag blev gravid igen) ett snitt vid en ny graviditet, men ville ändå få det bekräftat nu när det är aktuellt igen att det fortfarande gäller att de säger ja till snitt.

Långt blev det här...men det var för att göra en ännu längre historia lite kortare:)

Hoppas ni får en jättebra helg!

• livetlilla

Skrev precis ett inlägg som inte gick att posta, får skriva om och göra ett nytt försök

Vad roligt att ul gick bra! Skoj att det var lite fart på bebisen också Då skiljer det exakt två veckormellan våra bf (17 har jag). Tinee - glömt vad du sa att ditt nya bf var...?

Har både tydlig gravidmage och blivande tvåbarnspappan har känt sparkar vid tre tillfällen (första gången förra v (v 20)):)

Hur mår ni såhär halvvägs då?

• livetlilla

Tycker fortfarande att det är helt otroligt och väldigt roligt att vi alla tre lyckades plussa (trots att alla var säkra på misslyckande) under loppet av två veckor

Är det vargön, växjö och göteborg vi hör hemma? Minns inte riktigt...har inte superbra koll på hur långt bort det ligger ändå isåfall... Hade varit kul att träffas på riktigt:)

Nu var det länge sedan jag gnällde så nu känns det ok att gnälla lite igen - aj!det gör ont i min fog

• livetlilla

God morgon!
    Vad skönt att bältet hjälper! Har du varit iväg än tinee? Jag vilade alldeles för lite förra veckan och har fått sota för det denna veckan, stel som en pinne i fogarna och mer ont än tidigare..dumt att tro att man kan göra mer än man eg vet att man kan..

Men om ni båda har 8-16 mil till göteborg så behöver ju inte jag åka någonstans?? Har inget körkort heller...

Sparkarna blir absolut hårdare för varje vecka, har även upptäckt att bebisen antingen älskar eller avskyr att jag badar - blir ett väldigt liv i magen när jag tar mig ett bad

• livetlilla

Vad bra att du fick lite hjälp av sjukg!mitt bälte fick jag låna till tre månader efter bf, men fick det inte som mitt eget utan det är låne..

Mysigt att även pappan känt sparkar nu Här är det full rulle dagligen nu, mest på kvällarna men även på morgonen och varje gång jag badar

Mår bra, ni? Två veckor kvar tills jag ska på nästa besök, v 25 då, tiden bara flyger iväg! Hur uppfattar ni tiden denna graviditeten?går det snabbare eller långsammare för er?

• livetlilla

god eftermiddag!
    har ni haft en bra helg?

min foglossning har blivit värre så igår fick jag stå över minigolf-spelandet som resten av familjen var iväg på:( men det är fullt med liv i magen dagligen vilket är jättehärligt!

ni har fina namnförslag båda två

• livetlilla

Hehe, nej det är klart att om man inte vet om att man är gravid de första (var det 19??) veckorna så går ju en graviditet rätt fort

Ja vi har lite namnförslag, men väljer att inte skriva några namn alls här på fl, känner att jag vill ha en privat-gräns någonstans så inga namn och inga bilder på oss:)

• livetlilla

Sjöstedt: Men fy vad jobbigt att illamåendet inte ger upp Det är inte alltid jätteroligt att vara gravid, jag längtar mest efter bebisen den här gången, hade gärna kunnat skippa ett par grav-månader.. Skönt att bältet hjälperdig en del iallafall!

Sammandragningar började jag få i v 14 denna gången tror jag, eller om det var 13? Har haft mellan 5-15 per dag sedan dess, oftast runt 10, men en del dagar lugnare (alltså bara ca 5) och en del dagar värre (upp emot 15). Jätteobehagligt! Får också höra att det är normalt, men blev även tillsagd att om det blir värre så ska jag ringa/gå till antenatalmottagningen (gravidmottagningen på östra) och kolla upp dem med ctg och vul...hoppas på att slippa det..

Svar på tråden pergotjejerna igen