• Anonym (NEJ)

Besviken efter födelsedag - larvig? (långt)

Förstår precis vad du menar!!!

Vågen blir symbolisk för allt du kämpat för att nå fram med, du har inte nått fram. Jag blir rent ut sagt förbannad om jag får ett hushållsredskap av någon överhuvudtaget. En jul fick jag av svärföräldrarna presentkort på DUKA och mannen till att köpa kläder till sigsjälv (herraffär) och till dataspel (vi har barn...). Jag höll på att explodera men maken fattade inget förrän efter en lång diskussion när vi väl var hemma. Och det handlar INTE om att man är otacksam utan det är rent kränkade att dela upp gåvor på det sättet UTAN att fatta vad man gör! Jag gör klart för min omgivning att det går utmärkt att ge mannen en ny elvisp också (svärmor kvittrade förtjust över att ha kommit på vad hon skulle ge mig en annan jul då hon kämpade med vår gamla elvisp). Mamma gav mig en hushållsassistent när jag fyllde 25 år och bad om ursäkt samtidigt som jag öppnade paketet, eftersom hon känner till mina starka åsikter om detta. Det skulle aldrig falla henne in att ge min man detsamma eller ens min bror då han fyllde 25! Kan tillägga att jag INTE tycker det är roligt att laga mat, aldrig bakar och är definitivt för lat för att ta fram en assistent.

Det är de små skillnaderna som visar hur vi gör skillnad mellan män och kvinnor. Det är det lilla som provocerar denna ilska och som gör en rent ledsen när det blir tydligt som via en våg på en födelsedag.

KRAM

• Anonym (NEJ)

Bra att ni lämnade tillbaka vågen. Tror det hade blivit svårt att använda den ;0)!

• Anonym (NEJ)
    Anonym skrev 2009-05-25 14:26:46 följande:
    Anonym (NEJ) skrev 2009-05-25 14:16:13 följande:
    Vi tänker ungefär lika. Fast du går steget längre än jag Jag tycker det är helt OK med saker till hemmet från alla utom just min sambo - eftersom då halva presenten är till honom själv.Det är delvis OK på ojämna födelsedagar. Jag väntar mig inte heller att mina svärföräldrar ska ha koll på vad jag tänker om könsroller - men jag tycker nog att min sambo ska veta hur jag tänker...
    Jag önskar att jag inte blev så upprörd över ett presentkort på DUKA (förstår att det är orimligt) men jag känner mig ungerfär lika viktig som en hushållsrobot när jag får det. För det handlar ju inte om vad jag uppskattar eller vad som berikar mitt liv. Hade vi däremot fått presentkortet eller assistenten TILLSAMMANS hade det varit helt OK!
  • Anonym (NEJ)

Ni måste läsa TS alla inlägg!

Det handlar INTE om hur dyr presenten var! TS hade hellre fått "bara" en middag eller enbart en sovmorgon och varit glad för den omtanken. Att få en hushållsvåg eller liknande köksverktyg är som att ge hö till en arbetshäst och helt OPERSONLIGT.

Hade gärna fått kosta gratis bara det hade varit valt utifrån hennes person. Så sluta klaga på girighet och höga förväntingar!

• Anonym (NEJ)
    Anonym skrev 2009-05-26 18:48:16 följande:
    Men det fanns ju en omtanke, killen trodde ju att hon tyckte så mycket om att baka, och att hon skulle bli glad.
    Kanske "omtanken" förstärkte känslan av att vara osedd och inte hörd, då så faktiskt inte var fallet.
Svar på tråden Besviken efter födelsedag - larvig? (långt)