• Thaleya

Besviken efter födelsedag - larvig? (långt)

Jag skäms så mycket jag var nästan pank när min sambo skulle fylla år några månader sedan och nu har min anställning tagit slut så jag kommer absolut inte kunna fira honom ännu. Jag gjorde en gigantisk tårta och uppvaktade honom på annat vis och han var medveten om att jag inte hade några pengar och att jag ville köpa en present. Men han sa att det inte gjorde något och att han inte ville ha någon på sin födelsedag utan att vi skulle köpa en senare tillsammans. Och nu har tiden gått och jag har bara haft mindre och mindre pengar varje månad, jag skäms så mycket. När jag väl har pengar ska jag använda dem och ordna en riktigt fin kväll för honom, och jag vet vad jag ska köpa redan.

Sen mår jag extra dåligt då han inte uppvaktas av någon annan än mig och inte har gjort det under de åren jag känt honom. Jag brukar iaf få nått litet när jag fyller år. Och på julaftnarna så får jag hur mycket som helst och min sambo får nästan inget av hans föräldrar, så då slutar det med att jag ger honom hur mycket som helst så att han inte ska sitta och skämmas :(

• Thaleya

För övrigt så glömde min sambo min födelsedag en gång och planerade att vara med grabbarna den dagen istället. Sen kom han på det efter halva dagen tok köpte en present och bad om ursäkt och tillbringade kvällen med mig istället. Visst blev jag ledsen, men inte för avsaknaden av presenten först utan för att han glömt mig.

• Thaleya

Och förresten till Ts jo jag tyckte det var lite löjligt faktiskt, Jag är mest förvånad över hur höga förväntningar man kan ha som vuxen över födelsedagar. Jag är nöjd om jag får en god middag och ett grattis :)

• Thaleya
    Freksta skrev 2009-05-26 12:46:17 följande:
    När jag fyllde år så fick inte jag nån present av sambon, inte blev jag ledsen för det. Ana att han skulle glömma/ inte ha tid att köpa en så hade inte så stora förväntningar. Han har dock fortfarande dåligt samvete över det 3 månader senare.. Presenter är inte allt och tycker om honom oerhört mycket ändå
    Jag hoppas att det är så min sambo känner det när jag grattade honom med tårta och blommor men inte hade råd med present just då. Det var i april han fyllde år men jag har inte pengar nog att köpa något än. Hoppas att han känner som du och inte som TS.
  • Thaleya
    Freksta skrev 2009-05-26 13:06:33 följande:
    Är tanken som räknas, tycker verkligen inte att nått behöver bli dyrt för att man fyller år. Har man inte pengar och ens sambo vet det tror jag nog hellre de väljer en riktigt mysig dag med sin älskling.. Är inte tillsammans med nån för att få presenter utan kärleken man får av den personen Anders har gett mig väldigt dyra och fina presenter förut, kommit med en jätte fin blomma bara ändå och självklart har jag uppskattat det hur mycket som helst. Men blev lika glad iår när jag inte fick nå, gick på den lokala pizzan och bakis åt (fyllde på en söndag) med en kompis, hennes son och Anders och satt där länge och bara prata. Det var hur mysigt som helst och tror även jag betala för mig och han men inget som gjorde mig nått. Fick en fin dag utan presenter Så tror inte din sambo brydde sig , var nog glad för tårtan. som sagt vägen till mannens hjärta går via magen
    Bra tack för det, lugnar mig lite ändå. Han har inte nämnt det något mer så jag ska överaska honom när jag har pengar :D. Jag tycker själv inte att presenter är allt, då är det roligare att göra något tillsammans.
  • Thaleya
    MLT skrev 2009-05-26 13:19:31 följande:
    Du grattade honom ju, klart han är både glad och nöjd med det :) Strunta i att känna stress över att du inte köpte någon pryl, blommor och tårta är väl bland det bästa man kan få! Själv önskade jag mig en nackmassage och att bli killad på ryggen lääänge utan gnäll över att det är jobbigt för armen :)
    :D Bra tack! En nackmassage lät väldigt skönt, jag fyller år strax så jag kanske ska önska mig det då :D
Svar på tråden Besviken efter födelsedag - larvig? (långt)