Besviken efter födelsedag - larvig? (långt)
Förstår precis vad du menar!!!
Vågen blir symbolisk för allt du kämpat för att nå fram med, du har inte nått fram. Jag blir rent ut sagt förbannad om jag får ett hushållsredskap av någon överhuvudtaget. En jul fick jag av svärföräldrarna presentkort på DUKA och mannen till att köpa kläder till sigsjälv (herraffär) och till dataspel (vi har barn...). Jag höll på att explodera men maken fattade inget förrän efter en lång diskussion när vi väl var hemma. Och det handlar INTE om att man är otacksam utan det är rent kränkade att dela upp gåvor på det sättet UTAN att fatta vad man gör! Jag gör klart för min omgivning att det går utmärkt att ge mannen en ny elvisp också (svärmor kvittrade förtjust över att ha kommit på vad hon skulle ge mig en annan jul då hon kämpade med vår gamla elvisp). Mamma gav mig en hushållsassistent när jag fyllde 25 år och bad om ursäkt samtidigt som jag öppnade paketet, eftersom hon känner till mina starka åsikter om detta. Det skulle aldrig falla henne in att ge min man detsamma eller ens min bror då han fyllde 25! Kan tillägga att jag INTE tycker det är roligt att laga mat, aldrig bakar och är definitivt för lat för att ta fram en assistent.
Det är de små skillnaderna som visar hur vi gör skillnad mellan män och kvinnor. Det är det lilla som provocerar denna ilska och som gör en rent ledsen när det blir tydligt som via en våg på en födelsedag.
KRAM